2024-03-27, 11:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
P.G. Men det har inte du någon koll på.
Var Gerrbrand kapten? Det har jag nämligen inget minne av. Första sejouren tidigt 2000-tal var jag inte jättegammal men andra sejouren minns jag inte att han hade bindeln iallafall. Det var väl Andreas Dahl som fick den under de första superettanåren?

Men du verkar ha bättre koll så upplys mig gärna när Gerrbrand var kapten.
Citera
2024-03-27, 11:21
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Håll käften, snart vågar den sköre krälande tränaren ta av träningsvikterna och sätta Erabi på plan. Då blir det åka av.
Han är väl för trött för det
Men det är väl möjligen där som pojkmusklerna kommer till användning.
Citera
2024-03-27, 11:22
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Var Gerrbrand kapten? Det har jag nämligen inget minne av. Första sejouren tidigt 2000-tal var jag inte jättegammal men andra sejouren minns jag inte att han hade bindeln iallafall. Det var väl Andreas Dahl som fick den under de första superettanåren?

Men du verkar ha bättre koll så upplys mig gärna när Gerrbrand var kapten.

Under Tottes andra sejour var Dahl, Fille Bergman respektive José kaptener. Kan eventuellt ha burit bindeln någon enstaka match. Första sejouren var han inte i närheten av att vara kapten.

Förmodligen en av de minst omtyckta spelarna under de snart 30 år jag följt Bajen, och gjorde bara ytterligare en handfull matcher efter rattfyllan. Som jag minns det sattes det också tryck på styrelsen att göra sig av med honom efter upprepade fadäser där spånken var den gemensamma nämnaren.
Citera
2024-03-27, 11:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Han är väl för trött för det
Men det är väl möjligen där som pojkmusklerna kommer till användning.

Det och att spöa gnaget!
Citera
2024-03-27, 11:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Under Tottes andra sejour var Dahl, Fille Bergman respektive José kaptener. Kan eventuellt ha burit bindeln någon enstaka match. Första sejouren var han inte i närheten av att vara kapten.

Förmodligen en av de minst omtyckta spelarna under de snart 30 år jag följt Bajen, och gjorde bara ytterligare en handfull matcher efter rattfyllan. Som jag minns det sattes det också tryck på styrelsen att göra sig av med honom efter upprepade fadäser där spånken var den gemensamma nämnaren.
Både han och David Johansson var ju riktigt märkliga sina andra sejourer då de borde hållit allsvensk klass men knappt ens höll i ett bottenlag i Superettan.

Skönt av johnny.vicious att vara så stensäker och sätta folk på plats när han inte ens har rätt.
Citera
2024-03-27, 12:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vålerenga är ju i klass med typ Örebro så grattis antar jag.
Mja, dom åkte ju ur förra säsongen men bättre än Örebro är dom definitivt. Kom sexa 2022 i Tippeligaen liksom..
Citera
2024-03-27, 12:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Både han och David Johansson var ju riktigt märkliga sina andra sejourer då de borde hållit allsvensk klass men knappt ens höll i ett bottenlag i Superettan.

Skönt av johnny.vicious att vara så stensäker och sätta folk på plats när han inte ens har rätt.
Jag drog ju upp Gerrbrand i tråden tidigare, men det var liksom mer en frågan än ett statement. Jag har ingen koll på vem som var lagkapten hos er 2010 eller när fan han spelade hos er.
Citera
2024-03-27, 12:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag drog ju upp Gerrbrand i tråden tidigare, men det var liksom mer en frågan än ett statement. Jag har ingen koll på vem som var lagkapten hos er 2010 eller när fan han spelade hos er.

Enligt denna länk var Gerrbrand kapten

http://www.footballuser.com/55317/Hammarby_IF

Men eftersom jag inte följer vraken frenetiskt så vet jag inte hur sanningsenlig den är.

Edit: Nej den länken verkar vara rent skräp och han verkar inte varit kapten.
Senast redigerad av Skarparattarn 2024-03-27 kl. 12:39.
Citera
2024-03-27, 12:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Enligt denna länk var Gerrbrand kapten

http://www.footballuser.com/55317/Hammarby_IF

Men eftersom jag inte följer vraken frenetiskt så vet jag inte hur sanningsenlig den är.
Ja, kanske. Det var dock mer ett actual and factual inlägg från min sida. Det är naturligtvis ett hav av skillnader mellan Bajen och Gerrbrand som drar en rattfylla på nyårsafton som 22 åring för att sedan lyfta kaptensbindel 6-7 år senare mot vad som hände i Malmö med Peña..
Citera
2024-03-27, 13:30
Medlem
Då allsvenska tyckarna i media(inte minst för mindre lagen, men ibland alla lag) sällan har jättebra koll utöver att rabbla upp spelare, och fönstret nu stänger, vad säger ni om det egna laget inför säsong? Fyll på med egna kategorier efter tycke och smak.

Jag börjar..
MVP: Stensson blir viktigast, springer kopiöst och får lagdelarna att sitta ihop.
Målkung: Salech, nian i Sirius har med Kittens spelsätt ett av drömjobben i serien. 13 mål blir det.
Mest underskattade: Widgren. Nämns sällan, alltid 3+. Carlsson är bubblare.
Mest överskattade: Mitov Nilsson.
Genombrott: Tror Walta utvecklas till en toppspelare under säsongen.
Floppvärvning: Har ingen jättedålig känsla för någon, men Martin eller Lindberg är troligast.
Bästa unga spelare(U20): Jeng.
Citera
2024-03-27, 14:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Då allsvenska tyckarna i media(inte minst för mindre lagen, men ibland alla lag) sällan har jättebra koll utöver att rabbla upp spelare, och fönstret nu stänger, vad säger ni om det egna laget inför säsong? Fyll på med egna kategorier efter tycke och smak.

Jag börjar..
MVP: Stensson blir viktigast, springer kopiöst och får lagdelarna att sitta ihop.
Målkung: Salech, nian i Sirius har med Kittens spelsätt ett av drömjobben i serien. 13 mål blir det.
Mest underskattade: Widgren. Nämns sällan, alltid 3+. Carlsson är bubblare.
Mest överskattade: Mitov Nilsson.
Genombrott: Tror Walta utvecklas till en toppspelare under säsongen.
Floppvärvning: Har ingen jättedålig känsla för någon, men Martin eller Lindberg är troligast.
Bästa unga spelare(U20): Jeng.
Tänker du att Persson försvinner i sommar eller kommer han Salech göra fler mål/match också tror du?
Citera
2024-03-27, 14:45
Medlem
lemmy124s avatar
Gerrbrand var i alla fall uppvuxen i Högdalen. Vilket är dynamiskt och äkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in