2024-03-28, 18:04
Medlem
CalzoneItalias avatar
Kommer Julius Lindberg få speltid i Häcken? Vart skall han spela?
Citera
2024-03-28, 18:05
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Kommer GAIS klara sig kvar i Allsvenskan?

GAIS får omvandla alla experters tips till att använda det som tändvätska.
Citera
2024-03-28, 18:09
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
GAIS får omvandla alla experters tips till att använda det som tändvätska.

Finns bara två matcher som är viktiga för GAIS och det är matcherna mot Blåvitt
Citera
2024-03-28, 18:09
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag vet, men jag tror dom kan överraska och jag ser ganska svaga trupper i övriga contenders.

Skulle vara makalöst om dom löste det. Deras trupp ser så tunn ut att man inte ens velat slå på den döda hästen. Hade känts lite taskigt dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hammar hade sett urkass ut hos oss. Hade inte klarat att spela i vår höga backlinje i fem minuter. Era försvarare försvarar i straffområdet, våra på hela planhalvan. Går inte att jämföra.

Hammar är snabbare än både Jansson och Moisander. Speciellt på långa sträckor är han faktiskt överjävligt snabb när han väl får upp farten. Han är en mycket bättre passningsspelare och han är bättre på huvudet. Det enda som dom kan konkurrera med är väl positionsspel möjligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Häcken 11:a är ni sköra i år tro?

https://youtu.be/zPwCMKAu_ow?si=9-EXRw14ihZb3IAg
Farfar kan fan inte tippa för skit!
Citera
2024-03-28, 18:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Kommer Julius Lindberg få speltid i Häcken? Vart skall han spela?
Han kommer spela mycket men han kommer nog inte vara solklar startare. Han har sett bäst ut centralt men där är det en jävla konkurrens så det blir nog mest som vänsterytter skulle jag tippa.
Citera
2024-03-28, 18:11
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Finns bara två matcher som är viktiga för GAIS och det är matcherna mot Blåvitt

Så om Gais vinner både matcherna mot IFK men ändå åker ur så är säsongen räddad? Är det rätt uppfattat?
Citera
2024-03-28, 18:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Skulle vara makalöst om dom löste det. Deras trupp ser så tunn ut att man inte ens velat slå på den döda hästen. Hade känts lite taskigt dessutom.
Weeeell, dom har ju iaf. inte gått från en av ligans bästa tränare till hans oprövade assistent

Nu har jag förvisso aldrig rätt när jag tippar sånt här, men jag tror vraken kommer rycka upp sig, och potential i materialet finns tveklöst.
Citera
2024-03-28, 18:19
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag skall försöka mig på att tippa Allsvensksn:

1. Malmö FF
2. Djurgården
3..Häcken
4..Elfsborg
5.AIK
6.IFK Göteborg
7.Hammarby
8..Norrköping
9.Kalmar FF
10.Mjällby
11.GAIS
12.Värnamo
13.Brommapojkarna
14 Västerås
15 Halmstad
16.Sirius
Citera
2024-03-28, 18:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Så om Gais vinner både matcherna mot IFK men ändå åker ur så är säsongen räddad? Är det rätt uppfattat?

Ja helst klara oss kvar men åker vi ur ska vi åtminstone ha spöat Blåvitt då känns det lättare.
Citera
2024-03-28, 18:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ja helst klara oss kvar men åker vi ur ska vi åtminstone ha spöat Blåvitt då känns det lättare.

Jag hoppas ni håller er kvar klassisk klubb som hör hemma i Allsvenskan.
Citera
2024-03-28, 18:38
Medlem
CalzoneItalias avatar
Såg klippet med farfar nu och för ödmjukt tacka att han tror att GAIS kommer så högt upp. Före Häcken? Det har jag förvisso svårt att se men man får tacka.
Citera
2024-03-28, 18:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hammar är snabbare än både Jansson och Moisander. Speciellt på långa sträckor är han faktiskt överjävligt snabb när han väl får upp farten. Han är en mycket bättre passningsspelare och han är bättre på huvudet. Det enda som dom kan konkurrera med är väl positionsspel möjligtvis.

Du beskriver precis den typen av mittback som passar er perfekt. Hammar är kanske bäste försvararen i allsvenskan i huvudspelet och på att blocka skott. Ni klarar er långt på de egenskaperna. Vi måste ha minst en mittback på plan som är kvick i vändningen och kan få upp fart på tre-fyra steg för att täcka upp vid omställningar och bollar över backlinjen. Där har vi Cornelius. Han ska snabbt vända om och ta duell med motståndaren. Ni har som jag ser det ingen som passar in i den rollen. Säger inte emot att Hammar är snabb på längre sträckor. Det var Brorsson också, men passade inte.

Jag såg flera matcher med er förra året där ni släppte till målchanser och mål lite på samma sätt. Er backlinje backade mot anfallande lag och ingen stötte eller var följdsam mot bollhållare. Har för mig ett av målen hemma mot Kalmar är ett exempel. Era försvarare ska ta sig hem och försvara straffområde. Våra ska försvara över hela planhalvan. Notera att avståndet mellan våra försvarare och anfallare är kortast i allsvenskan. Då måste man vara rörligare och bättre duellspelare än vad era försvarare är. Det är ingen slump att vårt mittbackspar består av två före detta forwards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in