2024-03-27, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalala2023
Absolut, likhet inför lagen innebär att hon fick böter. Men att de är så höga med tanke på att hon lever på existensminimum är vad som förvånar mig eftersom böterna ska baseras på hur liten/stor inkomst man har.

Ja men det som även väger in är hur allvarligt domstolen bedömt att brottet är. Därefter baseras beloppet på årsinkomst före skatt oavsett om det är lön, bidrag eller annan ersättning. Domstolen tar uppenbarligen brottet på allvar.
2024-03-27, 17:00
Medlem
Citat:
Absolut, likhet inför lagen innebär att hon fick böter. Men att de är så höga med tanke på att hon lever på existensminimum är vad som förvånar mig eftersom böterna ska baseras på hur liten/stor inkomst man har.
Böterna är låga , 50 kr i dagsbot är det lägsta som går att sätta , antalet visar på allvaret i brottet och det går ju inte att anse att ett brott är mindre allvarligt för att den dömde har låg eller ingen inkomst
2024-03-27, 18:52
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Bägge är klipp och klistra som överskattar sin egen förmåga. Igår frågade Malin MammaEmma vad ett sekretessavtal är och menade att det väl räcker att de använder fullmakt i sin verksamhet. Hon som ska vara juridiskt kunnig.
Fast Jiujutsu har nog tagit med domare till sjöss fler ggr än Pistol-M*lin...
2024-03-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Håller som sagt på att plöjer igenom Lejons youtube. Visste ni att hon har fler barn än de tre i Sverige?
Det man kan undra är ju hur mycket av det hon sagt som stämmer. Hon går inte direkt att lita på. Tidigare har hon berätta allt möjligt för psykiatrin som hon nu hävdar att de har hittat på, och vill ändra i sina journaler.
Känns märkligt att hon aldrig nämnt att hon har fler barn, men det kan lika gärna stämma. Omöjligt att veta med henne.
2024-03-27, 21:08
Medlem
Första samtal i mamma Emmas live där det påstås att det går att hjälpa paret vars son är på gång att vårdnadsöverflyttas , barnet har varit omhändertaget i 4 år sedan han var någon månad gammal. Kvinnan och sambon har båda intellektuell utvecklingsstörning , kvinnan har gjort polisanmälningar gällande 3 män där hon också har erkänt att hon ljugit hon har dessutom gjort något annat tveksamt
2024-03-27, 22:02
Medlem
Nu släpptes LM rättegång på Rättegångsappen.
2024-03-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Böterna är låga , 50 kr i dagsbot är det lägsta som går att sätta , antalet visar på allvaret i brottet och det går ju inte att anse att ett brott är mindre allvarligt för att den dömde har låg eller ingen inkomst

Förstår hur du menar. Men även om 50 kronor är det minsta i dagsbot så blir ju totalsumman oavsett 10 000 kronor för att det är 200 stycken i antal. Jag trodde att tingsrätten alltid tog hänsyn till att den dömda ska kunna betala? När man lever på existensminimum så klarar man sig knappt som det är.

Jag trodde att de snarare skulle döma till samhällstjänst eller så för att den dömda inte har ekonomiska förutsättningar att betala utan att bli helt ruinerad och hamna hos kronofogden (förmodligen).

Jag vet en som som levde på en liten inkomst (dock lite över existensminimum) och hen fick böter på 2500 kronor fast brottet (stöld) hen begick även hade fängelse på straffskalan.

Får man ha en avbetalning när det gäller böter?
2024-03-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon fick uppenbarligen första barn vid 16-17 år tillsammans med någon som också var väldigt ung , av det jag kan läsa var det totalt 3 barn som adopterades bort .

Står det nånting om hon överhuvudtaget har någon relation med dessa barn innan de adopterades bort?

Jag tycker att det är märkligt att hon aldrig har nämnt dem i en live (vad jag vet). Undrar om hon har gjort något försök att hitta dem...
2024-03-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Nu släpptes LM rättegång på Rättegångsappen.

Är det sant?! Jag hittar den inte på youtube. Kan du länka till rättegången? Tack på förhand!
2024-03-27, 22:13
Medlem
Citat:
Är det sant?! Jag hittar den inte på youtube. Kan du länka till rättegången? Tack på förhand!

Hittade Rättegångsappen nu via Google play. Den kostar egentligen men de har en gratisperiod på sju dagar. Tack för att du berättade att rättegången finns där!
2024-03-27, 22:30
Medlem
Citat:
Står det nånting om hon överhuvudtaget har någon relation med dessa barn innan de adopterades bort?

Jag tycker att det är märkligt att hon aldrig har nämnt dem i en live (vad jag vet). Undrar om hon har gjort något försök att hitta dem...
Jag kunde inte läsa det i de dokument hon filmade av , var ju lite suddigt men troligtvis inte kontakt om de blivit bortadopterade och hon dessutom flyttade till Sverige när hon var 24 år
2024-03-27, 23:08
Medlem
Det är alltså kommunens säkerhetssamordnare som LM och pistol-Malin ansåg vara personen som har betalt för att följa LM på heltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in