2024-03-28, 23:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Jag vill veta varför du ifrågasätter berättelsen och kallar allt för en efterkonstruktion. Vad det är som får dig att så tvärsäkert fantisera ihop en egen version av en annans berättelse.

Att han i podden säger att han var "liten" och sen säger i media att han var "7-8år". Det är ju inte alls så att han motsäger sig själv. Egentligen ingenting vad han sagt bevisar att han egentligen var äldre än han sagt. Jag kan således inte se hur man så tvärsäkert kan utgå från att det är en efterkonstruktion.

Vad är det som är talande? Vad menar du egentligen? Dogge var där, det är hans berättelse. Du var inte där, det är ingen trovärdighets tävling mellan dig och Dogge. Du är inte en part öht i denna berättelse. Du är bara en anonym person på nätet som fantiserar.
Jag har inte kallat allt för en efterhandskonstruktion.

Jag har redan förklarat varför jag inte tror på Dogge i tidigare inlägg.

Svårt med en diskussion om du inte faktiskt förmår ta in vad jag skriver (eller kanske bara struntar i att läsa det).

Givetvis kan man tvivla på något som någon säger även om man inte själv var där. Tror du på allt som folk påstår hänt när du inte var där eller?
Citera
2024-03-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ah tack! Bra att det blev räddat!

Ja, jag vet inte riktigt vad uppståndelsen är med detta, egentligen.
Hon var väl knappast våldtagen? Verkar ha varit med på detta. Och pappan verkar ju inte ha gjort någon våldtäktsanmälan heller så?

Sen så är det ju ganska illa om en 15 årig tjej låter sig knullas av 7-åriga pojkar. Det är snarare värre för henne som många skriver här.

Det var väl extra roligt att man inte anmälde våldtäkter då eftersom offret blev så illa ansatt. Men av det Dogge säger så vet vi ingenting om vad hon gör eller säger i det som hände eller inte hände.
Citera
2024-03-28, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Det är din slutsats, jag kan bara konstatera att han säger att ett restes och att det användes till det, enligt Dogge.
Lyssna igen på intervjun. En ”lätt” tjej som alla ville vara med. En kille som byggde ett tält i skogen för att de alla skulle kunna vara med tjejen.
Citera
2024-03-28, 23:09
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dogge sa också i början av berättelsen att han lämnade ut vad hon hette ...

Trots det - så har den det handlar om förmågan att känna igen sig i det han berättar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Om hon lever - så har hon garanterat sett/hört om Dogges berättelse nu, och den är unik nog att minnas. Det hade iaf jag gjort. Med tältet, knull-kön, pappan som attackerar. Han är väldigt känd - det kan finnas en liten chans, om hon då inte alls håller med, får för sig att uttala sig, 'Det är mig han pratar om - och såhär gick det egentligen till'.

Att hon minns händelsen och att någon påtalar den så hon själv förstår att det handlar om henne gör det inte till förtal. Särskilt inte när hennes namn inte nämnts, hon inte identifieras, ingen bred krets känner till henne eller känner till händelsen från den tiden i detalj eller vet exakt vad som hände.

Om hon själv går ut och säger att det handlar om henne så är det hennes eget val och hennes fel och inte förtal heller.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Aha, så om en gruppvåldtäkt ägt rum i skogen så går förövarna fria för att det är inte de som har planterat träden..?
Alla våldtäktsman går alltid fria för de har inte sytt kläderna. Självklart.

Citera
2024-03-28, 23:11
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Att hon minns händelsen och att någon påtalar den så hon själv förstår att det handlar om henne gör det inte till förtal. Särskilt inte när hennes namn inte nämnts, hon inte identifieras, ingen bred krets känner till henne eller känner till händelsen från den tiden i detalj eller vet exakt vad som hände.

Nej, en rättegång blir det nog aldrig. Det vore bara intressant att höra den andra sidan av berättelsen.
Citera
2024-03-28, 23:11
Avslutad
Jahaja där ser man.
Har Dogge talat ut om detta med våldtäckterskan?
Citera
2024-03-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Trots det - så har den det handlar om förmågan att känna igen sig i det han berättar.

Att förstå hur utsatta barn har det är vad många verkar ta in. Hur hon känner nu kräver också en förmåga att sätta sig in i utsatta barns upplevelser.
Citera
2024-03-28, 23:16
Avslutad
Lite lustigt som någon skrev om ifall det varit tvärtom. Om en känd sångerska berättat att hon hade sex som 7-åring med en 15-årig kille. Hade dessa personer som hoppar på Dogge då hoppat på henne på samma sätt? Nej, det hade dom inte. Hade hon sparkats från Diggiloo och alla sina uppdrag och samarbeten? Nej, det hade hon inte.

Då hade dom tvärtom gått på killen som förövare.
Är det ett socialt experiment för att påvisa hyckleri från dessa som Dogge bedriver?
Senast redigerad av Krimkoll 2024-03-28 kl. 23:20.
Citera
2024-03-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Lite lustigt som någon skrev om ifall det varit tvärtom. Om en känd sångerska berättat att hon hade sex som 7-åring med en 15-årig kille. Hade dessa personer som hoppar på Dogge då hoppat på henne på samma sätt? Nej, det hade dom inte. Hade hon sparkats från Diggiloo och alla sina uppdrag och samarbeten? Nej, det hade hon inte.

Då hade dom tvärtom gått på killen som förövare.

Håller med dig, helt sjukt hur det har blivit. Klart och tydligt att hon i detta fall är mer gärningsman än offer. Löjlig häxjakt.
Citera
2024-03-28, 23:23
Avslutad
Det vore kul om hon gick ut och sa att hon var pervers för 40 år sedan, det är preskriberat ändå, hon knullade helt enkelt på pojkarna rejält och utnyttjade dom för egen njutning. "Fittan ska ha sitt".

Vad ska dom präktiga PK-folken och Diggiloo säga då?
Senast redigerad av Krimkoll 2024-03-28 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in