2024-03-28, 21:32
Medlem
Nej det var inte normalt nån gång att småskolebarn umgicks med tonåringar.
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Inte för dig kanske. Men helt normalt för mig mig i min umgängeskrets för 40-50 år sedan.

Doggelitos erfarenhet ger igenkänningsfaktor.

Den som är så gammal och inte känner igen var nog någon som inte blev bjuden på fester eller fick vara med.
Citera
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om tjejen ska vara förrövare så är det hon som ska bygga tältet och tjata sig till sex. När Dogge berättar historien så är det killarna som står för handlingarna och drivet, det är först när han får kritik i efterhand som snacket om åldersskillnaden och tjejen som drivande uppstår. Säg att du är smartare än att gå på en historia som putsas i efterhand?

Här har vi en kille med huvudet på skaft och med en jäkla slutledningsförmåga. Vem som reste ett tält avgör vem som är offer och förövare.
Citera
Medlem
Citat:
Du vet inget om du inte fick vara med.
Givetvis är jag nöjd med att inte tillhöra de tjejer som gruppvåldtagits

Jag var förövrigt otroligt mycket i missbrukskretsat i många år och varje krets lämnade jag då det blev konflikter pga de omoraliska beteendestörningarna som pågick eller oetiska synsätt på andra människor.

Att "få vara med" sexualbrottslingar och narkomaner är inte en fjäder i hatten.
Citera
2024-03-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du och Dogge gick på fester och gökade järnet i 7-8-årsåldern. Själv tycker jag att ni var lite sent utvecklade. Sånt pysslade jag med på dagis. I 7-8-årsåldern hade vi swingerspartyn med läderhuvor och handklovar.

Och enligt dig ”byggde” de tält också.
Citera
2024-03-28, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Varför hittar du på att jag inte vet något om konceptet eller liknande värderingar från män/pojkar eller att jag inte skulle känna till att det låter så här bland knarkare oavsett hudfärg?

Man ska aldrig generalisera, vilket du gör. Då får man saker att framstå på ett sätt som ofta inte stämmer med verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Är åldrarna klara och verifierade?

Det har jag missat. Hur gammal var Doggelito och hur gammal var ”damen”?
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Nu är han i frysboxen! FAFO!

Citat:
Dogge får sparken från Diggiloo. Flera avbokningar för Dogge efter kontroversiell intervj
Citera
2024-03-28, 21:36
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden

Du har ett bra poäng. Tonårstjejer var nästan alltid intresserad av äldre killar - inte barn. Var man det, var man en, ja, väldigt 'speciell' tonåring... och säkert nu en.. 'speciell' vuxen.
Citera
2024-03-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Men historien han berättade i podden eller vad det var var väl inte riktad till familjer?
Äh. Han har mer liv än de flesta och kommer tillbaka mer en än gummiboll.
Vi älskar våra goda blattar från förorten så mycket så länge de dansar som vi säger.
Ja han har mycket kvar i sig och tror detta kommer trigga grymma rader.
Tyvärr så riktar du det till fel person då jag kritiserat antirasismen i många år för att den vägrar prata om invandramäns övergrepp mot unga tjejer och att den lyfter fram invandrare som samtidigt begår övergrepp och att kvinnor och flickors rättigheter aldrig står med i samma rum.

Du förstår, hela invandringen består inte av "värdefulla" invandrarpojkar/män med immunitet. Men sådant kan inte människor som du se som inte räknar alla de borttappade, talangfulla och duktiga flickorna.

Man spyr på hur mycket som satsats på män/pojkar som utsätter andra för sexism och övergrepp och jag har kämpat i motvind i ett decennium i den här frågan hör på Flashback som exempel.

Det är min hjärtefråga. Ingen mer immunitet, lyft flickors och kvinnors utsatthet och börja satsa även på tjejer istället för att bara hävda att deras motsatta kön har talang.
Citera
2024-03-28, 21:38
Medlem
Det står i början av tråden att Dogge var i 7-8 års åldern när det hände. Tjejen ska ha varit 15. Enligt tråden här alltså.
Citat:
Är åldrarna klara och verifierade?

Det har jag missat. Hur gammal var Doggelito och hur gammal var ”damen”?
Citera
2024-03-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Man ska aldrig generalisera, vilket du gör. Då får man saker att framstå på ett sätt som ofta inte stämmer med verkligheten.
Givetvis så är det generaliseringar som all statistik bygger på.
Citera
2024-03-28, 21:40
Medlem
Ja jag vet inte vad det var för socialfall, mer än Dogge själv då som var inblandade i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Du har ett bra poäng. Tonårstjejer var nästan alltid intresserad av äldre killar - inte barn. Var man det, var man en, ja, väldigt 'speciell' tonåring... och säkert nu en.. 'speciell' vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in