2024-03-28, 01:55
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Hahaha, jaha? De ställer sig bra mot Rysslands kapacitet tror jag? Med deras 6000 nukes?

Frankrikes miltiär är ett stort jävla skämt, likaså UK.

Jag är ledsen, men nato är extremt EXTREMT svag utan USA, och vi vet det.

De har tillräckligt många kärnvapen var för sig för att vi ska slippa läsa ett enda ryskt inlägg på internet för evigt.
Citera
2024-03-28, 01:56
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ryssland kommer totalt 100% krossa NATO helt och hållet utan USA, tyvärr.

Nejdå. Du behöver inte vara orolig.

https://armedforces.eu/compare/country_European_Union_EU_vs_Russia

Ovanstående är utan UK och Norge.

Och förutom manskap och materiel så finns det säkert många andra skäl till varför ryssen inte rår på ett NATO utan USA.
Citera
2024-03-28, 01:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ukraina är för fan tränat av USA Under flera år, men ändå håller det på att falla sönder efter bara 2 år, Europas största arme snart som bortblåst.

Ukrainska förband har fått viss militär utbildning, och ett visst militärt stöd från väst, men det är ju knappast något som talar för din sak, snarare tvärtom.

Du påstår att Ryssland skulle krossa NATO i ett europeiskt storkrig, samtidigt har Ryssland inte förmått krossa ett mindre grannland med ett mindre stöd från NATO på över två år. Under de gångna 25-26 månaderna har man dessutom klarat av att strö tusentals av sina egna stridsvagnar, stridsfordon och övriga pansarfordon över den ukrainska landsbygden, till ingen som helst militär nytta.

Samma krigsmakt som alltså misslyckats kapitalt med ovanstående, skulle sopa bort NATO på nolltid?

Förstår du överhuvudtaget hur dumt det låter?

Citat:
Frankrike är SKIT säger jag, Uk med, nato har helt enkelt ingen stark militär kapacitet utan USA, förstår du det?

Jo, du säger det, men du är ju knappast någon militäroperativ exepert, erkänd och certifierad. Du är en användare, vilken som helst. Du förväntas kunna underbygga vad du talar om, som alla andra.

Det duger alltså inte med att Dansksisu svepande säger att Frankrike är SKIT.

Vad med Frankrike är SKIT? Hur ser deras krigsmakt ut, vad har de för förmågor och på vilket sätt skulle dessa kunna påverka ett krig mot Ryssland? Vad är deras förmåga till mobilisering? Hur ser det ut på sjön, såväl på som under ytan?

Du förväntas ju klara av att diskutera det här som en vuxen människa.

Citat:
Inte bara det, men MOTIVATIONEN inom nato är NOLL. Ingen vill kriga å usas vägnar, men Ryssarna är sinnessjukt motiverad.

Om usa drar är nato kört, tyvärr.

Det är ju inte fråga om att kriga på USAs vägnar. NATO kommer aldrig att invadera Ryssland. Det handlar alltså om ett ryskt totalt angrepp på väst, combined arms, där ryska markförband, stödda av flottan och flygvapnet, ska krossa NATO och ockupera större delen av Europa.
Citera
2024-03-28, 02:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Deluded

Du kan alltså ingenting om markbunden militär kapacitet, ingenting om strategi och taktik och ingenting om militär logistik. Vidare har du ingen som helst förståelse för sjöstrid eller flygstrid.

Men alla ska ta dina svamlerier på allvar? "Den där Dansksisu verkar veta vad han pratar om"... Eller vänta nu...

Du får helt enkelt börja att läsa på lite, så att du kan underbygga dina tramsiga teorier. Förmodligen inser du, när du börjat läsa, hur dumma de här tramsteorierna varit och gömmer dig i skam över din egen obildning, men annars kommer du i varje fall att på ett grundläggande sätt kunna underbygga vad du säger.

Lycka till.
Citera
2024-03-28, 02:11
Medlem
Har inte Belarus kärnvapen numera? Har för mig att Putin flyttat kärnvapen dit.

Så det kanske kan bli en intressant situation om Lukasjenko invaderar och sedan hotar med kärnvapen vid eventuell motattack.
Citera
2024-03-28, 02:14
Medlem
Airwave92s avatar
Haha lycka till att slå emot Polen. Kört jävla gubbskap.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Så det kanske kan bli en intressant situation om Lukasjenko invaderar och sedan hotar med kärnvapen vid eventuell motattack.

Det fungerar inte så, de har inte taktisk kontroll över kärnvapnen, även om de finns på deras territorium, den kontrollen vilar i Moskva, eller i någon av deras ledningscentraler för kärnvapenförbanden.

Länder som tillfälligt eller permanent baserar amerikanska flygplan med kärnvapenförmåga besitter inte heller de taktisk kontroll över vapensystemen, den kontrollen vilar i Washington.
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Putin har bara ställt lite Iskander där för att skrämma polackerna det funkar förmodligen inte.
Citera
2024-03-28, 02:24
Medlem
Tänker på när Mussolini fiasko attackerade Grekland.
Citera
2024-03-28, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Lukasjenko säger sig vilja ta en bit av Polens nordöstra hörn och även Litauen, för att kontrollera Suwałkikorridoren.
Varför håller han på så? Det verkar vara ett dödfött projekt och även ologiskt. Men USA har nyligen sagt till sina medborgare att dessa ska lämna Belarus. Möjligen därför att Lukasjenko tror att USA/NATO planerar att invadera Belarus.

Jag förstår mig inte på nyheten, gör du det bättre än mig? Förklara gärna:

https://www.youtube.com/watch?v=_XZqfV21d-U
De diskuterar en militär strategisk plan.

Alla länders militärer har strategiska planer med syfte att vara förberedda i händelse av krig.

Tror någon att andra länder inte har förbetedda planer eller diskuterar dessa angående vilka strategier som är bäst för att försvara egna och allierades intressen.

Vad sitter svenska, amerikanska och finska militärer och diskuterar nu angående NATO-samarbeten, det är nog inte enbart HBTQX-strategier även om man kan misstänka det.
Citera
2024-03-28, 03:13
Medlem
https://foreignpolicy.com/2024/03/14/russia-nuclear-weapons-belarus-putin/

Citat:
Russia has moved tactical nuclear weapons from its own borders into neighboring Belarus, several hundred miles closer to NATO territory...
Citera
2024-03-28, 03:20
Medlem
Jag tolkar videon som något som främst är tänkt för "inrikes konsumtion" av den Store och Evige Ledaren, d v s han vill visa att han och trupperna är spänstiga och farliga, så fundera inte på några protester denna vår mot tilltagande rutten ekonomi och ev att vi måste börja sända trupper till fronterna i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in