2024-03-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det kommer fram i podden att Terje fikat på Sibylla i Vallentuna som ligger 7,4 km från Kårsta adressen. Så det var nästan rätt…

Nästgårds... Nästan rätt... Vi har alla hört ordspråket "Nära skjuter ingen hare".
Citera
2024-03-27, 21:42
Avslutad
Citat:
Jag kollade inslaget nu (Efterlyst säsong 62 avsnitt 2) & tog bild av TVn - så kvaliteten är som den är…

Här är GPS positionerna.
Och här är GPS positioner & mastuppkopplingar parallellt.

Hans resor inom Stockholm är helt obegripliga, om det inte involverar knarkhandel eller smuggling av någon form. Han åker kors och tvärs genom stan, från väster, till öster, från norr till söder.

Det är nästan så man får känslan av att han inte ville kunna bli spårad från ursprungskällan, alltså där han eventuellt hämtade upp något. Även en avstickare innan Uppsala verkar ha skett.

Släktingarna vill ju så klart ge sken av att Terje var en hederlig kille.

Det kan ju vara så att TJ levererade något till olika hamnar, eller hämtade upp.
Sen händer något oväntat på Muskö.

Alternativet är ju att Terje faktiskt letade en plats att ta livet av sig på.
Att prata med folk strax före man försvinner kanske inte är så ovanligt ?

Man frågar efter en adress eller liknande för att verka som att man har ett ärende dit, sen gör man slag i saken då man visat upp sig.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-27 kl. 21:59.
Citera
2024-03-27, 21:43
Medlem
Citat:
I den där podden pratar de med polisen, grannen samt en boende på Muskö.
Polisen har utrett risken för suicid, tagit in journaler, pratat med läkare som gjort bedömning, pratat med anhöriga etc men att det inte finns ngt som tyder på det.

Om det handlat om suicid har Terje verkligen gjort ett jättejobb för att förhindra att bli hittad och stoppad.

Mina reflektioner i tidigare inlägg blir mer deflektioner.

Suicid-teorin får varken bäring eller näring.

Eller? På sin Facebook-sida har den försvunne den 31/10 2021 skrivit att allt var bättre förr. I mitten av november beklagade han sig även över att han inte kunde sälja mer djurfoder. (Affärerna gick dåligt?)

Försökte få fram uppslag som skulle kunna styrka teori, men det är svårt, då det inte är mycket som talar för att han egentligen var suicid. Han hade ju samtidigt nya saker i tillvaron att se fram emot, som sitt nya hus till exempel!

Jag undrar dock, hade han ens varit på visning av huset? Eller köpte han huset osett?

Edit: Lade till lite fler funderingar.
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-27 kl. 22:17.
Citera
2024-03-27, 22:13
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Om det handlat om suicid har Terje verkligen gjort ett jättejobb för att förhindra att bli hittad och stoppad.

Mina reflektioner i tidigare inlägg blir mer deflektioner.

Suicid-teorin får varken bäring eller näring.

Försökte få fram uppslag som skulle kunna styrka denna teori, men det är svårt, då det inte är mycket som talar för att han var suicid, när han samtidigt hade nya saker i tillvaron att se fram emot, som sitt nya hus till exempel.

Jag undrar dock, hade han ens varit på visning av huset? Eller köpte han huset osett?

Människor runt om Terje säger att han var väldigt snäll. Han ville köpa en hundvalp att ha med på resan till nya huset. Och jag tror inte han vill skaffa en hundvalp för att ta med sig på en planerad självmordsturné.

Jag hittar ingenting som tyder på att Terje var självmordsbenägen. Däremot verkar han ha varit kraftigt stressad / stort ångestpåslag el. dylikt - samtidigt som han var glad & exalterad - innan han åkte.

Jag tror inte han varit på visning. Det var pandemi & många digitala husvisningar. Plus att han hade en vän i trakten som han pratade med under resan i Sverige. Han kanske kollade huset åt Terje?
Citera
2024-03-27, 22:18
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Hans resor inom Stockholm är helt obegripliga, om det inte involverar knarkhandel eller smuggling av någon form. Han åker kors och tvärs genom stan, från väster, till öster, från norr till söder.

Det är nästan så man får känslan av att han inte ville kunna bli spårad från ursprungskällan, alltså där han eventuellt hämtade upp något. Även en avstickare innan Uppsala verkar ha skett.

Släktingarna vill ju så klart ge sken av att Terje var en hederlig kille.

Det kan ju vara så att TJ levererade något till olika hamnar, eller hämtade upp.
Sen händer något oväntat på Muskö.

Alternativet är ju att Terje faktiskt letade en plats att ta livet av sig på.
Att prata med folk strax före man försvinner kanske inte är så ovanligt ?

Man frågar efter en adress eller liknande för att verka som att man har ett ärende dit, sen gör man slag i saken då man visat upp sig.

En del är naturligt yra utan droger. Om Terje var det vet jag inte.

Jag tror inte ett dugg på knarkspåret i detta ärende men var och en är salig av sin tro.

Terje åkte inte till Muskö för att ta livet av sig. Helt orimligt.

///

Btw så fanns ingen fiskeutrustning i bilen.
Citera
2024-03-27, 22:40
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Eller? På sin Facebook-sida har den försvunne den 31/10 2021 skrivit att allt var bättre förr. I mitten av november beklagade han sig även över att han inte kunde sälja mer djurfoder. (Affärerna gick dåligt?)

Han var sjukpensionär & drygade ut det med diverse jobb & handel + att hans aktier gick väldigt bra. Och hyrde han ut sitt hus på gården till HMH? Isf är det ytterligare en extrainkomst.
Så jag tycker väl inte att hans affärer gick så dåligt.

Den nyinköpta bilen säger grannan att Terje var väldigt stolt över & att han aldrig ägt en sån dyr bil tidigare.
Citera
2024-03-27, 23:10
Medlem
Citat:
Jag tror inte han varit på visning. Det var pandemi & många digitala husvisningar. Plus att han hade en vän i trakten som han pratade med under resan i Sverige. Han kanske kollade huset åt Terje?

Låter rimligt, med tanke på hur situationen var under pandemin.

Citat:
Människor runt om Terje säger att han var väldigt snäll. Han ville köpa en hundvalp att ha med på resan till nya huset. Och jag tror inte han vill skaffa en hundvalp för att ta med sig på en planerad självmordsturné.

Nej, det känns inte troligt att han skulle ta med en hund på på "sista resan".

Jag tror det är i klippet nedan som den norske hunduppfödaren berättar att denne fick dåliga vibbar och inte ville sälja en hund till Terje, när Terje berättade att han skulle ut på långresa ganska omgående efter genomförd hundaffär:

https://www.tiktok.com/@efterlystse/video/7278686037013024033

Citat:
Jag hittar ingenting som tyder på att Terje var självmordsbenägen. Däremot verkar han ha varit kraftigt stressad / stort ångestpåslag el. dylikt - samtidigt som han var glad & exalterad - innan han åkte.

Det låter som att du beskriver bipolär sjukdom, med depressiva och maniska symptom...?
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-27 kl. 23:12.
Citera
2024-03-27, 23:12
Medlem
Verkar inte vara nåt nytt i tråden. Man skulle väl göra nytt sök, någon som hört nåt mer om det?

Detta med självmord kan mycket väl vara så men varför försöka skaffa en hund innan och allt detta kan man fundera på, han försökte ju köpa en valp i Norge.

Sen vart är liket, pengar han hade med sig.

För mig är det fortfarande 3 alternativ här

Självmord mindre sannolikt, kanske bara en dålig feeling han hade och att han visste att det han tänkte göra kan gå snett, med farlig utgång, fängelse eller annat så han gav väl bort pengar och sånt ifall om han försvinner till barnbarn.

Drogrelaterat, han hade väl kontakter i Norge, gillade att tjäna pengar, fick väl ett bra förslag att hämta upp nåt på en adress i Sverige och få betalt sedan i Norge är mest sannolikt för mig.

Sen hade han onda aningar men tog risken och därför var han stressad innan, kanske åkte runt enligt förutbestämda instruktioner som han fått redan i Norge för att sedan möta upp vissa personer olika tider utan att ringa i telefon, handlar väl då om större värde av leverans.

Sista alternativet skulle då vara slumpmässig förvirring och körning till Muskö och sen då ihjälslagen av någon boende då? Vet inte men låter som att det kan hända men hur ofta händer det ?

Han träffade väl på en knarklangare innan Muskö och sedan fick vidare direktiv att komma till en adress på Muskö dagen efter en viss tid.

Sen körde han väl dit och var trött själv på allt konstigt och kände väl på sig att han är lurad, så körde han väl igenom så att bommen öppnade sig.

Sedan körde fel och körde av vägen. Har själv varit med om att GPS visar fel väg som inte ens finns.
Någon kom väl dit efter att Terje kört fast, kanske försökt att ta pengarna av Terje men det kanske blev bråk och Terje inte ville ge bort pengarna.

Så det slutade med att han blev mördad, troligtvis var det mer än 1 gärningsman.

Dom dumpar han i bagaget på sin egen bil och dumpar honom någon annanstans än Muskö, i någon skog i Norrtälje eller nåt.

Kanske därför man aldrig funnit hans kropp på Muskö.

Vad skulle det annars kunna vara ?
Citera
2024-03-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille

Jag har varit inne på samma sak. Grisslehamn och Nynäshamn. Undrar om Eckerö linjen var igång. Fyller man sen upp bilen med massa bråte kanske polisen tänker stöldgods. Kan man då bevisa att man äger sakerna kanske inte polisen letar vidare.
Citera
2024-03-28, 06:40
Medlem
Har vi avhandlat pengarna i den här tråden?

Han har precis köpt hus. Han har aldrig haft en så fin bil. Han har cash i bilen.
Var fick han pengarna ifrån om affärerna gick dåligt under hösten?

En finansiell utredning av Terje kan man väl anta att polisen i Norge gjort. Undrar vad de kom fram till?
Citera
2024-03-28, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag har varit inne på samma sak. Grisslehamn och Nynäshamn. Undrar om Eckerö linjen var igång. Fyller man sen upp bilen med massa bråte kanske polisen tänker stöldgods. Kan man då bevisa att man äger sakerna kanske inte polisen letar vidare.

Terje kan ha åkt kors och tvärs om han skulle möta någon på Muskö vid 20-21 tiden på kvällen, han hade inget bättre för sig. Då Terje varit hos PÅL så kan man bara anta att det var PÅL som Terje skulle möta för att möjligen köpa någon av hans hundar.

Väl på Muskö kan Terje tagits för en tjuv och blivit bragd om livet av någon uppjagad öbo. PÅL möter aldrig Terje…

Mycket möjligt att bommen skapade en annan stämning på ön då man inte ville ha obehöriga personer på området längre, någon ville visa på hur det kan sluta. Tippar på att det var Mats eller möjligen Katjas man som tog fram geväret. Katjas pappa kanske var där…
Citera
2024-03-28, 06:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Har vi avhandlat pengarna i den här tråden?

Han har precis köpt hus. Han har aldrig haft en så fin bil. Han har cash i bilen.
Var fick han pengarna ifrån om affärerna gick dåligt under hösten?

En finansiell utredning av Terje kan man väl anta att polisen i Norge gjort. Undrar vad de kom fram till?

Terje handlade bl.a med aktier & hade en hel del pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in