2024-03-18, 06:50
Bannlyst
Hur länge skall dom här perversa idioter få smitta ner vårt samhälle med sina sjukvärdering att man skall byta kön till annat kön man är född till , helt jävla sjukt.

Snart kan det bli enklare för den som är minst 16 år att byta juridiskt kön.

Men frågan splittrar Tidöpartierna och KD och SD kämpar in i det sista för att stoppa den nya lagen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forsoker-stoppa-lag-om-konsbyte-hoppas-pa-s/
Citera
2024-03-18, 06:58
Avslutad
Att själv få välja juridiskt kön borde vara en självklarhet i ett jämställt Sverige men det vill såklart inte KD och SD då både dessa tror sig leva på Jesus tid. Samma skräp, smitta och pest utan att förstå det själva.
Citera
2024-03-18, 06:59
Avslutad
Moderaterna skulle väl aldrig rösta för sådant ovetenskapligt vänsternonsens? Eller är även de förtappade?
Citera
2024-03-18, 07:37
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-gration
Att själv få välja juridiskt kön borde vara en självklarhet i ett jämställt Sverige men det vill såklart inte KD och SD då både dessa tror sig leva på Jesus tid. Samma skräp, smitta och pest utan att förstå det själva.
Handlar väl mer om att en lejonpart av 16-åringarna inte är mogna att kunna välja vid den åldern än religion hos politiker.

Många blandar nog ihop förvirring, fetish och identitet. Sen att media och politiker hetsar till könsbyte direkt för att någon känner sig annorlunda är tragiskt. Alla känner sig annorlunda i tonåren (och kanske en stor del av livet) men det innebär inte att könsbyte är lösningen.
Citera
2024-03-18, 07:43
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Och att jag skall få identifiera mig som en 6 årig flicka och få byta om med dom är också mer modernt och naturligt.
Citera
2024-03-18, 07:44
Medlem
Citat:

Nej, man borde inte själv kunna välja juridiskt kön hur som helst. Vad är det för jävla tramsande?

Föds man som pojke så är man en pojke, och av medicinska skäl så skall detta förbli. Vi skall behandla könsdysfori som den mentala sjukdom det är.

Om människor identifierar sig som enarmade, rullstolsburna eller anorektiker, så uppmuntrar vi inte deras vanföreställningar utan vi behandlar dem som de psykiskt sjuka de är.
Citera
2024-03-18, 08:04
Medlem
Kön är biologiskt. Ingen borde få byta. Fäll hellre regeringen.
Citera
2024-03-18, 08:07
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:

Kön är till för att identifieras, vad ska man göra? Ska vi låtsas att en man är en kvinna och tvärtom?

Till exempel: Jag är ett vittne till ett rån i en butik och polisen vill identifiera brottslingen...

Jag svarar

"Jag vet inte om det var en man eller kvinna, jag vet inte vilket kön det är som utfört brottet"
Citera
2024-03-18, 08:18
Avslutad
Åh! Påhoppad av ett gäng bruna hyenor, hyaena brunnea... Man får väl prata på bönders vis då och hänvisa till att jag kursiverade "juridiskt kön".
Om man blir straff- och byxmyndig vid femton så måste rimligtvis även friheten att välja gå i samma riktning, annars är det som att säga man inte är mogen nog att rösta eller ha körkort förrän vid åttio men likväl kunna hamna i fängelse vid tolv eller fem.
Citera
2024-03-18, 08:21
Medlem
Citat:

Håller med!
Ibland bör jag få vara man och ibland kvinna.
Det som passar mig bäst för stunden helt enkelt.
Citera
2024-03-18, 08:56
Medlem
Hur kommer valmöjligheterna se ut? För inte är dom väl några bakåtsträvande brunskjortor som bara kommer tillåta könen man och kvinna när det egentligen finns flera hundra alternativ?
Citera
2024-03-18, 09:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Åh! Påhoppad av ett gäng bruna hyenor, hyaena brunnea... Man får väl prata på bönders vis då och hänvisa till att jag kursiverade "juridiskt kön".
Om man blir straff- och byxmyndig vid femton så måste rimligtvis även friheten att välja gå i samma riktning, annars är det som att säga man inte är mogen nog att rösta eller ha körkort förrän vid åttio men likväl kunna hamna i fängelse vid tolv eller fem.
Samtidigt är det barnporr om du väljer att dela dina nakenbilder. Ibland är man myndig, ibland inte. Du får vänta 4 år till innan du kan köpa sprit osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in