2024-03-27, 23:23
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Parternas hudfärger spelar inte någon som helst roll i detta fall.

Det är helt centralt i det här fallet.
Citera
2024-03-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Man måste förstå innebörden av "caadan" när det kommer till somaliska språket. Det betyder viting men också används som icke muslim. Jag tror inte många somaliska familjer har emot hudfärgen när det kommer till val av partners men religionen är viktig. Jag själv tex skulle inte ha några problem med en svensk tjej som har konverterat men det skulle inte fungera med en kristen Eritrean tex. Hudfärgen betyder inte mycket i det sammanhanget.

Men varför påbörja ett förhållande med en från en annan religon för att sedan döda personen pga de? Bara för att religionerna är samma så spelar de väl ingen roll? Du tror på ditt jag tror på mitt.
Citera
2024-03-27, 23:24
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Heder!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoMx5J/sagas-sista-sms-baby-prata-med-mig

Sluta dejta babbar(IQ-stenåldersmänniskor) för i helvete!
Så enkelt att undvika sådant här.
Hudfärg påverkar inte mäns benägenhet att misshandla kvinnor, var bara en slump att killen i detta fallet ej var vit.
Citera
2024-03-27, 23:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Ja, är huvudet dumt får kroppen lida.

Förmodligen är hela hennes släkt vänster.

Hon hade uppenbarligen helt fel uppfostran, vilken nu slutligen tog hennes liv.

Nu kommer hon inte kunna uppfostra sitt barn lika vänsterblivet heller.

Undrar om föräldrarna är stolta nu, över hur de har uppfostrat sitt barn?
Citera
2024-03-27, 23:26
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Hudfärg påverkar inte mäns benägenhet att misshandla kvinnor, var bara en slump att killen i detta fallet ej var vit.

Jag pratar inte om hudfärg din mupp, det är kultur & religion som orsakat hennes död.
Det förstår vem som helst.
Citera
2024-03-27, 23:28
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Jag pratar inte om hudfärg din mupp, det är kultur & religion som orsakat hennes död.
Det är en rutten kvinnosyn som är orsaken och den delas tyvärr av väldigt många män runt om i världen oavsett kultur eller religion.
Citera
2024-03-27, 23:31
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Oavsett ursprung, mörk, vit, gul
Det är så tragiskt att läsa deras fina sms till varandra, när dom gissar könet osv och så slutar det såhär! Fyfan, blir helt tårögd
Stackars tjej ❤️

Vadå "deras" fina sms till varandra? Han är ju sjuk som stryper sin kvinna och samtidigt dödar sitt eget barn? Vad för fint är det med det?

De sms:en har skickats mellan två sjuka människor.

Den ena är en sjuk individ som mördar sitt eget kött och blod.
Den andra är nästan lika sjuk den som beställer sin egen och sitt barns död genom att gå in i förhållande med den förstnämnda sjuka individen.
Citera
2024-03-27, 23:31
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Det är en rutten kvinnosyn som är orsaken och den delas tyvärr av väldigt många män runt om i världen oavsett kultur eller religion.

Orkar inte diskutera men håller med till viss del. Men vi alla förstår att det handlar om Islam, och hur familjen håller sig till & tolkar denna.

Tror inte han eller familjen ångrar mordet, då i deras tankar är det helt rätt enligt "gud".
Jävla stenåldersmänniskor.. Ni kvinnor borde dessutom tänka till 1-5 ggr extra innan ni ger er in i ett förhållande med en babbe.
babbe = islamdyrkare 8 av 9 gånger.
Senast redigerad av tantr 2024-03-27 kl. 23:36.
Citera
2024-03-27, 23:33
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Du är gravt störd, läs artikeln istället för att snacka massa skit:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoMx5J/sagas-sista-sms-baby-prata-med-mig
Citera
2024-03-27, 23:33
Medlem
Citat:
Saga är 20 år och gravid i sjunde månaden med deras gemensamma barn när hon dör. Barnet i magen, en liten pojke, dör också.

Bebisen är då 44 centimeter lång och väger 1,7 kilo.

Killen hedersmörda henne för att inte bli utesluten från sin familj... Yeah, tröttsamt.

Hon var söt också, höggravid och verkade vara en glad tjej.
Helt sjukt.
Citera
2024-03-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Wow. En ung kvinna har mördats, och det här är vad du tänker på? Hudfärger, rasism och antirasism är vad som fyller ditt lilla huvud när du hör den här storyn. Briljant. Grattis Sverige.

Jamen god dag yxskaft ! Hudfärger, rasism och hedersrelaterat är ju för fan orsaken till varför det här mordet skedde. Du känns verkligen inte själv speciellt briljant som skriver nåt så korkat när hela mordet är grundat på just det. Grattis till dig !
Senast redigerad av vrag 2024-03-27 kl. 23:37.
Citera
2024-03-27, 23:36
Medlem
Citat:

Hahaha! Tro det du men du kanske inte ska uttala ditt självbedrägeri högt, nån vit flicka kan i värsta fall tro dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in