2024-03-28, 13:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Kruxet är att gäddorna inte gör något olagligt.
De har inte haft kontakt med barn, utan en vuxen som spelar barn. Kan också undra om de skulle lyckas i verkligheten.
Många av gäddorna skulle kunna vara morfar eller farfar till barnen
De minderåriga flickorna vill ha kontakt med killar i samma ålder, det är så verkligheten ser
ut. Gäddorna måste vara inne i någon psykos
om de tror att unga flickor vill träffa dem.

Polisen kan inte göra något åt de som bara
fantiserat om att ha sex med barn

Jo men det är en av sakerna alltså Dumpen agerar för. Att det ska bli just olagligt själva försöket. Trots att det är en vuxen som låtsas vara ett barn. Men om vi går dit kommer det ju säkert bli som i USA. Extremt mer krav gällande detta också. Dvs de som gör som Dumpen i USA där sedan polisen sätter dit folk också måste ju operera enligt ganska stränga krav. Dvs chatloggarna får inte visa på något sätt att "ungen" är det som raggar pratar om sex. Den som för samtalet vidare. Det måste alltid vara förövraren. Där skulle alltså Dumpen inte få operera eftersom deras "ungar" är de som skriker om sex hela tiden.
Citera
2024-03-28, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Folk som har ett agg mot dumpen dras nog själva till barn..

Ser du inte själv hur dåligt det där argumentet ser ut från andra sidan? Är detta det bästa ni har? Vi som är Dumpen-skeptiker ser hela tiden detta, och det gör att er sida, objektivt sett, ser oseriös och dåligt underbyggd ut.

Igen: "won't somebody please think of the children-argumentet. Har ni noll känsla för ironi?
Citera
2024-03-28, 13:46
Avslutad
Citat:
Folk som har ett agg mot dumpen dras nog själva till barn.
Det tror jag bestämt inte. Tvärtom. I skaran som offentligt stöttar Dumpen finns pedofilerna. Det är där de är och det är så de gömmer eller kamouflerar sig i gruppen.
Vi andra har empati för både barn och pedofiler. Vi vill förhindra brott. inte uppvigla och hata mer än som svar på ert tal. Vi hatar nämligen pedofiler som begår övergrepp och därför hatar vi anhängare av Dumpen. Så är sanningen ditt rötägg.
Citera
2024-03-28, 13:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Lustigt hur du, ett högertroll, automatiskt accepterar en radikal vänsterkälla. Rationalwiki är ett kommunistnäste.Därmed inte sagt att de har fel, tvärtom så har de massor av bra artiklar.

Jag har ingen aning om deras politiska hemvist. Du bad mig googla och fick översta träffen.

Citat:
Jag tycker att "style over substance" lite grann sammanfattar det.

Jag bad om något specifikt, det här var väldigt svävande. Har du något eller inte?

Citat:
Nu är ju jag bara en människa, och jag kan ha fel etc.

Det vore klädsammare att ta tillbaks det om du inte kan motivera det med annat än något svävande.

Citat:
Är det viktigt för dig att "ha rätt"? Är det målet viktigare för dig än att nå konsensus?

Ha rätt eller Få rätt? Förstår inte riktigt vad du menar.
Citera
2024-03-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det är en av sakerna alltså Dumpen agerar för. Att det ska bli just olagligt själva försöket. Trots att det är en vuxen som låtsas vara ett barn. Men om vi går dit kommer det ju säkert bli som i USA. Extremt mer krav gällande detta också. Dvs de som gör som Dumpen i USA där sedan polisen sätter dit folk också måste ju operera enligt ganska stränga krav. Dvs chatloggarna får inte visa på något sätt att "ungen" är det som raggar pratar om sex. Den som för samtalet vidare. Det måste alltid vara förövraren. Där skulle alltså Dumpen inte få operera eftersom deras "ungar" är de som skriker om sex hela tiden.
Men intressant om det handlar om pengar.
De skriver på hemsidan att de är en förening.
Och det är inte samma som ett privat företag.
De måste utse styrelse med ordförande och kassör som sköter ekonomin. Och årsmöte där de väljer styrelsen. Går allt rätt till så är det väl fel att det handlar om att Patrik vill sko sig på
detta. Att de får en lön är väl inte konstigt då
de det verkar vara heltidsjobb detta
Citera
2024-03-28, 13:50
Medlem
Orm Ondes avatar
Finns det någon som har innehållet i de artiklar TS länkar till?

Spontant tror jag inte på något som ETC skriver om. Den tidningen har ju själv en minst sagt tveksam affärsetik, Johan Ehrenberg är ju omtalad i många sammanhang där hans "progressiva" vänstervärderingar kolliderat med vanlig gammaldags girighet.

Finns det i artiklarna något bevis eller ens konkret påstående om att någon som anlitat denna förment tveksamma "impulskollen" kunnat undvika uthängning genom att betala för terapi eller annat?

Jag anser naturligtvis att utpressning är en förkastlig verksamhet. Men för att anta att dumpen ägnar sig åt sådant vill jag se mera än bara några låsta artiklar i en vänsterextrem tidning.
Citera
2024-03-28, 13:52
Medlem
PaaloAaltos avatar
Twisten på det hela är att hon gör det för cash och Patrik gör det för att dölja hans egna pedofila tendenser. Historien är full av offer som blir förövare - säg en bättre täckmantel?
Citera
2024-03-28, 13:55
Medlem
Jag har ingen boll i detta spel. Men är nyfiken på hur folk på flashback hade sett på att man, för ekonomisk vinning, utpressar folk genom att hota att outa dem som "nazister" eller "rasister" eller något, baserat på deras inlägg på detta forum.
Citera
2024-03-28, 14:02
Medlem
okok1s avatar
Antalet barn som blir våldtagna minskar inte med dumpen så vad är syftet? Varför är det bara kriminella pack som är peddohunters över hela världen?
Citera
2024-03-28, 14:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Men intressant om det handlar om pengar.
De skriver på hemsidan att de är en förening.
Och det är inte samma som ett privat företag.
De måste utse styrelse med ordförande och kassör som sköter ekonomin. Och årsmöte där de väljer styrelsen. Går allt rätt till så är det väl fel att det handlar om att Patrik vill sko sig på
detta. Att de får en lön är väl inte konstigt då
de det verkar vara heltidsjobb detta

Handlar alltid om kosing. Dumpen var ju under utredning de kunde missa namnet dumpen.se för det namnet var värt pengar som Sara var skyldig.

Sedan ja de gör ett bra jobb. Patrik som har sitt med kronis vill säkert att det ger pengar. Nu har de alltså för de utpressar inte! Sett till att de ger ut visitkort till någon obskyr så kallad behandlare och de därav Patrik får pröjs! Finemang.
Citera
2024-03-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag tänker att om man ändå är ett fristående ”komplement” så kan man ju lika gärna gå på dom som samhället redan letat upp och lagfört.

Inget jag stödjer alltså.

Varför ska man gå på dem som redan är lagförda? Dumpen önskar att ju lagstiftningen förbättras, eftersom det är så väldigt få peddos som fångas in mha dagens lagstiftning. Man kan tycka att straffen för våldtäkt mot barn är löjligt låga och otillräckliga, men att ge sig på redan dömda för att "förbättra" de straff som rättssystemet dömt ut är inte vad Dumpen ägnar sig åt. Jag tycker det vore moraliskt tveksamt att göra sånt i organiserad form. (Kan förstå om t ex anhöriga blir rasande och ger sig på sina barns förövare oavsett om förövarna är dömda eller ej).
Citera
2024-03-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Det var väl partnern till någon brud på ETC som ville våldta barn men istället stötte på Dumpen och resten är historia.

Jösses 😳

Säkert en jättefin kille innerst inne. Bara missförstådd. Kände sig ensam. Skulle aldrig skada ett barn. Blablablabla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in