• 1
  • 2
2024-03-26, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är helt naturligt när globalistpropagandan främst riktar sig till kvinnor. Män har lite mer av de naturliga instinkterna kvar.
Jag tror också det handlar om att kvinnor fått nya arenor att röra sig på och att målet med livet därför inte reduceras till att skaffa barn.
Män har alltid haft dessa arenor och har aldrig varit reducerade till att målet med livet är barn. De har kunnat ha både och.
Kvinnor måste fortfarande i hög grad välja.
Citera
2024-03-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror också det handlar om att kvinnor fått nya arenor att röra sig på och att målet med livet därför inte reduceras till att skaffa barn.
Män har alltid haft dessa arenor och har aldrig varit reducerade till att målet med livet är barn. De har kunnat ha både och.
Kvinnor måste fortfarande i hög grad välja.
En kvinnas åsikt är inte hennes egen. Propagerar narrativet för att det är dumt att skaffa barn och att det är bättre att "förverkliga" sig själv, då kommer kvinnan att "förverkliga" sig själv.
Om narrativet propagerar för att barn är det som ger livet mening då kommer alla kvinnor vilja ha barn.
Citera
2024-03-26, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
En kvinnas åsikt är inte hennes egen. Propagerar narrativet för att det är dumt att skaffa barn och att det är bättre att "förverkliga" sig själv, då kommer kvinnan att "förverkliga" sig själv.
Om narrativet propagerar för att barn är det som ger livet mening då kommer alla kvinnor vilja ha barn.
Jag tror att den åsikten (det fetade) bidrar stort till att kvinnor väljer bort barn.
Dvs - sådana som du är en del av problemet - om det ens är ett problem att det föds färre barn.
Citera
2024-03-26, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tror att den åsikten (det fetade) bidrar stort till att kvinnor väljer bort barn.
Dvs - sådana som du är en del av problemet - om det ens är ett problem att det föds färre barn.

Ledsen, men det är ju så det fungerar.
Säg att alla kvinnor ska sola topless och alla kommer att sola topless.
Säg sedan att nu ska ni inte längre sola topless och ingen kommer göra det.

Jag lägger ingen värdering i detta, utan konstaterar bara att det är så ni fungerar.
Finns tusentals exempel på detta.
Citera
2024-03-26, 17:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ledsen, men det är ju så det fungerar.
Säg att alla kvinnor ska sola topless och alla kommer att sola topless.
Nej, inte ens på sjuttio/åttiotalet när det var stort. En del solade topless, andra inte - men ingen reagerade över de som valde topless.

Citat:
Säg sedan att nu ska ni inte längre sola topless och ingen kommer göra det.
När det kunde leda till böter hade folk liksom inte så mycket val.

Citat:
Jag lägger ingen värdering i detta, utan konstaterar bara att det är så ni fungerar.
Finns tusentals exempel på detta.
Bara att du tror att det fungerar så berättar vilken värdering du har.

Jag är kvinna och har varit det i en herrans massa år - jag vet att kvinnor är ungefär som män när det handlar om att reagera på trender och att följa gruppen.
Citera
2024-03-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
En studie frågade unga amerikaner om de vill ha barn någon dag. 57% av män vill ha barn jämfört med 45% av kvinnor.
https://www.pewresearch.org/short-re...rents-someday/

Kvinnor
Ja: 45%
Nej: 21%
Vet inte: 32%

Män
Ja: 57%
Nej: 15%
Vet inte: 28%

Män har babyfeber och är desperata. Män är hormonella och därför känslostyrda. De flesta män kan inte ens hålla en krukväxt vid liv. De flesta ensamstående män lever i sin egen smuts och kan knappt sköta om sig själva än mindre ett barn. Vad har män att erbjuda ett barn? What do they bring to the child's table? Ingenting. Kvinnor är medvetna om det, de vill inte skaffa barn med män. Barnet får inte ens hennes efternamn.

Män som vill ha barn vill inte adoptera eftersom de är hyperfokuserade på "mina gener". Män vill tvinga kvinnor föda deras barn, som de inte har något intresse att sköta om, så de kan inbilla sig själv att de uppnått något.

Varför vill fler män ha barn än kvinnor?

Det är sant faktiskt! Feminism har inte landat i mäns hushålls/barn göra... överallt annars dock
Citera
2024-03-26, 17:59
Medlem
Citat:
Nej, inte ens på sjuttio/åttiotalet när det var stort. En del solade topless, andra inte - men ingen reagerade över de som valde topless.

När det kunde leda till böter hade folk liksom inte så mycket val.

Bara att du tror att det fungerar så berättar vilken värdering du har.

Jag är kvinna och har varit det i en herrans massa år - jag vet att kvinnor är ungefär som män när det handlar om att reagera på trender och att följa gruppen.
Det är bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in