2024-03-27, 20:34
Medlem
Mot bakgrund av de senaste nyheterna om Dumpen.se på senare tid; (Den huvudsakliga Dumpen-tråden inrymmer diskussioner om själva sidan-denna tråd skapas enbart i syfte och i efterdyningarna av de senaste rapporteringarna från medier ang. Dumpens egentliga idé som projekt och som nu varit föremål för diskussion under många års tid)

Man kan konstatera att det luktar unket om Dumpen och deras verksamhet, inte minst deras tillvägagångsätt som först nu efter alla år kommit fram i ljuset!

Hänvisar till en rad av olika nyheter gällande sidan, enbart senaste veckan:

https://www.etc.se/kronika/pedofilhatet-aer-en-faella

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-dumpens-pedofiljakt-handlar-inte-framst-om-att-hjalpa-barn/

https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen

Männen som hängs ut av pedofiljägarna Dumpen pressas hårt att söka vård hos Impulskollen. Men bakom hjälplinjen finns bara en mindfulnesscoach och en hetsig säljare som erbjuder ett dyrt terapipaket.

Nu kan Dagens ETC avslöja att Dumpen tjänar stora pengar på upplägget.

– Jag upplevde det tydligt som att de kunde stoppa min uthängning om jag betalade, säger Erik, som tog ett blancolån för att ha råd.

Ett urval/axplock enbart från senaste veckans nyheter angående Dumpen. Nu har folk sett igenom den tidigare slutna "agendan" projektet kört med. Svart på vitt har det visat sig; de som uthängs måste i vissa fall betala sexsiffriga belopp, till och med miljontals för att försvinna från sidan.

Om Sara Nilssons affärside synats? Min ingång är att projektet hela tiden haft en tveksam agenda, och att först nu med hjälp av grävande reportrar från etablissemangets olika hörn visat sig att de som faktiskt tvivlat på Dumpen hela tiden faktiskt kan gå mot ett rätt.

Om vi kokar ner frågan, skulle ni säga att det är ett korrekt sätt för Sara Nilsson att driva vidare sitt projekt på? Att manipulera ensamma (allt som oftast förståndshandikappade män-nej det är oftast inte normen som hamnar på deras sidor) och att man manipulerar dessa män, låtsas att man bryr sig om de genom att lämna någon tafflig vård-broschyr, hänger ut och sedan utpressar de uthängda på pengar för att radera uthängningarna.

I min bok gagnar detta inte de riktiga offren. I min bok föder och göder bara detta den psykopat som i huvudsak livnär sig på detta skeva tillvägagångssätt för att via en "fasad" göra något fint för folket.

När det visar sig att det hela är bluff och båg och värsta sortens klåperi.

I min bok är Sara Nilsson en ulv i fårakläder. Likt ett helgon visar hon upp sig på Dumpen.se och får arma Svenssons och sponsra henne med surt förvärvade pengar. Det visar sig att hon lever gott på dessa pengar och har mage och utpressa folk hon hänger ut.

Notera, här handlar det om att uppmärksamma faktum. Att hålla två saker i huvudet samtidigt. Det är ingen som inte vill skydda några barn. Men det Sara Nilsson gör är så jävla fel det bara går och göra. I ett rättsäkert och fungerande samhälle så förbjuder man en sådan här människa som saknar kompetens och inte har mandat nog och fungera pålitligt. Att på det hela ha en väldigt ifrågasatt historik gör att det finns ytterligare skäl till tvivel.

Fler borde vakna upp och inse vad Dumpens affärsidé egentligen handlar om! Nämligen den egna fickan och ingenting annat!
Senast redigerad av Vessigebro 2024-03-27 kl. 20:37.
Citera
2024-03-27, 20:43
Medlem
https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen;

"Den potentielle pedofil som ringer Impulskollen föreslås en paketlösning. Förutom några timmars telefonsnack med en frilansande terapeut, utan expertis på sexuella störningar, så ingår också skadekontroll. Impulskollen hävdar att de kan begränsa den digitala skadan av att bli brännmärkt som pedofil av Dumpen. Prislapp: 135 000 kronor. Att betala på ett bräde."

Under flera års tid har Sara Nilssons personliga bakgrund (från olika håll) diskuterats. Visst ska en människa få chanser i livet oavsett vad den gjort tidigare. Göra en bra grej, gå vidare. Men att nyktert se vad Dumpen som projekt egentligen baserar sig på, vad den livnär sig på helt enkelt. Ger bara en besk eftersmak i munnen. Jag tror om folk tar bort det känslomässiga tillståndet runt temat och ser på saken med nyktra ögon, så inser de hur skevt det hela egentligen är. Det finns fog för diskussion när det gäller en människa som inte ens har någon relevant akademisk utbildning, egentligen noll kompetens inom ämnesområdet. Att driva ett sådant här projekt. När sanningen nu uppdagas, gör det hela mycket enklare och förstå vad den hysteriska agendan egentligen handlat om.
Senast redigerad av Vessigebro 2024-03-27 kl. 20:48.
Citera
2024-03-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Mina sympatier med individer som Borgafjäll är, till skillnad från TS, obefintliga.

Fast relevant är väl inte den enstaka reporter som kastar ljus på frågan. Det är ju ett flertalet som rapporterar om det som uppdagats? Det är ju ingen enstaka? Du viger ingen vikt vid förtroendeskadan det innebär när en ansvarig av Dumpen samarbetar med två nissar som håller på med paketpriser gällande någon sorts helt och hållet okvalificerad "hjälp"? Det ringer inga varningsklockor någonstans?
Citera
2024-03-27, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vessigebro
Jesus. Jag rekommenderar dig och hålla dig till huvudtråden. Rätt uppenbart att du inte ens tagit del av det som kommit fram, och som ligger till underlag för tråden. Det borde vara en förutsättning för att man överhuvudtaget lägger krut på och svara.

Du var då trögare än ett godståg, utpressare motiverar sådant här med att dom straffar kriminella, ”dejtingligor” och annat har gjort det i alla tider, det är en del av att man rättfärdigar sitt beteende.

Men faktum kvarstår, sluta försök knulla barn och du kommer inte straffas, och jag stödjer för övrigt utpressningen, pedofiler kommer lära sig en bättre läxa av det här än 6 månader på öppen anstalt med fotbollsplan.
Citera
2024-03-27, 20:52
Medlem
Rent nyktert undrar jag vad den mest aggressiva Dumpen-skaran (pekar på den skara som med fradga runt munnen av ren förtjusning hejar fram självmord efter självmord bland de som läggs upp på sidan) tycker om det senaste som uppdagats.

Hur ser de på innebörden av förtroende? Existerar den aspekten när utgivaren redan från ett tidigt skede uttryckt att hon går över lik för sin sak? Gå över lik för publicitet? Är det detta Dumpen egentligen handlar om? Vad skapar Dumpen för samhälle när gränser suddas ut på detta sätt? Vad väntar härnäst? När vi har en ansvarig utgivare som egentligen saknar korrekt ämneskunskap om området får driva ett sådant här projekt och göra stora summor på det-i samarbete med högst misstänksamma typer med skräddarsydda projektlösningar?

Att inte någon myndighet tar och kontrollerar Dumpen, hur Dumpen finansieras och vilka samarbetspartners man har, är högst anmärkningsvärt 2024, inte minst i en samtid där enstaka medborgares integritet vardagligen drabbas av genomgripande konsekvenser.
Senast redigerad av Vessigebro 2024-03-27 kl. 20:59.
Citera
2024-03-27, 20:54
Medlem
Citat:
Fast relevant är väl inte den enstaka reporter som kastar ljus på frågan. Det är ju ett flertalet som rapporterar om det som uppdagats? Det är ju ingen enstaka? Du viger ingen vikt vid förtroendeskadan det innebär när en ansvarig av Dumpen samarbetar med två nissar som håller på med paketpriser gällande någon sorts helt och hållet okvalificerad "hjälp"? Det ringer inga varningsklockor någonstans?

Ser inga större problem här, förutom att det är i privat regi. Staten borde förstås jaga dessa individer och låsa in på hospital, men nu sker inte det och då blir det så här istället.
Citera
2024-03-27, 20:55
Medlem
Varför tycker vänstervridna ETC det är så viktigt att skydda pedofiler?
Man borde kanske utreda och gräva lite i vilka som jobbar där.

Om det nu är sant så bryr jag mig inte, det är pedofiler som filmas när dom är ute på stan påväg att vålta barn. Det är bra om dumpen får in lite extra cash och om det kommer från ett peddo som är påväg att begå allvarligt brott så behöver dom inte känna någon skuld.

Ser inte varför det ska daltas med peddos. Nån utpressning är det dessutom inte.
Senast redigerad av korvstofft 2024-03-27 kl. 21:02.
Citera
2024-03-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför har du så mycket mot Dumpen? Nästan så det låter som något personligt..?

Det är inte så att du blivit uthängd av dem? Eller känner att det är risk att du blir det?

Pedofiler botas bäst med en .30-06 i nacken...

– "Impulskollens ägare (Dumpens samarbetspartner) Michael Strandberg svarade och efter tio minuter sa han att det här samtalet är gratis, men sedan kostar det 135 000 kronor. Han sa att det inte finns någon vård som är gratis. Och att han har direktkontakt med Dumpen, att han känner dem affärsmässigt. Jag upplevde det väldigt tydligt som att han kunde stoppa min uthängning om jag betalade, berättar Erik.

Impulskollens ägare Michael Strandberg berättar i ett senare samtal att han har fått förhandstitta på Eriks chattloggar med 14-åringen, innan de publicerats på Dumpen, och säger att ”det ser inte så bra ut för dig”.

20 timmar mindfulness
Familjefaderns hjärna är i fritt fall. Han tar ett blancolån. Och bara ett par dagar efter sin konfrontation för han över 135 000 kronor till ett bankkonto som tillhör MM Framtid AB, det bolag som Michael Strandberg och Mikael Johansson äger ihop. Dagens ETC har sett överföringen inne i Eriks bankapp.

– Det tog rätt lång tid från att jag åkte dit till att jag publicerades. Jag blev mer och mer ängslig. Michael Strandberg sa att han kunde ringa och kolla läget åt mig. Dagen efter att han gjort det lades jag ut".

Du anser inte att ovanstående på något vis är problematiskt? Helt okej tillvägagångssätt i din bok? Till varje pris som det heter?
Citera
2024-03-27, 21:04
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Om vi kokar ner frågan, skulle ni säga att det är ett korrekt sätt för Sara Nilsson att driva vidare sitt projekt på?
Absolut.

Alla sätt som får pedofilerna att bli förnedrade eller känna att de står helt rättslösa och är hatade av allt och alla är bra.

Dessutom kan ju ett sådant här upplägg öppna upp för fler liknande tjänster med pedofil-jagare.

Vore förstås utmärkt om det fanns en tio-tolv stycken utspridda över vårt avlånga land och om det går att göra ett ekonomiskt upplägg så kan det ju motivera fler att starta upp.
Citera
2024-03-27, 21:09
Medlem
Citat:

– "Impulskollens ägare (Dumpens samarbetspartner) Michael Strandberg svarade och efter tio minuter sa han att det här samtalet är gratis, men sedan kostar det 135 000 kronor. Han sa att det inte finns någon vård som är gratis. Och att han har direktkontakt med Dumpen, att han känner dem affärsmässigt. Jag upplevde det väldigt tydligt som att han kunde stoppa min uthängning om jag betalade, berättar Erik.

Impulskollens ägare Michael Strandberg berättar i ett senare samtal att han har fått förhandstitta på Eriks chattloggar med 14-åringen, innan de publicerats på Dumpen, och säger att ”det ser inte så bra ut för dig”.

20 timmar mindfulness
Familjefaderns hjärna är i fritt fall. Han tar ett blancolån. Och bara ett par dagar efter sin konfrontation för han över 135 000 kronor till ett bankkonto som tillhör MM Framtid AB, det bolag som Michael Strandberg och Mikael Johansson äger ihop. Dagens ETC har sett överföringen inne i Eriks bankapp.

– Det tog rätt lång tid från att jag åkte dit till att jag publicerades. Jag blev mer och mer ängslig. Michael Strandberg sa att han kunde ringa och kolla läget åt mig. Dagen efter att han gjort det lades jag ut".

Du anser inte att ovanstående på något vis är problematiskt? Helt okej tillvägagångssätt i din bok? Till varje pris som det heter?

Vad är problemet här? 135 000kr är för själva vården. Om peddot sedan misstolkar det som att han betalar för att få bort uthägningen så är det ju hans problem.

Hoppas han hoppar på hjälpen nu när han har betalat för det!
Citera
2024-03-27, 21:13
Medlem
Om detta visar sig vara sant så (...är inte bara dumpens dagar räknade) men man kan man ju undra hur detta upplägg i så fall kunnat flyga under radarn också. Jag menar att det är ju bara att starta en tråd i det här anonyma forumet och i alla fall få ut sin röst (sedan om folk tror på det är ju en annan sak). Det kanske finns någon sådan tråd, jag har missat det i så fall. Att det oftast finns pengar inblandade är dock inget som förvånar någon, varför skulle det vara annorlunda här ?

Sedan...

Och detta är viktigt som helvete att få ut, man får verkligen hålla två saker i huvudet och vara noggrann med att förklara när det handlar om dumpen.

1, Dumpen är olagligt och rättsvidrigt. Kanske inte medeltidsfasoner...men DEFINITIVT inget som hör hemma i ett modernt rättssamhälle (hur mycket vi har kvar av det rättssamhället i domstolarna kan man såklart diskutera när det numera verkar befolkas av politiska aktivister). Samhället blundar för detta trots att lagen är kristallklar, alla ska anses oskyldiga till de blivit dömda i domstol.. Ingen ska hängas ut före domstolsprövning.

2, Detta betyder INTE (och det är JÄVLIGT viktigt att påpeka) att jag på något sätt överhuvudtaget har det minsta
sympati för dem. Men...De har fortfarande sin lagstadgade rätt att få det prövat. Två tankar alltså där hjärnan säger en sak och hjärtat ett annat.

Jag har barn själv och hjärtat säger att jag skulle vilja skjuta knäskålarna av dem, hjärnan säger ÄNDÅ klart nej till att "förverkliga tanken".

Tillbaks till topic igen, om detta är sant att det nog egentligen mer handlar om ett närmast vattentätt sätt att dra
in grova pengar än det förmedlade budskapet så kommer alla kvarvarande sympatier falna. Vi får väl se vad som framkommer. Sedan får man väl också diskutera vilket samhälle vi egentligen vill leva i, som det känns nu är dumpen också ett steg mot att vänja oss vid minskad rättssäkerhet och få oss att välkomna det (livsfarlig väg att vandra på). Jag tror att dumpen är mer mångfacetterad än vad man vid första anblicken tror...och det sista jag skrev är en läskig väg in i framtiden, finns ju länder som har det så rättsosäkert. Är det länder som man vill leva i ?
Senast redigerad av Revolutions 2024-03-27 kl. 21:25.
Citera
2024-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Om detta visar sig vara sant så (...är inte bara dumpens dagar räknade) men man kan man ju undra hur detta upplägg i så fall kunnat flyga under radarn också. Jag menar att det är ju bara att starta en tråd i det här anonyma forumet och i alla fall få ut sin röst (sedan om folk tror på det är ju en annan sak). Det kanske finns någon sådan tråd, jag har missat det i så fall. Att det oftast finns pengar inblandade är dock inget som förvånar någon, varför skulle det vara annorlunda här ?

Sedan...

Och detta är viktigt som helvete att få ut, man får verkligen hålla två saker i huvudet och vara noggrann med att förklara när det handlar om dumpen.

1, Dumpen är olagligt och rättsvidrigt. Kanske inte medeltidsfasoner...men DEFINITIVT inget som hör hemma i ett modernt rättssamhälle (hur mycket vi har kvar av det rättssamhället i domstolarna kan man såklart diskutera när det numera verkar befolkas av politiska aktivister). Samhället blundar för detta trots att lagen är kristallklar, alla ska anses oskyldiga till de blivit dömda i domstol.. Ingen ska hängas ut före domstolsprövning.

2, Detta betyder INTE (och det är JÄVLIGT viktigt att påpeka) att jag på något sätt överhuvudtaget har det minsta
sympati för dem. Men...De har fortfarande sin lagstadgade rätt att få det prövat. Två tankar alltså där hjärnan säger en sak och hjärtat ett annat.

Jag har barn själv och hjärtat säger att jag skulle vilja skjuta knäskålarna av dem, hjärnan säger ÄNDÅ klart nej till att "förverkliga tanken".

Tillbaks till topic igen, om detta är sant att det nog egentligen mer handlar om ett närmast vattentätt sätt att dra
in grova pengar än det förmedlade budskapet så kommer alla kvarvarande sympatier falna. Vi får väl se vad som framkommer. Sedan får man väl också diskutera vilket samhälle vi egentligen vill leva i, som det känns nu är dumpen också ett steg mot att vänja oss vid minskad rättssäkerhet och få oss att välkomna det (livsfarlig väg att vandra på). Jag tror att dumpen är mer mångfacetterad än vad man vid första anblicken tror...och det sista jag skrev är en läskig väg in i framtiden, finns ju länder som har det så rättsosäkert. Är det länder som man vill leva i ?

Väl rutet. Du som har förmågan och sätta ord på det, maila över ditt inlägg till någon seriös aktör som sysslar med grävjournalistik.

Jag är enig med din linje, tror att om detta verkligen tas på allvar, att det verkligen kan leda til att folk ser igenom-och inser vad Dumpen-projektet egentligen handlar om och det på riktigt denna gång. Själva affärsidén bakom. Sammantaget känns det som Dumpen.se glidit fram helt okontrollerat ett bra tag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in