2024-03-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Reagerar lite på mamman som ringer in när hon finner Sara. Självklart har jag all förståelse för att det kan vara chocken. MEN när dem ber henne göra hjärt och lungräddning & hon säger ”nej, jag kommer inte göra det, jag skiter i vad du säger” får väldigt mycket frågetecken i mitt huvud?

Kan det vara så att hon såg mycket väl att det var chanslöst och mitt i chocken att se sin dotter mördad så uttryckte hon sig klumpigt. Människor som är mitt uppe i en traumatisk situation kan man inte döma, och vi vet ju vem MGM är. Det måste ha varit en fruktansvärd syn mamman utsattes för.
Citera
2024-03-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Kan det vara så att hon såg mycket väl att det var chanslöst och mitt i chocken att se sin dotter mördad så uttryckte hon sig klumpigt. Människor som är mitt uppe i en traumatisk situation kan man inte döma, och vi vet ju vem MGM är. Det måste ha varit en fruktansvärd syn mamman utsattes för.
Jag kan inte ens avlägset föreställa mig den upplevelsen så jag fäster inte så stor vikt på mammans reaktion. Jag konstaterar bara att den är högst begriplig i situationens obegriplighet.
Citera
2024-03-28, 12:47
Medlem
Herregud, vilken lång FUP.

Önskade förhören var sammanfattade istället. Så himla svårt att ta sig igenom när det är frågor.

De senaste FUP man läst har varit ganska korta. Vad gör att just denna utredning varit så bred?
Citera
2024-03-28, 12:50
Medlem
Citat:
Reagerar lite på mamman som ringer in när hon finner Sara. Självklart har jag all förståelse för att det kan vara chocken. MEN när dem ber henne göra hjärt och lungräddning & hon säger ”nej, jag kommer inte göra det, jag skiter i vad du säger” får väldigt mycket frågetecken i mitt huvud?
Hysterisk. Chockad. Hon är ju död och noterar det upprepade gånger till SOS som ber henne göra HLR trots det. Hon fick väl fnatt tillslut. Det var ju försent! Bara som förälder få de scenerna framför sig gör att man fäller tårar och blir illa däran. Tänk dig att uppleva det den mamman gör där. Må ingen förälder få uppleva det!
Citera
2024-03-28, 13:09
Medlem
Det här var INGET jävla hedersmord. En äcklig babbenigger som var en pajas. Låg runt med alla tjejer omkring sig och några av dem börja hunda efter honom. Ena blev gravid och inget han ens hade kunnat föreställa sig då han uppenbarligen bara tänkt med det män har mellan benen.

Rädd för sina föräldrar om vad de ska säga och hur de ska bemöta det hela så han väljer helt enkelt att avsluta hennes liv för att han tror det skulle lösa allt.

Har ingenting med heder att göra. Han ÄR en liten äcklig råtta som tog inte bara en ung tjejs liv utan även sitt egna barn. Han la sig på bönemattan 5 gånger om dagen men förgäves, han var ingen muslim. En hederlig muslimsk man vänder huvudet när han ser en kvinna för att de är hederliga och under Guds beskyddande, även en gåva som man har i plikt att värna om. SPECIELLT om det dessutom är en mamma! Då ska man pussa deras fötter.

Äckliga smuts som förstör Islam. Som inte bör kalla sig för muslim. FY! Han har syndat för att ha begått ett mord, dessutom på en kvinna och ETT BARN!

Jag hoppas du blir av med ditt medborgarskap och att ni hela bunten utvisas till erat råtthål.
Citera
2024-03-28, 13:18
Medlem
pinger99s avatar
Fadimes pappa satt 16 år.
Så år det i en humanitär supermakt.

Tvivlar på att denne kommer sitta mycket längre än så.
Citera
2024-03-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
I vilken aktbilaga är förhöret med Diana?
Känns som hon är inblandad i mordet
Citera
2024-03-28, 13:33
Avslutad
Hade blivit ett jävla liv i media och på PK-folk om det varit tvärtom och man sagt att man mördat någon svart för att ens familjemedlem inte fick vara tillsammans med en svart person. Men här nämns det på sin höjd i förbifarten som om det var nästan normalt att mörda vita för att man inte får vara tillsammans med en vit person i deras somaliska stenålderskultur.
Citera
2024-03-28, 13:46
Medlem
Att integrera medeltida sedvänjor med koranen som ytterligare förtryckare är dömt att misslyckas. Vi sitter nu med skägget i brevlådan och kommer aldrig ur.

Stackars dessa tjejer som faller för det exotiska. Det kommer i väldigt många fall att straffa dem. Saga fick betala det ultimata priset. Sitt liv.
Citera
2024-03-28, 14:08
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:

Uppenbarligen är dottern stendöd. Hon fattar genom vilket skick kroppen är i, att det är lönlöst.

Fick somaliern livstid eller hur gick det i fallet? Och kommer föräldrarna straffas för anstiftan då de satte press på honom att mörda?
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-03-28 kl. 14:13.
Citera
2024-03-28, 14:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hade blivit ett jävla liv i media och på PK-folk om det varit tvärtom och man sagt att man mördat någon svart för att ens familjemedlem inte fick vara tillsammans med en svart person. Men här nämns det på sin höjd i förbifarten som om det var nästan normalt att mörda vita för att man inte får vara tillsammans med en vit person i deras somaliska stenålderskultur.

Ja, den rapporteringen hade man velat se! Nu går PK-media i stället all in på att det handlar om "mäns våld mot kvinnor" - bara ett fall i mängden, liksom. Att det handlar om muslimer mot kristna/svenskar får inte skrivas ut.
Citera
2024-03-28, 14:15
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, den rapporteringen hade man velat se! Nu går PK-media i stället all in på att det handlar om "mäns våld mot kvinnor" - bara ett fall i mängden, liksom. Att det handlar om muslimer mot kristna/svenskar får inte skrivas ut.

I och med det så ställer sig staten, media, politiker ja hela PK-samhället emot flickor och kvinnor. Istället för att upplysa och informera så lägger man locket på och mörkar. Det gynnar ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in