2024-03-12, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Fast att säga att man inte känner av buprenorfin alls är bullshit, man känner av det men det är inget rus direkt. Men man får en effekt som kanske inte är så stark men helt klart att man känner av det...annars skulle man inte ta det whatsoever. Jag får 8 x 2 mg per dag och kan säga att jag helt klart känner av det en del....och jag har gått på höga doser av Horse & Oxy

Vet inte vem som säger detta.. man kan bli duktigt svängd på sub med och utan tolerans. Det fabrikatet med naloxon i är väldigt svårt att bli skön på väl?
Citera
2024-03-12, 05:39
Medlem
Någon som vet hur alkaloid (balkan?) är att krossa och snorta? Hade velat köpa franska men går inte just nu tyvärr.
Citera
2024-03-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlusSub
Vet inte vem som säger detta.. man kan bli duktigt svängd på sub med och utan tolerans. Det fabrikatet med naloxon i är väldigt svårt att bli skön på väl?

Ja alltså det är mer att vissa som har sub på recept säger att det är som å ta en alvedon...vilket e bullshit tar själv bup 16 mg per dag. Och jag känner av den bra annars skulle jag aldrig klara av o vara drogfri.Med elr utan naloxon spelar ingen roll det är lika mkt buprenorfin i varje tablett.
Citera
2024-03-15, 18:47
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Fast att säga att man inte känner av buprenorfin alls är bullshit, man känner av det men det är inget rus direkt. Men man får en effekt som kanske inte är så stark men helt klart att man känner av det...annars skulle man inte ta det whatsoever. Jag får 8 x 2 mg per dag och kan säga att jag helt klart känner av det en del....och jag har gått på höga doser av Horse & Oxy

I början får man ett lätt opioidrus. Men när man har gått på det ett tag så får man endast ett välmående av det. Det är därför Buprenorfin har så stort värde inom vården mot opioidmissbruk. Man får ingen eufori utan bara välmående och man kan fungera i vardagen.
Om man inte har någon tolerans så mår man oerhört bra på 0,5 - 1 mg. Ingen monstereufori som Heroin men tillräcklig för att man ska bli väldigt beroende.
Som partiell agonist så har Buprenorfin ca 40% kraft på my- receptorn medans fulla agonister (heroin, oxikodon) har 100% kraft på my-receptorn,
Citera
2024-03-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
I början får man ett lätt opioidrus. Men när man har gått på det ett tag så får man endast ett välmående av det. Det är därför Buprenorfin har så stort värde inom vården mot opioidmissbruk. Man får ingen eufori utan bara välmående och man kan fungera i vardagen.
Om man inte har någon tolerans så mår man oerhört bra på 0,5 - 1 mg. Ingen monstereufori som Heroin men tillräcklig för att man ska bli väldigt beroende.
Som partiell agonist så har Buprenorfin ca 40% kraft på my- receptorn medans fulla agonister (heroin, oxikodon) har 100% kraft på my-receptorn,

Aah men när folk säger att dem känner 0 att det är som å ta en Alvedon så ljuger dem. Man känner av det och precis som du säger det är ingen mega eufori eller så, men det fyller upp receptorerna och man mår bra. Sedan att metadon är mkt starkare och ger således starkare effekt är fakta. Jag fattar vad dem menar men det blir lite naivt att bara säga att dem känner 0, när det inte är så. Buprenorfin är en jätte bra medicin den biter på majoriteten av opioid beroende patienter.
Citera
2024-03-15, 21:37
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
10,2 mg sublingualt Buprenorfin motsvara 510 mg oralt Morfin.
Lite nördfakta 🥳
Citera
2024-03-27, 01:58
Medlem
trainriders avatar
Tror ni att 600mg gabapentin, en blå av superkvalite och 1g bruning han hjälpa till att ta udden av atn Imorgon? Tänkte försöka vänta så sent som möjligt imorgon för att underlätta sova på natten sen.
Gått nu 2månader men doser på allt från2-8mg IV så gott som dagligen med vissa uppehåll på 3-5 dagar.
Citera
2024-03-29, 10:57
Medlem
.alprazolam.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Tror ni att 600mg gabapentin, en blå av superkvalite och 1g bruning han hjälpa till att ta udden av atn Imorgon? Tänkte försöka vänta så sent som möjligt imorgon för att underlätta sova på natten sen.
Gått nu 2månader men doser på allt från2-8mg IV så gott som dagligen med vissa uppehåll på 3-5 dagar.

Det tar nog udden av det värsta ja, men sub avtändning är ganska jobbigt fysiskt imo. Men tror du borde kunna somna efter det iaf
Citera
2024-03-29, 10:58
Medlem
.alprazolam.s avatar
Nån mer än jag här som tycker att man får värsta Opiat-kliet av Norspan plåster (Tugga) men av vanliga Sub piller så får jag aldrig sånt skönt kli, inget kli ö.h.t.

Har fan kliat sönder hela kroppen sen jag började tugga plåster istället för vanliga b8
Citera
2024-03-31, 14:57
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .alprazolam.
Nån mer än jag här som tycker att man får värsta Opiat-kliet av Norspan plåster (Tugga) men av vanliga Sub piller så får jag aldrig sånt skönt kli, inget kli ö.h.t.

Har fan kliat sönder hela kroppen sen jag började tugga plåster istället för vanliga b8

Tuggar du det som tuggummi och sen spottar ut det?😝
Antingen så är det en biverkan som plåstren har (klåda) eller så kanske upptaget blir bättre än vanliga tabletter och det är därför du får mer klåda.
Citera
2024-04-07, 19:18
Medlem
En bekant till mig som är med i LARO spottar ut sin tablett och går ifrån fort för att göra detta. Han snortar det. Jag tar det däremot under tungan och väntar gärna kvar på plats och pratar med sjuksköterskan under tiden. Vad blir konsekvenserna av att snorta det långsiktigt? Upplever att han inte tar detta seriöst då han också tar annat....
Citera
2024-04-09, 00:20
Medlem
DeLaLindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinorinox
Någon som vet om jag byter ifrån buvidal injektion till bup tabletter om jag kommer må bättre av tabletterna?

Mår skit av sprutan med bup ifrån laro.

Jag har gåtr från subutex till buvidal och ska försöka få tillbaka tabletterna eftersom jag sover 15 timmar per natt. Är vaken ca 6 timmar sen sover jag igen.. Har pågått nu sen jag fick den men trott att det var depression pga andra händelser.
Hur mår du skit?? Subuxone blev jag SJUK av så måste ha subutex/buprenofen.
Subuxone är ju ett gift. Jag mådde illa, migrän, ångest osv.
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in