2024-03-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Javisst. Lycka till med strategin att vänta med att köpa till priset gått upp och sälja när priset gått ner. Kan inte misslyckas ..

Ganska motsägelsefullt uttalande med tanke på vad du skrev för någta timmar sedan om hur priset manipuleras
Citera
2024-03-28, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Ganska motsägelsefullt uttalande med tanke på vad du skrev för någta timmar sedan om hur priset manipuleras

Hur är det motsägelsefullt?
Citera
2024-03-28, 11:17
Medlem
Jag ser en cirka två veckor bred kopp med sluttande rand och ett färdigt handtag. En eventuell utbrytning uppåt ska ta oss till cirka 80k, enligt de statistiska mönstren.
Citera
2024-03-28, 11:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Och vad spelar antalet btc för roll när dom kan äga 0.1 btc och ändå göra lika stor procent på uppgång/nergång?
För att de köps upp såklart. Svårt att köpa 0,1 BTC eller ens en enda Satoshi om det inte finns någon som säljer.

Kommer självklart finnas folk som säljer men då till ett högre och högre pris. Utbud och efterfrågan.
Citera
2024-03-28, 11:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
För att de köps upp såklart. Svårt att köpa 0,1 BTC eller ens en enda Satoshi om det inte finns någon som säljer.

Kommer självklart finnas folk som säljer men då till ett högre och högre pris. Utbud och efterfrågan.
Så det finns ingen som säljer, men det finns självklart alltid folk som säljer?
Citera
2024-03-28, 13:31
Medlem
Citat:

du är fan korkad.

om du äger 0.1 btc och priset går upp 50% eller om du äger 10btc och priset går upp 50% spelar ingen roll, du tjänar 50% på båda, eller hur?

Det är endast din investering i fiat som spelar roll, så när 1 btc kostar 1 miljon usd kommer de flesta inte ens ha råd med 0.1 btc.
Citera
2024-03-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hur är det motsägelsefullt?

Du kritiserar mig för att jsg köper när i passerar ATH men samtidigt postar du massa saker om hur företag pressar ner priset för att kunna köpa på sig mer, samt massa andra bullish grejer
Citera
2024-03-28, 13:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
du är fan korkad.

om du äger 0.1 btc och priset går upp 50% eller om du äger 10btc och priset går upp 50% spelar ingen roll, du tjänar 50% på båda, eller hur?

Det är endast din investering i fiat som spelar roll, så när 1 btc kostar 1 miljon usd kommer de flesta inte ens ha råd med 0.1 btc.
Du ifrågasatte varför det spelar någon roll hur många Bitcoin (21m) det kommer finnas antar jag mtp. det du citerade? Jag skrev varför. Kort och gott utbud och efterfrågan.

Nu skriver du om något helt annat. Ja det är klart 50% är 50% oavsett pris men förstår inte alls vad det har med det jag skrev om att göra? För övrigt: Om en Bitcoin kostar 1m$ kan du ju fortfarande köpa en Satoshi exempelvis. Det är ju inte minimum 0,1. Majoriteten som äger Bitcoin äger inte 0,1 om jag minns rätt. Men hursomhelst verkar det som du missförstod den du först citerade eller att du missförstod mig för jag förklarade kort och gott varför det spelar roll att det bara kommer finnas 21m Bitcoin till slut. Men när det sker är alla vi döda men det är ju en halvering om bara några veckor och fler framtida halverigar i framtiden som med största sannolikhet lär påverka till att priset stiger.
Citera
2024-03-28, 13:45
Medlem
Citat:
Du ifrågasatte varför det spelar någon roll hur många Bitcoin (21m) det kommer finnas antar jag mtp. det du citerade? Jag skrev varför. Kort och gott utbud och efterfrågan.

Nu skriver du om något helt annat. Ja det är klart 50% är 50% oavsett pris men förstår inte alls vad det har med det jag skrev om att göra? För övrigt: Om en Bitcoin kostar 1m$ kan du ju fortfarande köpa en Satoshi exempelvis. Det är ju inte minimum 0,1. Majoriteten som äger Bitcoin äger inte 0,1 om jag minns rätt. Men hursomhelst verkar det som du missförstod den du först citerade eller att du missförstod mig för jag förklarade kort och gott varför det spelar roll att det bara kommer finnas 21m Bitcoin till slut. Men när det sker är alla vi döda men det är ju en halvering om bara några veckor och fler framtida halverigar i framtiden som med största sannolikhet lär påverka till att priset stiger.

Antalet btc spelar ingen som helst roll så länge fiat är inblandat.

Antalet btc spelar endast roll för hur mycket en btc kommer kosta, inget annat.

Eftersom alla använder btc för investering så är det vara priset som spelar roll, inte antalet
Citera
2024-03-28, 13:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Antalet btc spelar ingen som helst roll så länge fiat är inblandat.

Antalet btc spelar endast roll för hur mycket en btc kommer kosta, inget annat.

Eftersom alla använder btc för investering så är det vara priset som spelar roll, inte antalet
Klart det spelar roll. Bankerna köper ju ETF med Fiat exempelvis. Priset påverkas definitivt i fiat-pengar pga. hur många Bitcoin det finns. Man räknar priset i Bitcoin i vad det är värt i Fiat. Om du ska till mataffären och det är brist i världen på äpplen kommer äpplen kosta mer än om det finns äppelträd på varenda gata i hela världen.

Jag är inte en som tror att Fiat kommer vara borta om bara några år och att Bitcoin kommer ta över som betalmedel. Jag ser Bitcoin som store of value som iaf. i nuläget betalas med Fiat, priset mäts i Fiat osv. Jag tror för övrigt att Bitcoin aldrig kommer ta över Fiat som just betalmedel, det kan däremot ta över guld som världens största store of value, dock en bit dit. Men däremot tror jag någon annan digital valuta kommer ta över som betalmedel som är en krypto men som inte är Bitcoin. Men fram tills dess kommer Bitcoin fortsätta att vara starkt kopplat till Fiat.
Citera
2024-03-28, 14:03
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Bra video om MSTR, finns goda argument till att lägga en liten andel av innehavet där och holda långsiktigt.
https://youtu.be/lBqLz5hvSHA?si=5INeQ1Hr3poqYQ90

"The biggest move in the history of finance".

Åtminstone det största movet in the history of my portfölj när jag gick in med GAV $177 och så snittat upp till $239.
Spreaden börjar bli ansträngd men jag vågar inte kliva av med tanke på allt som kommer ske den närmsta framtiden. Att växla till bitcoin/annan bitcoinproxy är heller inget alternativ pga. skatteskäl.
Citera
2024-03-28, 14:22
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
"The biggest move in the history of finance".

Åtminstone det största movet in the history of my portfölj när jag gick in med GAV $177 och så snittat upp till $239.
Spreaden börjar bli ansträngd men jag vågar inte kliva av med tanke på allt som kommer ske den närmsta framtiden. Att växla till bitcoin/annan bitcoinproxy är heller inget alternativ pga. skatteskäl.
Galet bra GAV. Grattis.

Jag var ju sen på MSTR, lyckades dock köpa i en liten dipp. Vet inte om jag vågar gå in med mer där nu. Jag slänger in lite på krypto (typ 95% Bitcoin och jag investerar knappt i något annat än krypto) då och då. Typ DCA. Men blir svårt med MSTR när en enda aktie kostar 20 lax i nuläget. Men samtidigt tror jag att man kommer tjäna mer på den på lång sikt än att bara ha Bitcoin. Har funderat på att sälja av Bitcoin och gå in i MSTR istället men det vill jag inte riktigt heller. Hmm. Men skulle jag vara du skulle jag sitta nöjd med MSTR-aktier istället för att växla.

Edit: på tal om MSTR blir det intressant idag eftersom börsen är stängd imorgon. Påverkar ju Bitcoin också givetvis. Kanske blir ett stort inflöde ETF när det inte går att köpa imorgon.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-03-28 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in