2024-03-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Jag har lämnat prover ett tag och har varierat väldigt mycket hur lång tid som behövs.

Efter 9 dygn var jag ren på 5g kola utspritt över 2 dagar, men fortfarande positiv på sticka efter 8 dagar..

Skulle inte chansa på 6 dagar.

Tack för svar! Kollade idag hemma och jag var positiv så jag skulle gissa att jag är positiv ett tag till. Trots att jag druckit mängder idag. Lyckades skjuta upp testet med att jag blivit sjuk och jag har ju turen med mig att det är påsk så det blir extra dagar av det Så tisdag om en vecka blir det test på mottagningen.
Citera
2024-03-26, 20:19
Medlem
THE-OJAs avatar
Är det någon som vet om man har rätt att avstå ett salivprov för att istället ta ett blodprov? (Å polisens vägnar)
Citera
2024-03-27, 01:18
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninen1213
Cannabis.. den tuffaste av dem hahaha. Har dock inte fått nåt spikat datum när jag ska dit ännu men har varit ren nu i 23 dagar, från att ha rökt regelbundet. Tror dock de är piss och det skickas in på analys så jag får väll hoppas på att jag får testa om mig senare om
Cannabis är det lättaste att komma undan i saliv, sitter 24-36 timmar bara vad jag förstått det. Jag var ren efter 48h!
Citera
2024-03-27, 11:09
Medlem
stabizens avatar
Syns tianeptin? Behöver veta
Citera
2024-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulgoodmanGBG
Du verkar ändå lite insatt. Så som jag förstått det så metaboliseras inte THCP-O till THC, utan att de har en gemensam metabolit som jag inte kan namnet på, denna metaboliten är i sig inte narkotikaklassad.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2016/april/felaktiga-lagforingar-for-drograttfylleri-pa-grund-av-thc-syra-ska-rattas-till/

Tänkte att detta typ kan appliceras i mitt fall också? Eller vad tror du? Känns som ett uttalande från åklagarmyndigheten väger rätt tungt. Då menar jag att det är bevisbart att jag använt någon form av cannabisprodukter, men inte att det varit en olaglig sådan.

Tack återigen, bästa du!

Är inte så jätteinsatt kring dessa produkter. Utgick ifrån vad du skrev i din startade tråd (om jag inte missminner mig helt? Där du nämnde något kring omvandling till THC). Det kan även bli falsk-positiva svar, vissa mediciner kan t.ex ge positiv på Amfetamin. Detta kan man däremot se i analys, samma bör gälla kring denna om detta nu skulle ske. Däremot ifall det metaboliseras till något olagligt då spelar det ju ingen roll varifrån ursprungskällan var. Är det inte så, då är det ju inga problem kring legaliteten, däremot kan din arbetsgivare ha en synpunkt på det.

Håller inte på med sådant här längre.
Citera
2024-03-28, 00:22
Medlem
Detta kanske är den dum fråga för känns inte som det bör vara några problem egentligen. Man ska lämna drogtest genom ett övervakat urinprov på vårdcentralen som skickas på analys. Tar sån jävla tid för mig att få ro i skallen innan börja pissa när någon står och kollar rakt på den sådär, vill va snabbt klar snabbt som fan liksom.

Påverkar det provresultatet negativt på något vis iom analysen om jag klipper 5-6 5.3r innan? Då är jag klar innan jag lyft locket till toan ens.
Citera
2024-03-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Detta kanske är den dum fråga för känns inte som det bör vara några problem egentligen. Man ska lämna drogtest genom ett övervakat urinprov på vårdcentralen som skickas på analys. Tar sån jävla tid för mig att få ro i skallen innan börja pissa när någon står och kollar rakt på den sådär, vill va snabbt klar snabbt som fan liksom.

Påverkar det provresultatet negativt på något vis iom analysen om jag klipper 5-6 5.3r innan? Då är jag klar innan jag lyft locket till toan ens.

Det är ingen fara. Hade det varit det hade det kan du ju tänka dig att det hade varit extremt mycket tugg och frågor kring det här då dom flesta av oss dricker.
Citera
2024-03-28, 10:42
Medlem
Hej!

Om man ska göra urin prov i syfte att behålla sitt körkort. Hur långt tid efter mötet med socialen tar det innan man får göra första urin provet? Eftersom det är på transportstyrelsen vägnar så misstänker jag att det är de som kommer kalla på urin prov och inte att det kommer göras på socialen. Har jag rätt där?

Mvh
Citera
2024-03-29, 09:20
Medlem
Bumpar tråden lite…..

Det här med hydrering flera dagar innan… Det gäller även urin test gälllande cannabis/hasch?

Och vad är det för typ av kretin man ska äta/dricka innan? Funkar det med sånt i pulverform som man intar i tränings sammanband?
Mvh
Senast redigerad av Lappenklister 2024-03-29 kl. 09:41.
Citera
2024-03-29, 10:22
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappenklister
Hej!

Om man ska göra urin prov i syfte att behålla sitt körkort. Hur långt tid efter mötet med socialen tar det innan man får göra första urin provet? Eftersom det är på transportstyrelsen vägnar så misstänker jag att det är de som kommer kalla på urin prov och inte att det kommer göras på socialen. Har jag rätt där?

Mvh

Du kommer få ett brev av TS där det kommit fram till vad som krävs för att få ha kvar körkort. Antagligen kräver dom en del prover. Du ska ta detta papper och lämna till en läkare som har hand om körkortsrelaterade frågor. Finns många privata kliniker som sysslar med just detta.

Citat:
Bumpar tråden lite…..

Det här med hydrering flera dagar innan… Det gäller även urin test gälllande cannabis/hasch?

Och vad är det för typ av kretin man ska äta/dricka innan? Funkar det med sånt i pulverform som man intar i tränings sammanband?
Mvh

Ja på första frågan.

Vanligt kreatin som b.l.a idrotts/gym -personer använder.
Citera
2024-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Du kommer få ett brev av TS där det kommit fram till vad som krävs för att få ha kvar körkort. Antagligen kräver dom en del prover. Du ska ta detta papper och lämna till en läkare som har hand om körkortsrelaterade frågor. Finns många privata kliniker som sysslar med just detta..
Hej och tack för svar. Så med andra ord kommer de inte göra urin prov på socialen, utan det kommer komma i form av kallelse till någon vårdcentral. Är det korrekt uppfattat?

Mvh
Citera
2024-03-30, 21:32
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Hej och tack för svar. Så med andra ord kommer de inte göra urin prov på socialen, utan det kommer komma i form av kallelse till någon vårdcentral. Är det korrekt uppfattat?

Mvh

Nä jag förstår inte alls vad du menar. Du får ett brev av transportstyrelsen. Där står vad som krävs av dig. Detta är inget vårdcentralen vill hjälpa dig med. Utan du får bekosta allt själv. Så välj en privatläkare som sysslar med körkort. Finns hur många som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in