Citat:
Ursprungligen postat av
ziggehej
Det första jag undrar är om nyheten är sann?
Mitt förtroende för Expo, DN och ETC är nära noll.
Finns några verkliga belägg för det som påstås?
På ett sätt är det inte en helt tokig idé att monetärt straffa planering till pedofilbrott när polisen inte gör sitt jobb, men om det är denna typ av utpressning dumpen sysslar med då sjunker förtroendet för dumpen som en sten.
Varför använder inte dumpen någon seriös hjälplinje, finansierad av sjukvården med riktiga psykologer?
Är vårdköer inom psykologin orimliga då säger denna nyhet mer om förfallet av vårt samhälle än om dumpen.
Och har någon funderat på möjligheten att missbruka dumpen för att sätta dit någon som är helt oskyldig?
Behöver inte ha hänt ännu men det är fullt möjligt och skulle vara överjävligt för den som drabbas.
Ja det är ju det.
Vissa har lyft detta tidigare, men eftersom det finns gott om känslostyrning här så tänker inte folk riktigt objektivt.
Hela nyheten är jävligt märklig, antingen så är det ett sätt att smutskasta dumpen, eller så ligger det något mer bakom, för att komma med den typen av ”Erbjudande” och offerera 135k 😂
Det är ju helt rubbat, och jag har jävligt svårt att se att även en äkta pedofil skulle betala det istället för att anmäla.