2024-03-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns många andra material som reflekterar ljus/laser så det behöver inte vara dessa två material. Speglar är vanligtvis glas och silverfärg.

Vem pratar om att reflektera ljus / laser ?
Jag prata om van allen belt vilket är radiation?
Citera
2024-03-27, 16:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Vem pratar om att reflektera ljus / laser ?
Jag prata om van allen belt vilket är radiation?
Och vad har detta med den här trådens ämne att göra i så fall? Van allen bältena diskuteras lämpligen i i månlandningstråden.
Citera
2024-03-27, 16:44
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Kan satelliter kretsa kring ett klot, kan de lika gärna kretsa kring en pizza-formad värld. Det blir varken mer eller mindre hokus pokus med det.
En omloppsbana runt en sfär ger en stadig höjd på cirkulationen.
Men runt en pizza på måste gravitationen vara ostadig och satelliterna störtar om de fungerar som vi tror de gör. Men Illuminatis har antagligen satt upp dem i taket på glaskupan.
Citera
2024-03-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och vad har detta med den här trådens ämne att göra i så fall? Van allen bältena diskuteras lämpligen i i månlandningstråden.
Får man svara på en fråga ?

Hur exakt ska man kina förklara någonting för att få en person att förstå, om man bara får diskutera er Frigment av helheten ?

Däremot är det väll väldigt intressant, då mycket av tron av att jorden är rund är pågrund av astronauter och månlandning ?
Citera
2024-03-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jaha men det rör sig inte om cd skivor för det första.

Och om nu ljuset som kommer tillbaks, i teorin, är 10 miljoner miljarders gånger svagare än det som skickades iväg. Ska man verkligen tro på det?(nej svara inte, jag vet redan att du och andra tror på sånt här)

Vad är din poäng i fråga om trådens ämne? Att avfärda att månen och solen hänger i en glaskupol 500 mil från en platt jord kan en 6-åring göra.

Och oavsett vad du väljer att svamla om just idag så är du inte ett dugg närmare någon slags alternativ teori om jordens form. Vad är månen enligt dig? Hur långt bort är den och vad håller den på plats?
Citera
2024-03-27, 16:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur exakt ska man kina förklara någonting för att få en person att förstå, om man bara får diskutera er Frigment av helheten ?

Däremot är det väll väldigt intressant, då mycket av tron av att jorden är rund är pågrund av astronauter och månlandning ?

Nej din galning. Jordens form har varit känd i tusentals år. Långt före både Nasa och rymdfärder.
Citera
2024-03-27, 16:50
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Låter mer som Science Fiction enligt min åsikt, satellitförespråkarna menar alltså att satelliter håller sina banor med exakt precision runt jordgloben trots jordens rotation som varierar från breddgrad till breddgrad, från1600 km/tim vid ekvatorn till nästan 0 vid polerna. Vi får ej heller glömma jordens rotationshastighet, 108 000 km/tim, runt solen, globen ömsom knuffar satelliterna framför sig när dom befinner sig framför jordens rotationsriktning, ömsom släpar satelliterna efter sig.
Vill absolut inte klanka ner på din tro men du måste väl hålla med om att hela scenariot låter ganska osannolikt.
Håller nog fast vid mina mobilmaster och jag tror inte heller att satelliter används för navigering till sjöss eller i luften, utan navigeringen sker med en uppdaterad version av LORAN. Det är lite svårt att hitta pålitlig info om navigationssystemet men det är kanske inte så konstigt med tanke på att det kontrolleras av den amerikanska militären

Men det var ju just det jag svarade på. Det är ju lite trist att skriva långa inlägg där jag ger dig en enkel förklaring samt länkar till vart du kan hitta mer information om du vill fördjupa dig.
Tänk på att mobiltelefonen var science fiction för inte så himla många år sedan och jag tror att vi ändå är överens om att den finns och fungerar.

En grej som jag undrar är vad du tror finns på andra sidan om jorden är platt. Alltså på undersidan från vårt perspektiv.
Citera
2024-03-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
En dedikerad GPS-mottagare har inte ens någon mottagare för mobilsignaler i sig. Och ännu mindre någon teknik för att kunna pejla radiofyrar. Och trots detta funkar de. Även ute till havs.

När du snurrar igång blir det snabbt fullständigt absurt. Vete fan om du ens själv tror på dina egna påståenden. Och för normala människor framstår du som helt borta.

Det spelar ingen roll om det är mobiltelefon eller GPS Navigator, det är alltid frågan om tvåvägskommunikation. Det kan inte fungera annars och till och med du borde fatta det.
Antar att du med mobilsignaler menar "talsignal", det är inte samma som pingsignal. Du kan ha dålig sändning och mottagning på din mobil utan att det påverkar GPS systemet men även pingsignalens räckvidd är begränsad och det funkar inte mitt ute på atlanten.

"Ping is geekspeak for "call" or "get in touch." "Ping me at home" means "call me at home." It is also used to mean sending or transmitting a short burst of data; for example, "the GPS transmitter pings the satellite(mobilmast red. Sebban) every few seconds."
Citera
2024-03-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
En omloppsbana runt en sfär ger en stadig höjd på cirkulationen.
Men runt en pizza på måste gravitationen vara ostadig och satelliterna störtar om de fungerar som vi tror de gör. Men Illuminatis har antagligen satt upp dem i taket på glaskupan.

Hur exakt funkar gravitation?
Månens och jordens gemensamma gravitation håller oss i omlopp ?
Så gravitationen är så stark att hålla månen som är 340 000 nånting km bort , men den är för svag för att håll en fågel emot marken eller dra ner ett äpple under vattnet
Hoppar gravitationen över oss på jorden men börjar igen efter sen kommit utanför jordens slutna krets som påstår göra att vi inte känner någon rörelse ?
Varför in man förklara allt med densitet men iprencip ingen gravitation ?
Citera
2024-03-27, 16:56
Medlem
Citat:

Man är extremt historielös och fruktansvärt okunnig om man tror att vår kunskap om jordens form kommer från astronauter. Redan de gamla grekerna, 2000 år innan NASA grundades, hade full koll jordens form och storlek. Och sedan dess har vi såklart lärt oss än mer om jorden och detta helt utan månlandningar.

Citat:

Det är de enskilda delarna som skapar en helhet. Och om du inte kan förklara enskilda delar så ska du nog inte ge dig på att försöka förklara någon helhet.
Citera
2024-03-27, 16:57
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Det spelar ingen roll om det är mobiltelefon eller GPS Navigator, det är alltid frågan om tvåvägskommunikation.

Nej, GPS är inte tvåvägskommunikation. Vi har ju redan gått igenom det.
Citera
2024-03-27, 16:59
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Hur exakt funkar gravitation?
Månens och jordens gemensamma gravitation håller oss i omlopp ?
Så gravitationen är så stark att hålla månen som är 340 000 nånting km bort , men den är för svag för att håll en fågel emot marken eller dra ner ett äpple under vattnet
Hoppar gravitationen över oss på jorden men börjar igen efter sen kommit utanför jordens slutna krets som påstår göra att vi inte känner någon rörelse ?
Varför in man förklara allt med densitet men iprencip ingen gravitation ?
Ingen vet hur gravitation fungerar så du har kanske rätt. Är även solen och de andra planeterna platta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in