2024-03-27, 17:16
Medlem
Blev han fångad i otrohet dagarna innan mordet?
Citera
2024-03-27, 18:04
Medlem
Det är dax att visa vad den där förbannade sk hedern som i hedersmord är värd. I Sverige sysslar vi inte med sådant och folk som gör så ska obönhörligen ut härifrån.
Varenda kotte ska veta vad som händer om man ens nyser hedersmord. Människor som sysslar med sådan skit får också ta konsekvenserna av sitt dåraktiga beteende. Här gäller det alltså att sätta ner foten och låta andra ta lärdom av att vi i Sverige inte accepterar sån skit
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-03-27 kl. 18:12.
Citera
2024-03-27, 19:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Mördarens SMS till mamma: ”Svär på Allah” jag träffar inte en ”viting””
https://samnytt.se/mordarens-sms-till-mamma-svar-pa-allah-jag-traffar-inte-en-viting
Citera
2024-03-27, 19:21
Avslutad
Hon blev mördad för att hon var vit. Undrar hur medierna hade reagerat om en gravid svart kvinna mördats för att hon var svart. Sverige är kört.
Citera
2024-03-27, 19:26
Medlem
Brukar inte lägga tre timmar på ett mål som jag inte har koppling till, men jag har läst FUP idag på em.
Den misstänkte klarar de första förhören bra.
Han har svar på det mesta. Sista förhören framkommer sökningar på internet som inte talar till hans fördel.
Delar försvarets uppfattning att åtalet bygger på indicier.
Tror jag att det är den åtalade som är skyldig och kommer han ryka? JA 🤷🏻‍♀️
Citera
2024-03-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifAnders
Hon blev mördad för att hon var vit. Undrar hur medierna hade reagerat om en gravid svart kvinna mördats för att hon var svart. Sverige är kört.
Hon blev mördad för hon valde fel partner
Det är så enkelt
Citera
2024-03-27, 20:45
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Hon är väl själv blatte, eller de räknas bara när det är en man?

Hon var väl halv-thai? Varken blatte eller svensk.
Citera
2024-03-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Brukar inte lägga tre timmar på ett mål som jag inte har koppling till, men jag har läst FUP idag på em.
Den misstänkte klarar de första förhören bra.
Han har svar på det mesta. Sista förhören framkommer sökningar på internet som inte talar till hans fördel.
Delar försvarets uppfattning att åtalet bygger på indicier.
Tror jag att det är den åtalade som är skyldig och kommer han ryka? JA 🤷🏻‍♀️

Hoppas du har rätt. Inte för att man har så mycket tilltro kvar till Sveriges rättssystem. Straffen borde vara livstid på riktigt inte några jävla futtiga 14 år för mord.
Citera
2024-03-27, 21:21
Medlem
Saga mördades för att negerfamiljen ansåg att hon var för vit och av fel ras. Uppenbara rasistiska motiv utöver hedersmotiv.

Var är alla så kallade "antirasister"? Ja, just det ja, helt tysta... Om Saga hade mördats för att hon var för svart hade antirasisterna då också hållit truten?
Citera
2024-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Saga mördades för att negerfamiljen ansåg att hon var för vit och av fel ras. Uppenbara rasistiska motiv utöver hedersmotiv.

Var är alla så kallade "antirasister"? Ja, just det ja, helt tysta... Om Saga hade mördats för att hon var för svart hade antirasisterna då också hållit truten?

Wow. En ung kvinna har mördats, och det här är vad du tänker på? Hudfärger, rasism och antirasism är vad som fyller ditt lilla huvud när du hör den här storyn. Briljant. Grattis Sverige.
Citera
2024-03-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Wow. En ung kvinna har mördats, och det här är vad du tänker på? Hudfärger, rasism och antirasism är vad som fyller ditt lilla huvud när du hör den här storyn. Briljant. Grattis Sverige.

Kände du dig träffad eller? Kanske är du en av dessa "antirasister"? Självklart är mördarens motiv viktigt, ditt spån, och i det här fallet mördades Saga för att hon var FÖR vit och av FEL ras enligt mördarens somaliska familj.

Vi kan nog konstatera att du inte hade reagerat riktigt likadant om en svensk gärningsman hade mördat en brunhyad kvinna med motiveringen att hans svenska familj tyckte hon var för brun och av fel ras. Då hade nog motivet varit oerhört viktigt för dig.
Senast redigerad av Reiwa 2024-03-27 kl. 21:53.
Citera
2024-03-27, 21:53
Medlem
Har man 0% överlevnadsinstinkt får man skylla sig själv.

Först bli ihop med en Somalier och sen inte avsluta förhållandet när man under hela två års tid vet om att hans släkt inte tillåter förhållandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in