2024-03-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Rättsvidrigt. Finns mycket bättre sätt att hantera pedofiler.

Låt dem introducera sig för alla nyinflyttade istället.

Inte förvånad att dumpen bedriver olaglig utpressning, Sjöberg har väl inga pengar kvar.

Lagens långa arm tar hand om både Dumpen, om olagligheter försiggår där, men även personer som sajten har för vana att exponera. Garanterat.
Citera
2024-03-27, 22:56
Medlem
De säljer alltså avlatsbrev som katolikerna brukade göra? Fräscht
Citera
2024-03-27, 22:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Blev inte mycket medhåll här för trådskaparen. Hade han förväntat sej det tro?
Citera
2024-03-27, 23:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag kan tänka mig att Sara och Patrik har någon slags provision på pedofiler som sänds vidare till Preventell och Impulskollen.

Det är 400 pedofiler som blivit uppjagade. Om 200 av dessa skulle betala endast 20 000 kr årligen, så skulle dumpen, Preventell och Impulskollen fått in fyra miljoner kr. Jag kan tänka mig att en miljon till vardera person vore rimligt, i mille till Sjöberg, en till Sara, en till Preventell och en till huvudmannen bakom Impulskollen. Grova pengar ju.

Jag vet inte hur många pedofiler som betalar vården som erbjuds, ej heller hur mycket dessa kan tänkas få betala för sin behandling.

Jo fina pengar. Men ingen kommer ju direkt gråta för att dessa gäddor blir lurade. Lurade är väl grejen då om denna "lösning" att rensas innebär bara ett mail skickas hitta. merinfo osv för att deras uppgifter tas bort.

Att det sedan kanske antyds att de blir helt bortrensade även från Dumpen är kanske mer säljsnack. Intressanta där är väl då att dessa personer kommer faktiskt vara intresserade och kunde betala mycket för det att bli rensade än en behandling som skulle funka så de inte skulle göra sådana här saker något mera.
Citera
2024-03-27, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vessigebro
Rent nyktert undrar jag vad den mest aggressiva Dumpen-skaran (pekar på den skara som med fradga runt munnen av ren förtjusning hejar fram självmord efter självmord bland de som läggs upp på sidan) tycker om det senaste som uppdagats.

Hur ser de på innebörden av förtroende? Existerar den aspekten när utgivaren redan från ett tidigt skede uttryckt att hon går över lik för sin sak? Gå över lik för publicitet? Är det detta Dumpen egentligen handlar om? Vad skapar Dumpen för samhälle när gränser suddas ut på detta sätt? Vad väntar härnäst? När vi har en ansvarig utgivare som egentligen saknar korrekt ämneskunskap om området får driva ett sådant här projekt och göra stora summor på det-i samarbete med högst misstänksamma typer med skräddarsydda projektlösningar?

Att inte någon myndighet tar och kontrollerar Dumpen, hur Dumpen finansieras och vilka samarbetspartners man har, är högst anmärkningsvärt 2024, inte minst i en samtid där enstaka medborgares integritet vardagligen drabbas av genomgripande konsekvenser.

Löjligt resonemang. Vuxna som genom sitt agerande skadar barn, har bara sig själv att skylla. Det är inte synd om förövarna. Förstår att pedofiler vil handla fritt utan att någon alls ingriper. Dumpen lägger bara ut det pedofilen själv har skrivit och sagt. Men var och en väljer ju vad som skrivs på nätet. Det är trots allt vedervärdigt att försöka ragga barn!
Citera
2024-03-27, 23:15
Medlem
Citat:
...
Nu kan Dagens ETC avslöja att Dumpen tjänar stora pengar på upplägget.
...
Ett urval/axplock enbart från senaste veckans nyheter angående Dumpen. Nu har folk sett igenom den tidigare slutna "agendan" projektet kört med. Svart på vitt har det visat sig; de som uthängs måste i vissa fall betala sexsiffriga belopp, till och med miljontals för att försvinna från sidan.
...
Fler borde vakna upp och inse vad Dumpens affärsidé egentligen handlar om! Nämligen den egna fickan och ingenting annat!

Haha, du använder ETC som källa? Du vet om att de har varit emot Dumpen sedan dag ett och har hela tiden kommit med ett löjligt påstående efter ett annat.

De vinklar och ljuger i merparten av allt de skriver. De är vänsterextremister som borde klassas som terrorister.

"Nu har folk sett igenom"??? Vilket folk? Snarare allt fler som är emot människor som du och ETC. Fast du kanske är en av de som söker barn i sexuellt syfte, då kan jag förstå ditt motstånd. Var är beviset på att de tar emot pengar för att inte publicera? Förutom vänsterextremistiska pedofilers påståenden då...? För det bevisar inget, nada.

Fler vaknar upp och inser att vi har ett enormt problem. Dumpen visar hur sjukt Sverige och världen är när det gäller pedofiler. Tycker mig snarare se ett alltmer större stöd för Dumpen än tvärtom.

Vilken pajas till tråd. Trist att ni inte längre kan våldta barn utan att det innebär några risker.

F.ö. skulle denna "Erik" kanske inte försökt våldta ett barn, då hade han sluppit att bli uthängd som den pedofil han är inför hela Sveriges beskådan. Bra jobbat av Dumpen! Tycker dessa pedofiler förtjänar långt mycket mer än enbart publicering, skit ska skit ha. Så otroligt patetisk till "människa" denna Erik är.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2024-03-27 kl. 23:25.
Citera
2024-03-27, 23:22
Medlem
Inte så oväntat tyvärr. Sjöberg och hans kumpan har aldrig slagit mig som några eldsjälar precis
Citera
2024-03-27, 23:28
Avslutad
Citat:
Mot bakgrund av de senaste nyheterna om Dumpen.se på senare tid; (Den huvudsakliga Dumpen-tråden inrymmer diskussioner om själva sidan-denna tråd skapas enbart i syfte och i efterdyningarna av de senaste rapporteringarna från medier ang. Dumpens egentliga idé som projekt och som nu varit föremål för diskussion under många års tid)

Man kan konstatera att det luktar unket om Dumpen och deras verksamhet, inte minst deras tillvägagångsätt som först nu efter alla år kommit fram i ljuset!

Hänvisar till en rad av olika nyheter gällande sidan, enbart senaste veckan:

https://www.etc.se/kronika/pedofilhatet-aer-en-faella

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-dumpens-pedofiljakt-handlar-inte-framst-om-att-hjalpa-barn/

https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen

Männen som hängs ut av pedofiljägarna Dumpen pressas hårt att söka vård hos Impulskollen. Men bakom hjälplinjen finns bara en mindfulnesscoach och en hetsig säljare som erbjuder ett dyrt terapipaket.

Nu kan Dagens ETC avslöja att Dumpen tjänar stora pengar på upplägget.

– Jag upplevde det tydligt som att de kunde stoppa min uthängning om jag betalade, säger Erik, som tog ett blancolån för att ha råd.

Ett urval/axplock enbart från senaste veckans nyheter angående Dumpen. Nu har folk sett igenom den tidigare slutna "agendan" projektet kört med. Svart på vitt har det visat sig; de som uthängs måste i vissa fall betala sexsiffriga belopp, till och med miljontals för att försvinna från sidan.

Om Sara Nilssons affärside synats? Min ingång är att projektet hela tiden haft en tveksam agenda, och att först nu med hjälp av grävande reportrar från etablissemangets olika hörn visat sig att de som faktiskt tvivlat på Dumpen hela tiden faktiskt kan gå mot ett rätt.

Om vi kokar ner frågan, skulle ni säga att det är ett korrekt sätt för Sara Nilsson att driva vidare sitt projekt på? Att manipulera ensamma (allt som oftast förståndshandikappade män-nej det är oftast inte normen som hamnar på deras sidor) och att man manipulerar dessa män, låtsas att man bryr sig om de genom att lämna någon tafflig vård-broschyr, hänger ut och sedan utpressar de uthängda på pengar för att radera uthängningarna.

I min bok gagnar detta inte de riktiga offren. I min bok föder och göder bara detta den psykopat som i huvudsak livnär sig på detta skeva tillvägagångssätt för att via en "fasad" göra något fint för folket.

När det visar sig att det hela är bluff och båg och värsta sortens klåperi.

I min bok är Sara Nilsson en ulv i fårakläder. Likt ett helgon visar hon upp sig på Dumpen.se och får arma Svenssons och sponsra henne med surt förvärvade pengar. Det visar sig att hon lever gott på dessa pengar och har mage och utpressa folk hon hänger ut.

Notera, här handlar det om att uppmärksamma faktum. Att hålla två saker i huvudet samtidigt. Det är ingen som inte vill skydda några barn. Men det Sara Nilsson gör är så jävla fel det bara går och göra. I ett rättsäkert och fungerande samhälle så förbjuder man en sådan här människa som saknar kompetens och inte har mandat nog och fungera pålitligt. Att på det hela ha en väldigt ifrågasatt historik gör att det finns ytterligare skäl till tvivel.

Fler borde vakna upp och inse vad Dumpens affärsidé egentligen handlar om! Nämligen den egna fickan och ingenting annat!

ECT är en skit tidning som verkar sakna riktiga nyheter. Kan inte tänka mig att någon startar något som Dumpen för att dra in pengar. Det är en starttid utan någon inkomst alls Dessutom krävs det driv och ren ilska över hur samhället ser ut. Om de nu tjänar någon krona på att fara land och rike runt - så okej.

Det finns faktiskt många andra saker att hänga upp sig på. Patrik och Sara kommer ungefär längst ner på min lista då pedofiler står lägre i rang än kackerlackor.
Citera
2024-03-27, 23:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Till att börja med har jag inte mycket till övers för medborgargarden eller sådant de bakom Dumpen sysslar med. Lika lite har jag till övers för diverse gubbar som försöker stämma träff med 14-åringar. Med det sagt är dock en avgörande fråga för hela den här tråden om de bakom Dumpen får ta del av pengar som går till Impulskollen?

Personligen har jag aldrig hört talas om Impulskollen tidigare och har ingen aning om vilka som ligger bakom den tjänsten och heller inte om de har någon kontakt med personerna bakom Dumpen, men Preventell är så vitt jag vet en helt gratis "hjälplinje" för personer som känner att de har ett eller annat problem med sin sexualitet. Att hänvisa personer till Preventell torde alltså inte ge klirr i någons kassa över huvud taget.

Man kan tycka vad man vill om Dumpen och deras verksamhet men för att den här tråden ska ha någon bäring måste det beläggas att de bakom Dumpen gör egen ekonomisk vinst om någon som fastnat i deras nät söker hjälp. För att det ska bli tal om utpressning behöver det utöver ekonomisk vinst även finnas något som de bakom Dumpen erbjuder i utbyte, exempelvis att en uthängning inte görs.
Citera
2024-03-27, 23:38
Medlem
bithaxs avatar
Vad härligt. Så bedragarna riktar inte bara in sig på gamla kärringar, utan nu är det pedofiler också.

Vad blir nästa grej då?
Män som besökt prostituerade?
Kvinnor som haft affärer utanför äktenskapet?
Personer som röstar på SD?
Folk som beställt knark på nätet?

Några andra dödssynder man kan göra i Sverige som kan motivera en utpressare?
Citera
2024-03-27, 23:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Har skrivit innan att man kan ifrågasätta dumpens metoder om målet är att motarbeta sexuellt utnyttjande av barn.

Detta stärker ju knappast dumpens sak.

Lågt Patrik. Men han var ju aldrig riktigt som man skall. Dömd för att köra försöka köra över en lapp-lisa. Och jag vet att han umgåtts i halvskumma kretsar (vi är jämgamla göteborgare).

Förvånad över kommentarerna. Korruption och pressa folk på pengar är ok om de är pedofiler????

Vi har domstolar som dömer.
Citera
2024-03-27, 23:41
Medlem
TrueCs avatar
Kunde inte bry mig mindre. Det har väl hela tiden varit uppenbart att de arbetar i skugglandet rent juridiskt och moraliskt, men så länge ingen annan tar tag i problemet är gråter inte jag över att de hänger ut de här äcklen, oavsett om de blir svindlade på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in