2024-03-28, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du kan alltså ingenting om markbunden militär kapacitet, ingenting om strategi och taktik och ingenting om militär logistik. Vidare har du ingen som helst förståelse för sjöstrid eller flygstrid.

Men alla ska ta dina svamlerier på allvar? "Den där Dansksisu verkar veta vad han pratar om"... Eller vänta nu...

Du får helt enkelt börja att läsa på lite, så att du kan underbygga dina tramsiga teorier. Förmodligen inser du, när du börjat läsa, hur dumma de här tramsteorierna varit och gömmer dig i skam över din egen obildning, men annars kommer du i varje fall att på ett grundläggande sätt kunna underbygga vad du säger.

Lycka till.

Amen tyst med dig för guds skull, nato är RÖKT utan usa, RÖKT. Alla vet det, förutom du och naiva svenskar på flashback. Varför tror du alla är så jävla paranoida över ryssen hela tiden?

Europa är sjukt svagt, vi har nästan ingen krigsförmåga öht. Tysken är försvagad, fransmannen har inget att sätta emot, i uk skrattar dom åt sin egna militär. Den europeiska mannen saknar även motivation till försvar då han inte känner att det finns något att skydda längre, hbqt och feminister. Nu ska man alltså gå upp mot den näst största krigsmakten i världen, som har flest nukes av dom alla och rå som ingen annan? Hahahahahahah

Ryssland har motivation, mycket högre kapacitet och manskap.
Citera
2024-03-28, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Haha lycka till att slå emot Polen. Kört jävla gubbskap.

Polen är fortfarande extremt svaga.
Citera
2024-03-28, 05:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vitryssland är inget riktigt land. Dela upp västra delarna mellan Polen, Ukraina, Lettland och Litauen. Östra delarna kan bli en marionett, en buffertzon mot Ryssland där NATO bygger upp en stående armé. 500km till Moskva därifrån så Putin och hans bögklubb kan likvideras omgående ifall dom får några idéer.
Citera
2024-03-28, 05:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Polen är fortfarande extremt svaga.
Det stämmer att det tar tid att bygga upp armén, inget man gör på ett eller två år utan det tar 5-10 år. Nån som däremot knappt har nån armé alls är ju Vitryssland så dom borde mest bara vara tysta.
Citera
2024-03-28, 06:01
Medlem
Spänningarna ökar. Hur viktig är den där korridoren? Egentligen? För Ryssland? För NATO?

När de talar om detta så bör man väl titta åt ett annat håll misstänker jag? Hur stora försvarsstyrkor har Kazakstan? 15 procent ryssar i Kazakstan som ”förtrycks”. De kanske behöver räddas. Kazakstan är ett oljeland. Hälften av exporten kommer från olja. En tredjedel av BNP från olja.

Låt ridån gå ned längs den där luckan på båda sidor.
Citera
2024-03-28, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha skulle polackerna attackera Belarus så skulle det bli ett två-veckorskrig nu när Ryssland har fullt upp med Ukraina. Belarus har inte ett smack mot Poland.

Lukashenko måste har tagit några groggar för mycket
Vad jag har läst finns det en hel del kärnvapen I Belarus, så det är kanske därför han där är så kaxig.
Ryssland använder bara en liten del av sin militärmakt i Ukraina.
Citera
2024-03-28, 06:40
Medlem
sfrges avatar
Lukasjenko måste ju fan ha rökt på. Har han missat att både Litauen och Polen är NATO-medlemmar?
Citera
2024-03-28, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Vad jag har läst finns det en hel del kärnvapen I Belarus, så det är kanske därför han där är så kaxig.
Ryssland använder bara en liten del av sin militärmakt i Ukraina.

Så kan det absolut vara, men jag tvivlar på ryssarna givit dem det bästa utan snarare att de dumpat någon som ändå skulle destrueras pga det börjat bli för gammalt, så frågan är om det ens går att få iväg.
Sedan så ska det ju med färdas ett antal mil i luften och det är ju inte heller helt oproblematiskt, men den där gubben är långt ifrån den vassaste kniven i lådan, så jag tror han inte tänkt så långt eller egentligen inte tänkt alls över hur faktiskt små möjligheter de har att roa hem någon sådant som att ge sig på Polen.
Citera
2024-03-28, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Så kan det absolut vara, men jag tvivlar på ryssarna givit dem det bästa utan snarare att de dumpat någon som ändå skulle destrueras pga det börjat bli för gammalt, så frågan är om det ens går att få iväg.
Sedan så ska det ju med färdas ett antal mil i luften och det är ju inte heller helt oproblematiskt, men den där gubben är långt ifrån den vassaste kniven i lådan, så jag tror han inte tänkt så långt eller egentligen inte tänkt alls över hur faktiskt små möjligheter de har att roa hem någon sådant som att ge sig på Polen.
Polen är fortfarande inte så starkt för det tar många år att rusta upp försvaret. Så ska man attackera Polen så bör man nog göra det nu.
Men helt klart är det bara snack för inte kommer det att hända något.
Citera
2024-03-28, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha skulle polackerna attackera Belarus så skulle det bli ett två-veckorskrig nu när Ryssland har fullt upp med Ukraina. Belarus har inte ett smack mot Poland.

Lukashenko måste har tagit några groggar för mycket

Nato har inga vapen att försvara sig med, de har gett allt till naxisterna i ukraina.
Citera
2024-03-28, 06:53
Medlem
immenhusens avatar
Vitryska armén består endast av en handfull omotiverade och undernärda soldater, men teknisk utrustning och vapen som t.o.m. får ryska armén av framstå som en elittrupp. Inget att oroa sig för, med andra ord.

/AI
Citera
2024-03-28, 06:53
Avslutad
Är belaruserna redo att dö för Putins sak? Jag tror inte att dom är särskilt motiverade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in