Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
Jag har aldrig anklagat dig för att kalla "rättsäkerhet" trams.
Då tycker jag att du ska fundera över hur du utrycker dig. Du antydde det starkt när du skrev:
"
Problemen jag har med dumpen är att de operarer extralegalt. Därav detta "trams" med "rättssäkerhet"."
Citat:
Jag skulle överväga det, ja. Brottsprovokation är kontroversiellt, men jag kan lystna på någon som har bra argument.
Jag frågade inte om du skulle överväga det. Jag frågade om du skulle göra det. Det är en ja/nej fråga.
Om du inte ens slutligt har tänkt igenom om transparens skulle förändra något för dig, varför tar du ens upp det? Jag tror inte du är riktigt ärlig med mig.
Ok. Hur förhindrar specifikt "rättssäkerheten" övergrepp? Genom att sätta folk i fängelse? För det kan man göra även utan rättssäkerhet. Och är det själva inkapaciteringen som förhindrar så kan man ju tveklöst argumentera för att t ex de självmord som Dumpen föranlett har lett till att övergrepp uteblivit. Men även synliggörandet av personerna i fråga torde ju rimligen ha lett till att deras möjligheter till övergrepp minskat. Inte sant?