2024-03-28, 14:17
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag har ingen boll i detta spel. Men är nyfiken på hur folk på flashback hade sett på att man, för ekonomisk vinning, utpressar folk genom att hota att outa dem som "nazister" eller "rasister" eller något, baserat på deras inlägg på detta forum.

Viss skillnad på att njuta av yttrandefriheten på Flashback jämfört med att vilja knulla barn, eller hur?
Citera
2024-03-28, 14:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag har ingen boll i detta spel. Men är nyfiken på hur folk på flashback hade sett på att man, för ekonomisk vinning, utpressar folk genom att hota att outa dem som "nazister" eller "rasister" eller något, baserat på deras inlägg på detta forum.
Hur är det samma sak som det Dumpen gör menar du?
Citera
2024-03-28, 14:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Viss skillnad på att njuta av yttrandefriheten på Flashback jämfört med att vilja knulla barn, eller hur?

Hur vet du att någon vill det då? Allt kan vara fejk. Det vet vi inte. Ordet av två pundare väger inte så högt.

I en riktig domstol så använder man experter för att ta reda på om bilder och videos är äkta eller inte. För att kunna avgöra fall.
Senast redigerad av okok1 2024-03-28 kl. 14:29.
Citera
2024-03-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ser du inte själv hur dåligt det där argumentet ser ut från andra sidan? Är detta det bästa ni har? Vi som är Dumpen-skeptiker ser hela tiden detta, och det gör att er sida, objektivt sett, ser oseriös och dåligt underbyggd ut.

Igen: "won't somebody please think of the children-argumentet. Har ni noll känsla för ironi?

Att håna Somebody think of the children-argumentet är inte tillämpligt här, då enda syftet med Dumpen uttryckligen är att skydda barn. Man hånar det som ett argumentationsfel i andra sammanhang. Det är inte ett argumentationsfel när själva diskussionen enbart handlar om att direkt skydda barn från pedofiler.

Jag fattar inte hur någon är ok med att offra barn för att stackars peddos ska få utlopp för sin förvridna sexualitet irl. Jag anser att man har förbrukat alla sina rättigheter om man aktivt försöker förgripa sig på barn.
Citera
2024-03-28, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ha rätt eller Få rätt? Förstår inte riktigt vad du menar.

Min känsla är att du gillar att debattera, och att saningen är underordnad. Dina följdfrågor leder mig dit. Det är OK att du gillar Dumpen, det är OK att du gillar att argumentera på Internet. Jag är inte intresserad av att prata mer med dig. Om du verkligen vill samtala kan du skicka DM.
Citera
2024-03-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten90
Man kan ju lyssna av saken i sin helhet och märker att dumpen har rent mjöl i påsen.
https://dumpen.se/2024/03/19/44181/
Som jag misstänkte och som jag skrev om tidigare i tråden:

DN, ETC, Expo är Lügenpresse

Man kan undra vad deras motiv är...
Citera
2024-03-28, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Att håna Somebody think of the children-argumentet är inte tillämpligt här, då enda syftet med Dumpen uttryckligen är att skydda barn. Man hånar det som ett argumentationsfel i andra sammanhang. Det är inte ett argumentationsfel när själva diskussionen enbart handlar om att direkt skydda barn från pedofiler.

Jag fattar inte hur någon är ok med att offra barn för att stackars peddos ska få utlopp för sin förvridna sexualitet irl. Jag anser att man har förbrukat alla sina rättigheter om man aktivt försöker förgripa sig på barn.

Återigen, ironin är så tjock här.
Citera
2024-03-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Antalet barn som blir våldtagna minskar inte med dumpen så vad är syftet? Varför är det bara kriminella pack som är peddohunters över hela världen?

Det finns naturligtvis ingen statistik som talar varken för eller emot ditt första påstående, men med simpel logik kan man anta att avskräckningseffekten med Dumpen är väldigt hög för potentiella pedofiler.

Om man ser det i ett helikopterperspektiv så fanns det förr mer social kontroll människor emellan som hindrade personer att begå brott eftersom det var skamligt. Det vi ser idag, framför allt i utanförskapsområden, är att det är accepterat att begå brott, kulturen är att alla fifflar och bågar och ingen bryr sig. Det är den stora anledningen till att gängbrottsligheten exploderat. Dumpen är ett väldigt bra exempel på hur man kan utnyttja sociala medier till att skapa mer social kontroll mellan människor och stigmatisera de som begår brott. Sedan finns det baksidor också, men jag tycker att fördelarna överväger nackdelarna i Dumpens fall.
Citera
2024-03-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde

Jag är säker att pedofilerna ser det på motsatt sätt. För dem är det nog ett mycket mindre allvarligt brott att porrchatta med vuxna som påstår sig vara barn än vad hets mot folkgrupp och andra hatbrott är.

Ni som stödjer detta är mer lika Expo än ni tror.
Citera
2024-03-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det var inte riktigt det jag undrade. Jag funderar mer på vad är det med vänsterns, låt oss säga "tankevärld", som gör att det är nästan är omöjligt för dem att inte vara positivt inställd till i princip vilken sexuelll avvikelse som helst?
Menar du att ETC är positivt inställd till pedofili?
Citera
2024-03-28, 15:19
Medlem
Folketstempels avatar
Patrik Sjöberg skryter gärna om sina kontakter inom gängkriminaliteten som Hells Angels.

Nu så ser man glasklart att det är exakt ur denna miljö denna tanke har sitt ursprung och syfte. Utpressning dolt bakom en legitim verksamhet.
Citera
2024-03-28, 15:22
Medlem
Jag har inte mycket till övers för Dumpen-gäddorna, naturligtvis, men om man tror att Patrik Sjöberg lyfter ett finger om han inte kan tjäna en hacka på det... då vet man inte mycket om herr Sjöberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in