2024-03-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizo214
Dom var ju aktiva under BLM rörelsen där en missbrukare blev dödad men nu när svenskar blir dödade i sitt egna land av apor så är de tysta. Man kan ifrågasätta deras kärlek mot sitt egna folk.

Jag tror diverse folk med vänsteråsikter tyvärr i sina sinnen tänker "detta har inte hänt", dvs förnekelse.

Hur tror vi livet på kåken kan bli för snubben? Livstid för att mörda en gravid tjej, lär inte stå högt i kurs?
Citera
2024-03-27, 22:50
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Mördarens SMS till mamma: ”Svär på Allah” jag träffar inte en ”viting””
https://samnytt.se/mordarens-sms-till-mamma-svar-pa-allah-jag-traffar-inte-en-viting
Alla Somalier ska ut från det här landet.
Svårare än så är det inte.
Citera
2024-03-27, 22:55
Medlem
Står idag i Expressen, om ett mord på en ung gravid kvinna i Örebro, det anses vara ett hedersmord.
Efter att ha läst artikeln så betraktar jag det snarare som ett rasistiskt mord på en vit person.
Om inte detta är rasism, vad är då rasism?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-forbjuden-relation-bakom-mordet/
Citera
2024-03-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag tror diverse folk med vänsteråsikter tyvärr i sina sinnen tänker "detta har inte hänt", dvs förnekelse.

Hur tror vi livet på kåken kan bli för snubben? Livstid för att mörda en gravid tjej, lär inte stå högt i kurs?

De andra extremisterna liknande hans mamma kmr avguda honom för hans handling men man hoppas ju att han lever ett helvete för resten av livet men tyvärr så funkar it svenska fängelser så. Hade han varit i Ryssland hade han fått de på saker och ting
Citera
2024-03-27, 23:04
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Saga mördades för att negerfamiljen ansåg att hon var för vit och av fel ras. Uppenbara rasistiska motiv utöver hedersmotiv.

Var är alla så kallade "antirasister"? Ja, just det ja, helt tysta... Om Saga hade mördats för att hon var för svart hade antirasisterna då också hållit truten?
Parternas hudfärger spelar inte någon som helst roll i detta fall.
Citera
2024-03-27, 23:04
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Står idag i Expressen, om ett mord på en ung gravid kvinna i Örebro, det anses vara ett hedersmord.
Efter att ha läst artikeln så betraktar jag det snarare som ett rasistiskt mord på en vit person.
Om inte detta är rasism, vad är då rasism?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-forbjuden-relation-bakom-mordet/
Man måste förstå innebörden av "caadan" när det kommer till somaliska språket. Det betyder viting men också används som icke muslim. Jag tror inte många somaliska familjer har emot hudfärgen när det kommer till val av partners men religionen är viktig. Jag själv tex skulle inte ha några problem med en svensk tjej som har konverterat men det skulle inte fungera med en kristen Eritrean tex. Hudfärgen betyder inte mycket i det sammanhanget.
Citera
2024-03-27, 23:08
Medlem
Varför skyller så många på familjen? Ingenstans ber dem honom mörda henne?
Citera
2024-03-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin

Citera
2024-03-27, 23:09
Medlem
Citat:

Ytterligare en så kallad "antirasist" visar här sitt sanna ansikte. Ni älskar rasism - det är det bästa ni vet när det riktas mot svenskar. Åklagaren har nog bättre koll på läget än vad du har.

Citat:
Den misstänktes familj har inte accepterat att han varit tillsammans med en vit flicka och han har varit utsatt för stark emotionell påverkan, säger kammaråklagare Elisabeth Anderson.

...

Chattarna mellan 21-åringen och hans mamma ger bilden av att han var hårt kontrollerad. Vid ett tillfälle i januari förra året hade mamman fått veta att hennes bil, som han använde, stod utanför Sagas adress. Hon reagerade med vrede.

”Ta buss eller stanna med din särbo”, skrev hon.

Och vidare:

”Kom inte till mig. Jag är inte längre din mamma. Jag är islam och somali.”

Sonen svarade med att förneka relationen.

”Jag är också islam o somali och jag går inte hem till nån vit.”

Citera
2024-03-27, 23:18
Medlem
Lång tråd. Någon som kan berätta hur hon blev mördad? Tack
Citera
2024-03-27, 23:19
Medlem
Citat:

Det står att han inte får dejta ”vitingar” så hur är de irrrlevant när det är motivet för mordet?
Citera
2024-03-27, 23:20
Medlem
tantrs avatar
Heder!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoMx5J/sagas-sista-sms-baby-prata-med-mig

Sluta dejta babbar(IQ-stenåldersmänniskor) för i helvete!
Så enkelt att undvika sådant här.
Senast redigerad av tantr 2024-03-27 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in