2024-03-28, 16:25
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Hoppsan, kan bli kortvarigt då om han gör succé...

Han gör succé direkt och lämnar i sommar samtidigt som Kurtan/Adjei blir såld och Fenger drar hem till Danmark. Kan inte bli annat än succé!
2024-03-28, 17:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vilka fler är det som är reggade i truppen?

Diawara
Janosevic (3 målis)

Collins
Thychosen
Tiedeman

Edh
Ellingsen
Celina
Besirovic
Modesto
Gono
Coulibaly (lån)

Pittas
Dabo blev väl aldrig utlånad?
2024-03-28, 17:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Diawara
Diawara?

Jag får det till 13 + 2 utlånade, men jag kan ha missat någon.

Janosevic; Sichenje, Thychosen, Tiedemann; Besirovic, Celina, Coulibaly, Dabo, Edh, Ellingsen, Gono, Modesto; Pittas

Meja & Elbouzedi är utlånade.
2024-03-28, 17:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Diawara?

Janosevic; Sichenje, Thychosen, Tiedemann; Besirovic, Celina, Coulibaly, Dabo, Edh, Ellingsen, Gono, Modesto; Pittas

Diawara, målvakten som värvades in från Malmö. Han har väl medborgarskap i Mali eller nått sånt. Afrikan Hur som helst.
2024-03-28, 18:01
Medlem
Citat:
Diawara?

Jag tar på mig skämshatten, tänkte på att han fotbollsmässigt spelar i Malis landslag.
2024-03-28, 18:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Hoppsan, kan bli kortvarigt då om han gör succé...
Känns sådär, lite som att vi lånar en lirare med baksidan att vi måste behålla honom i fyra år om han är kass.
2024-03-28, 18:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Diawara, målvakten som värvades in från Malmö. Han har väl medborgarskap i Mali eller nått sånt. Afrikan Hur som helst.
Varför skulle Ismael Diawara, som spelat fotboll i Sverige hela sitt liv (med undantag för ett år i Norge), inte räknas som en hemmafostrad spelare?
Citat:
Jag tar på mig skämshatten, tänkte på att han fotbollsmässigt spelar i Malis landslag.

Så länge Sichenje, Gono och Dabo inte är aktuella för matchtrupp, och Janosevic är OK med att vara utanför matchtruppen, är det inga problem vad gäller truppsammansättning och antalet utländska spelare. Men visst, ska ni värva in någon till måste ni först göra er av med en (eller börja peta folk ur matchtruppen). Coulibaly försvinner väl redan till sommaren i och för sig.
2024-03-28, 18:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Varför skulle Ismael Diawara, som spelat fotboll i Sverige hela sitt liv (med undantag för ett år i Norge), inte räknas som en hemmafostrad spelare?

Så länge Sichenje, Gono och Dabo inte är aktuella för matchtrupp, och Janosevic är OK med att vara utanför matchtruppen, är det inga problem vad gäller truppsammansättning och antalet utländska spelare. Men visst, ska ni värva in någon till måste ni först göra er av med en (eller börja peta folk ur matchtruppen). Coulibaly försvinner väl redan till sommaren i och för sig.
Jag drogs med av Ordonnee. Han är ju svart som natten och reppar Mali, hur ska man då veta att han är född i Örebro?
2024-03-28, 18:34
Medlem
Citat:
Det är nio utlänningar i matchtruppen om jag minns rätt. Jag gissar är att planen är att Coulibaly blir kvar, även om det inte sett så bra ut än. Modesto är det säljrisk på
2024-03-28, 18:57
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Känns sådär, lite som att vi lånar en lirare med baksidan att vi måste behålla honom i fyra år om han är kass.
Haha, det är ju helt sjukt. Vilket fönster av Hammarby!
2024-03-28, 19:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag drogs med av Ordonnee. Han är ju svart som natten och reppar Mali, hur ska man då veta att han är född i Örebro?

Född i Örebro ... Han var gäst i Viaplaystudion i samband med afrikanska mästerskapen, och jag blev lite glad för att han lärt sig så pass bra svenska
2024-03-28, 20:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Haha, det är ju helt sjukt. Vilket fönster av Hammarby!
Jag hoppas att jag har fel och att återköpssumman är hög eller att han är ok fram till sommaren och exploderar efter det, men mycket talar för att det är en framstressad affär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in