2017-02-27, 09:30
Medlem
Pussykings avatar
Sg denna p bio, trots att jag inte gillar frijazz och inte gillade frra filmen frn den hr regissren. Anade ord redan i hypade inledningsscenen med dansen p motorvgen. Snyggt foto ibland och visst r skdisarna trevliga att se p, men jag r fr gammal fr det hr.

Dessutom frstr jag inte vad referenser till andra bttre filmer tillfr till en medioker film. Om det tminstone var referenser till bortglmda prlor istllet fr filmer som alla ldre redan sett. Men som sagt jag r vl fr gammal.

Numera r det sllan jag orkar kolla klart p filmer, eftersom man efter tjugo minuter vet exakt vad som vntar. Too old for this shit.

Bsta film jag sett p sistone, A streetcat named Bob, feelgood.
Citera
2017-02-27, 12:28
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Sg denna p bio, trots att jag inte gillar frijazz och inte gillade frra filmen frn den hr regissren. Anade ord redan i hypade inledningsscenen med dansen p motorvgen. Snyggt foto ibland och visst r skdisarna trevliga att se p, men jag r fr gammal fr det hr.

Dessutom frstr jag inte vad referenser till andra bttre filmer tillfr till en medioker film. Om det tminstone var referenser till bortglmda prlor istllet fr filmer som alla ldre redan sett. Men som sagt jag r vl fr gammal.

Numera r det sllan jag orkar kolla klart p filmer, eftersom man efter tjugo minuter vet exakt vad som vntar. Too old for this shit.

Bsta film jag sett p sistone, A streetcat named Bob, feelgood.
vga st fr dina sikter, det har inget med din lder att gra, la la land r helt enkelt en medioker film, musikaler som Sound of music och West Side Story har visserligen ganska dliga och tunna handlingar MEN musiken har blivit klassisk. La la land har BDE intetsgande musik, intetsgande karaktrer och intetsgande handling, det r en frdande kombination
Citera
2017-03-16, 14:22
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
vga st fr dina sikter, det har inget med din lder att gra, la la land r helt enkelt en medioker film, musikaler som Sound of music och West Side Story har visserligen ganska dliga och tunna handlingar MEN musiken har blivit klassisk. La la land har BDE intetsgande musik, intetsgande karaktrer och intetsgande handling, det r en frdande kombination
Varfr fr en film mycket uppmrksamhet p Oscars-galan ...
Jo det r ju fr att dete r Dyra filmer att spela in och bolaget vill frskra sig om Maximalt publikintresse. De mste ju f tillbaka all de lagt ut.
Och tyvrr blir denna, rent industriella faktor, bara allt fr tydlig nr det kommer till filmer som La La Land.

Fr den r inte bra.
Det r vare sig bra som egen film, eller ens i jmfrelse med rets vriga filmer.
Den r inte ens bra i jmfrelse med egna genren musikaler historiskt sett.

Hur mnga Oscar-statyetter vann tex Grease?
Grease r ju en klart verlgsen film i jmfrelse med La La Land.

Ingen kommer att minnas ngra av La La Lands snger, medans Grease har gett oss ett flertal oddliga kompositioner.
Liksom flera andra musikalr, som Cats, Jesus Christ, osv.
Bara det att musikaler sllan har ngon riktig handling - vilket ju Grease nd hade ...

La La Land har ju ocks handling.
Men vem bryr sig ...

Fotot var vldigt snyggt dremot.
Ngot fr Malick att lystra till ...
Fast - var det verkligen S Mycket bttre n i Moonlight?
Fotot i Moonlight var ju faktiskt spektakulrt, minst sagt.
Srskilt nattscenerna.

Jag hade ocks VLDIGT svrt fr ppningsscenen p motorvgen.
Jag har alltid S Svrt fr verkoreograferade dansnummer av den sorten.
Med sid-step med knyck p hften mitt i framtgende gngdans ...
Hemskt.
Citera
2017-07-14, 19:55
Medlem
Kpte den p Bluray men Nordisk Film verkar ha tagit bort all extramaterial? Jag ville kolla med kommentarspr, men det fanns inte ens en meny till filmen.

Fyfan, ska man behva importera? Inte konstigt att folk laddar ner filmer nr man inte ens kan kpa det man vill ha.
Citera
2017-07-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Kpte den p Bluray men Nordisk Film verkar ha tagit bort all extramaterial? Jag ville kolla med kommentarspr, men det fanns inte ens en meny till filmen.

Fyfan, ska man behva importera? Inte konstigt att folk laddar ner filmer nr man inte ens kan kpa det man vill ha.
Har utgvan frn Nordisk Film engelska undertexter? Vet att det inte str p baksidan av fodralet, men ibland r de kassa p att skriva ut det.
Citera
2017-07-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms20
Har utgvan frn Nordisk Film engelska undertexter? Vet att det inte str p baksidan av fodralet, men ibland r de kassa p att skriva ut det.

Vet inte, men tror fan inte det. Den enda menyn var en dr man valde nordiskt land sen brjade filmen. Jag kan tyvrr inte kolla det eftersom jag gav bort denna skitversion fr att importera en riktigt version.

Fick ett svar frn Nordisk film angende filmen:

"Vi valde tyvrr att inte inkludera kommentatorspr och/eller extramaterial p vr utgva av La La Land. Hoppas att du gillade filmen nd"

Idioter
Citera
2017-07-25, 00:36
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Vet inte, men tror fan inte det. Den enda menyn var en dr man valde nordiskt land sen brjade filmen. Jag kan tyvrr inte kolla det eftersom jag gav bort denna skitversion fr att importera en riktigt version.

Fick ett svar frn Nordisk film angende filmen:

"Vi valde tyvrr att inte inkludera kommentatorspr och/eller extramaterial p vr utgva av La La Land. Hoppas att du gillade filmen nd"

Idioter

Hojta till om du vill ha kommentarspret! Har en helsikes massa spr p datorn, och det till La La Land r ett av dem.
Citera
2017-07-26, 00:07
Medlem
Pansarhyenas avatar
Var lngt in i filmen ganska skeptisk. Tyckte handlingen var klyschig och musikalnumren intetsgande (plus att jag hatar jazz...). Men i slutnden s gillade jag den nd. Det finns ngot slags okonstlad charm dr som trots allt fick mig p fall.

Slutets indirekta uppmaning till kvinnor att satsa p karrir framfr krlek knns dock lite vl mycket i linje med Hollywoods rdande feminismtrend.
Citera
2017-07-28, 16:47
Medlem
Hade hga frvntningar p filmen som jag inte tyckte den levde upp till. Bra skdespelare, men i vrigt en rtt medelmttig film, med rtt dliga ltar.
Citera
2021-12-27, 21:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
En ny klassiker, jag blev helt kr i den trots en skepsis pga hga frvntningar i och med alla lovord och priser. Killen vet hur man avslutar en film, frst Whiplash och nu denna, man sitter inte oberrd nr eftertexterna kommer.

Jag med. Det fanns en knsla av frutsgbar nostalgi som jag tror jag hade missat fr 20 r sedan. Handlingen r p ett stt ovsentlig. Det handlar mer om de dr sm valen man hela tiden gr samtidigt som man virvlar lngs med oknda vattenvgar p en liten flotte utan ror. Jag kan knna igen mig i flera delar av denna film. lskar jazz, s det hjlpte ocks.
Citera
2024-03-26, 22:38
Medlem
Jag knde att efter att trden har varit dd i 3 r s behver nn sga ngot.

La La Land r den bsta filmen ngonsin.
Citera
2024-03-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjasominihelvete
Jag knde att efter att trden har varit dd i 3 r s behver nn sga ngot.

La La Land r den bsta filmen ngonsin.

Det sg jag inte. Det skulle vara bra om du ville bertta varfr, istllet fr att bara uttrycka en knsla ("bsta ngonsin"). Det mste finnas flera skl till att det r den bsta ngonsin men dem har jag missat. Kan du ge tminstone ngra exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in