2024-03-28, 18:44
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Problemet med analytikern är att han fortfarande inte har lärt sig att det krävs jobb för att att hålla i sina tittarsiffror. Han tror han kan sitta och och göra sina halvtaskiga "analyser" från sin mobil (vilket är höjden av lättja, visa filmen du kommenterar på skärmen din usling).

Siffrorna har redan början sjunka och det dröjer kanske 3-4 videos innan det blir under 20k som tittar.

En normal person skulle tagit vara på detta, varit driftig och planerat content, filma videos om andra saker i förväg och testa vad som funkar eller inte funkar. Kontaktat vänner och försökt göra sammarbeten.

Grisen verkar tro att han kan "analysera" Chrippa och magmysarn i all evighet och behålla sina fina tittarsiffror och sina pizzapengar.

Om du inte lägger manken till kommer allt falla inom 1-2 månader din lata gris. Uslingen vill ha kakan och äta den. Han vill vakna upp halv tre, sitta och dricka kamomill och scrolla insta och ta sin korta promenad för att sedan traska in i kojan 1.5 timme och göra en "analys" för att därefter gå tillbaka till att chilla, scrolla insta, kollar serier och köpa pizza. Tror ärligt talat att analytikern tycker han har jobbat extremt hårt dessa månader.
Skithögen vet inte vad hårt arbete är men jag håller med dig, han tycker säkert att han jobbat jättehårt sista månaden. Hur många arbetstimmar kan han ha jobbat ihop i mars månad, 15?

Låt honom göra grovgörat på ett bygge, han skulle inte ens klara sig fram till lunch innan han skulle bryta ihop och sitta och grina i en live.

Det blir som alla insatta redan vet en väldigt kort framgång, nu försöker han få in så många som möjligt till att bli medlemmar på hans döende kanal lol.
Citera
2024-03-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skithögen vet inte vad hårt arbete är men jag håller med dig, han tycker säkert att han jobbat jättehårt sista månaden. Hur många arbetstimmar kan han ha jobbat ihop i mars månad, 15?

Låt honom göra grovgörat på ett bygge, han skulle inte ens klara sig fram till lunch innan han skulle bryta ihop och sitta och grina i en live.

Det blir som alla insatta redan vet en väldigt kort framgång, nu försöker han få in så många som möjligt till att bli medlemmar på hans döende kanal lol.

Arbeta!?

Du menar att trycka upp en snus samtidigt som man sitter och pauser i ett klipp från Chrippa.
Citera
2024-03-28, 19:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOchLov
Arbeta!?

Du menar att trycka upp en snus samtidigt som man sitter och pauser i ett klipp från Chrippa.
Det vi vanliga döda kallar att slösurfa ser Rask som ett jobb. Han säger säkert till sina barn att inte störa honom i kojan när han ligger i sängen, scrollar instagram och äter ostkrokar, EDWARD! Stör mig inte, pappa jobbar
Citera
2024-03-28, 22:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klock-freak
Jag har följt både denna tråd samt rasks kanal på distans ett tag (med stort nöje).

Det jag vill förmedla just nu är väl mest att jag verkligen tycker Therese borde ta sig en rejäl funderar över valet av man. Vill hon verkligen vara den som ”kompletterar” honom dvs byta blöjor, laga mat, umgås med barnen ( ja iofs allt som har med barnen) att göra medans baronens enda uppgift ska vara att lära barnen uppfostran. Vad som är ”rätt och fel” från sin depressions-koja.

Jag anser att vi bör göra slag i saken och få till en insamling där vi kan finansiera ett enskilt åtal gentemot rask. Det vi saknar är en villig målsägare.

Om inte det målet kan nås föreslår jag att vi gemensamt samlar ihop pengar så att Therese kan åka på kryssning igen och kanske få upp ögonen för någon annan arbetsför individ allt medans baronen ligger och ”myser” med sina Pet-flaskor med piss i och analyserar youtube hela dagarna.

Fälls rask för sina förtal är det spiken i kistan för honom. Då kan äntligen Therese och barnen få en ärlig chans att gå vidare i livet och bli fria från förtalsbaronen
Vore det inte bättre att börja med att hitta en villig målsägare, presentera ett case och sedan be om hjälp att finansiera ett eventuellt åtal?
Annars luktar det ju lika mycket bedrägeri som hans hundinsamling.
Citera
2024-03-28, 22:51
Medlem
knark-kungens avatar
Grisen är live!

Vad är grejen med att han hostar så mycket, är det pga svartmöglet? Det är inte normalt att hosta sådär mycket om man inte är rökare.
Citera
2024-03-28, 23:09
Medlem
Citat:
Grisen är live!

Vad är grejen med att han hostar så mycket, är det pga svartmöglet? Det är inte normalt att hosta sådär mycket om man inte är rökare.

Jättesvårt att svara på, har själv kronisk hosta sen ca 5 år tillbaks, då har jag aldrig rökt nånsin utan det kom när jag hade influensa längesen.

Det jag däremot inte har som Rask har, det är den obefintliga immunförsvaret. Skrämmande att bli sjuk så ofta som han blir.
Citera
2024-03-28, 23:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Jättesvårt att svara på, har själv kronisk hosta sen ca 5 år tillbaks, då har jag aldrig rökt nånsin utan det kom när jag hade influensa längesen.

Det jag däremot inte har som Rask har, det är den obefintliga immunförsvaret. Skrämmande att bli sjuk så ofta som han blir.
Jag beklagar... det låter jobbigt. Tydligen ska 10% av Svenskarna lida av kronisk hosta.

I just Bajsbaronens fall har jag svårt att se att anledningen skulle vara något annat än obefintligt immunförsvar pga långvarig social isolering. Han är ju också sjuk typ 6 gånger per år vilket är jättekonstigt, jag är sjuk typ vart femte år men då tar jag hand om mig själv också till skillnad från rövhålet.
Citera
2024-03-28, 23:35
Medlem
Citat:
Jag beklagar... det låter jobbigt. Tydligen ska 10% av Svenskarna lida av kronisk hosta.

I just Bajsbaronens fall har jag svårt att se att anledningen skulle vara något annat än obefintligt immunförsvar pga långvarig social isolering. Han är ju också sjuk typ 6 gånger per år vilket är jättekonstigt, jag är sjuk typ vart femte år men då tar jag hand om mig själv också till skillnad från rövhålet.

Hur är det med resten av familjen? De verkar inte bli sjuka lika ofta? 100% för att kidsen och Tessan lever ett normalt liv. De får komma ut får motion, träffar människor, samt utsätter kroppen för bakterier/baciller. Sen när barnen eller Tessan kommer hem och bär på viruset (som inte är ett besvär för dom) då blir Baronen jättesjuk istället.

Om Rask börja powewalka varje dag + köra lite övningar, då hade han börja må bättre omgående. Men jag förstår ändå att man har ju inte tid när man driver ett väl etablerat företag som han ändå gör. Att han inte gått in i väggen pga allt arbete är för mig en gåta.

Måste ändå ställa frågan. Är det vanligt med såna som Rask i Sverige öht? Nu jämför vi självklart inte med grova kriminella som mördare, våldtäkt, peddos m.m. Utan dessa mentalt svaga uber narcissistiska personer som Rask?
Citera
2024-03-29, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vore det inte bättre att börja med att hitta en villig målsägare, presentera ett case och sedan be om hjälp att finansiera ett eventuellt åtal?
Annars luktar det ju lika mycket bedrägeri som hans hundinsamling.
Linnéa och Christofer lär kunna få igenom ett åtal, eller rättare sagt bör åtal kunna väckas i detta fall, mot Rask, Anjo, Cluee och Jockiboi, Gustav, Exontheph Nessa, bla.

Saxat från åklagarmyndigheten

Förtal och förolämpning
Grundregeln är att åklagare inte får väcka åtal för förtal, grovt förtal eller förolämpning. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott. Det finns dock några viktiga undantag.
En första förutsättning för att åklagare ska kunna väcka åtal är att brottet har riktat sig mot någon som är under 18 år eller att brottsoffret gjort en brottsanmälan. En andra förutsättning är att åtal ska, som lagen säger, anses vara påkallat från allmän synpunkt.

Förtal och grovt förtal
När åklagaren ska bedöma om det finns särskilda skäl för att väcka allmänt åtal har det betydelse vad det är för uppgifter eller bilder som har spridits, hur och till vem uppgifterna/bilderna har spridits och vad det har fått för konsekvenser för den utsatta personen. Ju allvarligare brottet är, desto starkare skäl finns det normalt för att väcka allmänt åtal
.

Exempel när det kan vara påkallat att åklagare väcker åtal:

Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden
om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott.

Det krävs inte alltid stor spridning (alltså att uppgifter sprids till många personer) utan i vissa fall kan det göra brottet särskilt allvarligt om påståendena lämnas till personer som känner den som utsätts för förtalet (exempelvis arbetsgivare, arbetskamrater eller familj).

Rasken fortsätter dagligen och har nu dragit in Tessan i dramat, det rlliga är ju att hon inte alls anser att det är någonting att hänga upp sig på, hon verkar inte alls ha ägnat detta någon tanke, fast Rasken påstår att hon mått dåligt och funderat på att förtalsanmäla Chrippa...

Det låter likadant som när Rasken lurade rättsväsendet om den unga killen från Kungsängens påstådda dödshot och sexhot...
Någonting som Rasken själv uppviglat och trakasserat fram och förstorat upp.

Nu när han har sin youtubekanal tillbaka, skyller han försäljningen på Chrippa.
Under rättegången mot killen, hävdade Rasken att han var så rädd för killen att han gjorde sig av med youtubekanalen pga honom och att han dessutom raderade alla videor.

Ingen statistik över visningar eller spridning fanns att återfinna, endast Rasks prints, den älskade kanalen var såld och borta föralltid.

Konstigt att Rask nu sitter på alla gamla videor från begynnelsen med återköpt kanal och mår som en kung...

Förresten, tror han att människor glömt alla kvällslajvs med swishriggeri tillsammans med Tessan, där hon satt och pratade pm sina skulder?
Tessans egna youtubekanal?
Barnens youtubekanal?
Citera
2024-03-29, 12:14
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Hur är det med resten av familjen? De verkar inte bli sjuka lika ofta? 100% för att kidsen och Tessan lever ett normalt liv. De får komma ut får motion, träffar människor, samt utsätter kroppen för bakterier/baciller. Sen när barnen eller Tessan kommer hem och bär på viruset (som inte är ett besvär för dom) då blir Baronen jättesjuk istället.

Om Rask börja powewalka varje dag + köra lite övningar, då hade han börja må bättre omgående. Men jag förstår ändå att man har ju inte tid när man driver ett väl etablerat företag som han ändå gör. Att han inte gått in i väggen pga allt arbete är för mig en gåta.

Måste ändå ställa frågan. Är det vanligt med såna som Rask i Sverige öht? Nu jämför vi självklart inte med grova kriminella som mördare, våldtäkt, peddos m.m. Utan dessa mentalt svaga uber narcissistiska personer som Rask?
Redan testat, det blev ingen 114 kg muskelknutte

https://www.facebook.com/10000841465...42617946028680
Citera
2024-03-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Redan testat, det blev ingen 114 kg muskelknutte

https://www.facebook.com/10000841465...42617946028680

Från 2015… Det är ju snart 10 år sedan. Knappast relevant idag då mycket har ändrats på 10 år.
Citera
2024-03-29, 14:34
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Förresten, tror han att människor glömt alla kvällslajvs med swishriggeri tillsammans med Tessan, där hon satt och pratade pm sina skulder?

Och "råkade" flasha patten under tiden hon tiggde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in