2017-02-27, 09:30
Medlem
Pussykings avatar
Såg denna på bio, trots att jag inte gillar frijazz och inte gillade förra filmen från den här regissören. Anade oråd redan i hypade inledningsscenen med dansen på motorvägen. Snyggt foto ibland och visst är skådisarna trevliga att se på, men jag är för gammal för det här.

Dessutom förstår jag inte vad referenser till andra bättre filmer tillför till en medioker film. Om det åtminstone var referenser till bortglömda pärlor istället för filmer som alla äldre redan sett. Men som sagt jag är väl för gammal.

Numera är det sällan jag orkar kolla klart på filmer, eftersom man efter tjugo minuter vet exakt vad som väntar. Too old for this shit.

Bästa film jag sett på sistone, A streetcat named Bob, feelgood.
Citera
2017-02-27, 12:28
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Såg denna på bio, trots att jag inte gillar frijazz och inte gillade förra filmen från den här regissören. Anade oråd redan i hypade inledningsscenen med dansen på motorvägen. Snyggt foto ibland och visst är skådisarna trevliga att se på, men jag är för gammal för det här.

Dessutom förstår jag inte vad referenser till andra bättre filmer tillför till en medioker film. Om det åtminstone var referenser till bortglömda pärlor istället för filmer som alla äldre redan sett. Men som sagt jag är väl för gammal.

Numera är det sällan jag orkar kolla klart på filmer, eftersom man efter tjugo minuter vet exakt vad som väntar. Too old for this shit.

Bästa film jag sett på sistone, A streetcat named Bob, feelgood.
våga stå för dina åsikter, det har inget med din ålder att göra, la la land är helt enkelt en medioker film, musikaler som Sound of music och West Side Story har visserligen ganska dåliga och tunna handlingar MEN musiken har blivit klassisk. La la land har BÅDE intetsägande musik, intetsägande karaktärer och intetsägande handling, det är en förödande kombination
Citera
2017-03-16, 14:22
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
våga stå för dina åsikter, det har inget med din ålder att göra, la la land är helt enkelt en medioker film, musikaler som Sound of music och West Side Story har visserligen ganska dåliga och tunna handlingar MEN musiken har blivit klassisk. La la land har BÅDE intetsägande musik, intetsägande karaktärer och intetsägande handling, det är en förödande kombination
Varför får en film mycket uppmärksamhet på Oscars-galan ...
Jo det är ju för att dete är Dyra filmer att spela in och bolaget vill försäkra sig om Maximalt publikintresse. De måste ju få tillbaka all de lagt ut.
Och tyvärr blir denna, rent industriella faktor, bara allt för tydlig när det kommer till filmer som La La Land.

För den är inte bra.
Det är vare sig bra som egen film, eller ens i jämförelse med årets övriga filmer.
Den är inte ens bra i jämförelse med egna genren musikaler historiskt sett.

Hur många Oscar-statyetter vann tex Grease?
Grease är ju en klart överlägsen film i jämförelse med La La Land.

Ingen kommer att minnas några av La La Lands sånger, medans Grease har gett oss ett flertal odödliga kompositioner.
Liksom flera andra musikalr, som Cats, Jesus Christ, osv.
Bara det att musikaler sällan har någon riktig handling - vilket ju Grease ändå hade ...

La La Land har ju också handling.
Men vem bryr sig ...

Fotot var väldigt snyggt däremot.
Något för Malick att lystra till ...
Fast - var det verkligen Så Mycket bättre än i Moonlight?
Fotot i Moonlight var ju faktiskt spektakulärt, minst sagt.
Särskilt nattscenerna.

Jag hade också VÄLDIGT svårt för öppningsscenen på motorvägen.
Jag har alltid Så Svårt för överkoreograferade dansnummer av den sorten.
Med sid-step med knyck på höften mitt i framåtgående gångdans ...
Hemskt.
Citera
2017-07-14, 19:55
Medlem
Köpte den på Bluray men Nordisk Film verkar ha tagit bort all extramaterial? Jag ville kolla med kommentarspår, men det fanns inte ens en meny till filmen.

Fyfan, ska man behöva importera? Inte konstigt att folk laddar ner filmer när man inte ens kan köpa det man vill ha.
Citera
2017-07-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Köpte den på Bluray men Nordisk Film verkar ha tagit bort all extramaterial? Jag ville kolla med kommentarspår, men det fanns inte ens en meny till filmen.

Fyfan, ska man behöva importera? Inte konstigt att folk laddar ner filmer när man inte ens kan köpa det man vill ha.
Har utgåvan från Nordisk Film engelska undertexter? Vet att det inte står på baksidan av fodralet, men ibland är de kassa på att skriva ut det.
Citera
2017-07-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms20
Har utgåvan från Nordisk Film engelska undertexter? Vet att det inte står på baksidan av fodralet, men ibland är de kassa på att skriva ut det.

Vet inte, men tror fan inte det. Den enda menyn var en där man valde nordiskt land sen började filmen. Jag kan tyvärr inte kolla det eftersom jag gav bort denna skitversion för att importera en riktigt version.

Fick ett svar från Nordisk film angående filmen:

"Vi valde tyvärr att inte inkludera kommentatorspår och/eller extramaterial på vår utgåva av La La Land. Hoppas att du gillade filmen ändå"

Idioter
Citera
2017-07-25, 00:36
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Vet inte, men tror fan inte det. Den enda menyn var en där man valde nordiskt land sen började filmen. Jag kan tyvärr inte kolla det eftersom jag gav bort denna skitversion för att importera en riktigt version.

Fick ett svar från Nordisk film angående filmen:

"Vi valde tyvärr att inte inkludera kommentatorspår och/eller extramaterial på vår utgåva av La La Land. Hoppas att du gillade filmen ändå"

Idioter

Hojta till om du vill ha kommentarspåret! Har en helsikes massa spår på datorn, och det till La La Land är ett av dem.
Citera
2017-07-26, 00:07
Medlem
Pansarhyenas avatar
Var långt in i filmen ganska skeptisk. Tyckte handlingen var klyschig och musikalnumren intetsägande (plus att jag hatar jazz...). Men i slutänden så gillade jag den ändå. Det finns något slags okonstlad charm där som trots allt fick mig på fall.

Slutets indirekta uppmaning till kvinnor att satsa på karriär framför kärlek känns dock lite väl mycket i linje med Hollywoods rådande feminismtrend.
Citera
2017-07-28, 16:47
Medlem
Hade höga förväntningar på filmen som jag inte tyckte den levde upp till. Bra skådespelare, men i övrigt en rätt medelmåttig film, med rätt dåliga låtar.
Citera
2021-12-27, 21:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
En ny klassiker, jag blev helt kär i den trots en skepsis pga höga förväntningar i och med alla lovord och priser. Killen vet hur man avslutar en film, först Whiplash och nu denna, man sitter inte oberörd när eftertexterna kommer.

Jag med. Det fanns en känsla av förutsägbar nostalgi som jag tror jag hade missat för 20 år sedan. Handlingen är på ett sätt oväsentlig. Det handlar mer om de där små valen man hela tiden gör samtidigt som man virvlar längs med okända vattenvägar på en liten flotte utan åror. Jag kan känna igen mig i flera delar av denna film. Älskar jazz, så det hjälpte också.
Citera
2024-03-26, 22:38
Medlem
Jag kände att efter att tråden har varit död i 3 år så behöver nån säga något.

La La Land är den bästa filmen någonsin.
Citera
2024-03-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjasominihelvete
Jag kände att efter att tråden har varit död i 3 år så behöver nån säga något.

La La Land är den bästa filmen någonsin.

Det såg jag inte. Det skulle vara bra om du ville berätta varför, istället för att bara uttrycka en känsla ("bästa någonsin"). Det måste finnas flera skäl till att det är den bästa någonsin men dem har jag missat. Kan du ge åtminstone några exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in