2024-03-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
Borde kunna åtala föräldrarna med för anstiftan till mord, dom tvingade ju äcklet att ta tag i problemet eller uteslutas ur familjen .. hon var ju dessutom gravid, det är ju big no no inom dessa släkten

Jag är också inne på att anstiftanstolkningen kan och bör göras. Inte minst för signalpolitikens skull.

Det är ingen större skillnad från mammans påverkan än hur andra anstiftare påverkar i andra typer av sekter och trossamfund.
Citera
2024-03-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Saga mördades för att negerfamiljen ansåg att hon var för vit och av fel ras. Uppenbara rasistiska motiv utöver hedersmotiv.

Var är alla så kallade "antirasister"? Ja, just det ja, helt tysta... Om Saga hade mördats för att hon var för svart hade antirasisterna då också hållit truten?

Jag är emot rasism och är precis som alla andra förbannad och ledsen över mordet och att mordet helt klart är hedersrelaterat. INGEN håller truten, din dumme jävel!
Citera
2024-03-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
Borde kunna åtala föräldrarna med för anstiftan till mord, dom tvingade ju äcklet att ta tag i problemet eller uteslutas ur familjen .. hon var ju dessutom gravid, det är ju big no no inom dessa släkten
Vem är Diana i fupen ? Finns en tjej som han träffar innan mordet tänk om hon är oxå inblandad? Kvinnor är också onda nuförtiden
Citera
2024-03-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nej, ett ofött barn räknas inte som en människa juridiskt sett.

Förstår... tycker dock att det borde vara något slags straff extra för det.
Citera
2024-03-28, 10:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Förstår... tycker dock att det borde vara något slags straff extra för det.

I tysk lag är det så, eller var i alla fall för några år sedan, när det hände ett hemskt fall då en man som inte ville bli pappa skickade efter abortpiller ifrån utlandet, mortlade dem, blandade i chokladpudding och gav flickvännen. Då var det i alla fall så att det mördade fostret var målsäganden, och mannen fick samma straff som kvinnan skulle ha fått om hon skulle ha tagit abortpillren själv. (Detta skedde efter de tolv veckor som abort är lagligt utan medicinsk indikation i Tyskland, kvinnan var i femte månaden). Men TILL det straffet för illegal fosterfördrivning, så fick han betala skadestånd till kvinnan för sveda och värk.
Citera
2024-03-28, 10:46
Medlem
I vilken aktbilaga är förhöret med Diana?
Citera
2024-03-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I tysk lag är det så, eller var i alla fall för några år sedan, när det hände ett hemskt fall då en man som inte ville bli pappa skickade efter abortpiller ifrån utlandet, mortlade dem, blandade i chokladpudding och gav flickvännen. Då var det i alla fall så att det mördade fostret var målsäganden, och mannen fick samma straff som kvinnan skulle ha fått om hon skulle ha tagit abortpillren själv. (Detta skedde efter de tolv veckor som abort är lagligt utan medicinsk indikation i Tyskland, kvinnan var i femte månaden). Men TILL det straffet för illegal fosterfördrivning, så fick han betala skadestånd till kvinnan för sveda och värk.

Tycker straffet borde vara hårdare än så... dessutom ge tabletter till en ovetandes person som är havande är ju förfan sjukt och borde absolut få högre straff.
Citera
2024-03-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Att döma av FUP så är hans mamma väl medveten om varför.

Varför hans kollega gick med att täcka/mörda är ju sjukt oklart dock.

Men dessa två pappskallar tror dom kommer undan med hänvisning till "Bortom rimligt tvivel" och svarar "Jag vet inte". Men när dom blir delgivna misstankar då jävlar kokar dom ihop varsin lögn som inte stämmer överens med varandras påhitt.

Har inte läst fup men i så fall borde man göra mamman medskyldig för att hon inget sa så om hon någonsin kommer till Sverige så borde man fängsla henne.

Ja det är äckligt, hoppas kollegan straffas också.
Citera
2024-03-28, 11:25
Medlem
Vilka delar av mördarnegerns familj finns i Sverige? Var bor de och vad i hela helvete satans jävlar gör kräken här?
Citera
2024-03-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har inte läst fup men i så fall borde man göra mamman medskyldig för att hon inget sa så om hon någonsin kommer till Sverige så borde man fängsla henne.

Finns konversationer mellan GM och mamman där hon tydligt visar avstånd för det här, men inget som direkt kan binda henne till brott tyvärr.

Men såhär tänker jag, antingen så vågar han inte säga något till sin familj på grund av rädd för reaktionen och döda henne på grund av att slippa det.

Eller så har han berättat om henne och det här blev utfallet av deras reaktion.

Så oavsett vad är det ju rätt tydligt att det har med någon form av heder att göra, känns inte rimligt att han fick försig att ha ihjäl henne helt utan anledning bara.
Citera
2024-03-28, 12:10
Medlem
Reagerar lite på mamman som ringer in när hon finner Sara. Självklart har jag all förståelse för att det kan vara chocken. MEN när dem ber henne göra hjärt och lungräddning & hon säger ”nej, jag kommer inte göra det, jag skiter i vad du säger” får väldigt mycket frågetecken i mitt huvud?
Citera
2024-03-28, 12:15
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Reagerar lite på mamman som ringer in när hon finner Sara. Självklart har jag all förståelse för att det kan vara chocken. MEN när dem ber henne göra hjärt och lungräddning & hon säger ”nej, jag kommer inte göra det, jag skiter i vad du säger” får väldigt mycket frågetecken i mitt huvud?

Antagligen tänker hon inte rationellt, har drabbats av fullständig chock och panik. Fullt förståeligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in