2024-03-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Ett sådant scenario har jag aldrig sett dumpen måla upp, dom är ute efter personer som visar sexuellt intresse för barn och inte efter personer som är ute efter vuxna

Personligen så har jag aldrig vart en person som sexchattat eller skickat kukbilder, jag föredrar att prata om andra saker än sex, snacka sex med någon annan än min partner gör mig bara generad och obekväm

Skulle i så fall va någon helt annan grupp som arbetar på ett helt annat sätt än dumpen och i ett sådant fall skulle dom int ha ngt att sätta dit mig för såvida dom int skapar egna chattloggar men då finns det nog något personligt agg mot mig och det låter rätt långsökt

Gäddor som håller till på Tik Tok, Snapchat osv och explicit söker minderåriga är utan tvekan pedofiler.
Däremot finns det sådana som chattar med unga vuxna , som plötsligt blir 14 innan träff. De har inte explicit sökt minderåriga ,men borde förstås ha tagit sitt ansvar och hoppat av. Dock är det på detta sätt som dumpen arbetar. Det är nog ganska få som kontaktar "Lisa 2014" som Patrik yrar om.
Citera
2024-03-26, 10:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Precis. Jag gjorde mig till och med besväret att söka upp en uthängd gädda.Ställde lite frågor. Om det han säger stämmer så är det definitivt dumpen som triggar fullt normala män till att dyka upp på träff.

De börjar liksom med att lägga ut en annons där de är 19 år gamla ibland mer, de ger komplimanger och bygger upp ett förtroende under flera veckors tid till mannen. Mannen är självklart glad över att en sådan ung tjej vill ha honom, han ser fram emot att träffas. Dagen innan säger de är dax att ses säger dumpen: är bara 14, gör det någonting?

Visst man kan tycka att han borde säga nej då hade de flesta gjort. Jag hade sagt nej. Problemet är att har man varit utan sex i flera år så blir man väldigt desperat och det vet dumpen om. Därför är det stor sannolikhet att någon av dessa man ska skita i att hen är 14. Det kanske är den enda möjligheten han någonsin kommer att ha.

Medan en stilig lång herre i sina bästa år som är framgångsrik vet att han kan få vilka tjejer han vill. Han behöver inte begå ett brott för att få sina behov tillfredsställda. Det är ganska lätt för en sån man att säga nej.

Dumpen väljer ut oattraktiva men för att de vet att de är benägna att faktiskt dyker upp på en träff. Medan en attraktiv man som kan välja vilken 20 åring han vill vill inte ta risken att åka dit. Även om han säkert innerst inne jag skulle vilja sätta på en söt fjortis så är inte risken värt det.

Vilket jävla skitsnack, en vuxen man borde veta bättre

Jag har int haft sex på 10 år men aldrig i livet att jag skulle gå till ett barn, hellre lever jag i celibat än att våldta ett barn

Kan dom int få ett förhållande får dom jobba på sig själv så dom kan bli mer intressanta hos sina potentiella partners, att int få sex är ingen ursäkt för att få våldta barn
Citera
2024-03-26, 11:14
Avslutad
Skamma och spamma hela dejtingidén. Splittra och förnedra allt hopp. Varför just 15 år. Gå upp i åldrarna. Inga gränser. Allt ut.
Lycka är att se pedohunters egna vänner, bröder, farsor och grannar hängas ut oavsett hur och i vilka sammanhang. Principfasthet! Därefter köper jag gäddornas hur rabatterat. Sverige vill och då är det demokratiskt, lagligt och även fullt rättssäkert.
Citera
2024-03-26, 11:16
Bannlyst
Citat:
Vilket jävla skitsnack, en vuxen man borde veta bättre

Jag har int haft sex på 10 år men aldrig i livet att jag skulle gå till ett barn, hellre lever jag i celibat än att våldta ett barn

Kan dom int få ett förhållande får dom jobba på sig själv så dom kan bli mer intressanta hos sina potentiella partners, att int få sex är ingen ursäkt för att få våldta barn

Ingen ursäkt kanske fast de är mer benägna att skita i lagar & moral vi byggt upp. Sedan tycker jag inte men ska kalla det för ” våldtäkt ” då det kan missuppfattas.Det är som att kalla biltjuv för mördare.
Citera
2024-03-26, 13:33
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ingen ursäkt kanske fast de är mer benägna att skita i lagar & moral vi byggt upp. Sedan tycker jag inte men ska kalla det för ” våldtäkt ” då det kan missuppfattas.Det är som att kalla biltjuv för mördare.

Den juridiska termen Är våldtäkt eftersom en minderårig i lagens mening inte kan samtycka till sex så blir resultatet att denna våldtar ett barn
Citera
2024-03-26, 13:52
Bannlyst
Citat:
Den juridiska termen Är våldtäkt eftersom en minderårig i lagens mening inte kan samtycka till sex så blir resultatet att denna våldtar ett barn

Jo jag vet fast tycker det är löjligt.
Citera
2024-03-26, 14:13
Medlem
Citat:
Jag hade nog oxo blivit irriterad om en reporter ringde upp och kom med uppgifter som inte stämde och anklaga mig för att ägna mig åt utpressning
Var finns detta att lyssna på??
Citera
2024-03-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det ska vara lite slafsigt när Dumpen är inblandade men det är charmigt också.

Givetvis är Putte skyldig att informera gäddan i samband med överlämnandet av visitkortet att detta kommer kosta utav helvete men det finns andra alternativ som är gratis och bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
”Snabba cash” is king. 😉 Det gäller ju över hela linjen, all affärsverksamhet. Man måste tjäna pengar. Att driva företag är inte att vara snäll, det är i slutänden att berika ägarna. Dumpen AB lär inte vara ett undantag. Alltså borde Dumpen bry sig om att gäddorna söker vård/blir kunder hos (åtminstone) Impulskollen som är Dumpens annonskund. Eller? Dumpen tjänar pengar på Impulskollen.

Vad ska man säga....?

Det som började med en bra sak med ett bra uppsåt börjar spåra ur.

Hade man varit smart hade det gått att räkna ut att det skulle sluta med en massa märkliga saker hela tiden

Ingen har utbildning, båda f.d missbrukare, (har svårt att tro att P. slutat helt med kola iof, han älskade det verkligen), ingen har något alternativ (ja jag vet att P. gärna babblar om massa affärsprojekt han är inblandad i men vad vet vi??)

Tänk om Dumpen startats av högutbildade med stark ekonomi. Men såna brukar vara upptagna med annat tyvärr och då får det bli såna här
Citera
2024-03-26, 15:06
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Var finns detta att lyssna på??

I telefonsamtalet som dumpen publicerade på hemsidan så kommer röstlund med uppgifter som Sara sedan dementerar

https://dumpen.se/2024/03/19/44181/
Citera
2024-03-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunlund94
Skamma och spamma hela dejtingidén. Splittra och förnedra allt hopp. Varför just 15 år. Gå upp i åldrarna. Inga gränser. Allt ut.
Lycka är att se pedohunters egna vänner, bröder, farsor och grannar hängas ut oavsett hur och i vilka sammanhang. Principfasthet! Därefter köper jag gäddornas hur rabatterat. Sverige vill och då är det demokratiskt, lagligt och även fullt rättssäkert.
Japp, ut med svartjobbare, bidragsfuskare, fortkörare, de som krökar framför ungar, otrogna,
Citera
2024-03-26, 15:38
Avslutad
Citat:
Jo jag vet fast tycker det är löjligt.
Instämmer.

Den tidigare rubriceringen, sexuellt utnyttjande av underårig, var mycket bättre. Det beskrev vad det handlade om på ett mycket bättre sätt. Värt att nämna är att det gick att döma folk för våldtäkt när de hade sex med personer under femton även på den tiden, men det förutsatte att det var just en våldtäkt.

Möjligtvis hade man kunnat införa en fluffparagraf i stil med kvinnofridskränkning, som är exakt samma sak som fridskränkning förutom att den döper om brottet givet kön och relation mellan offer och förövare. Den texten säger:
Citat:
Har gärningar som anges i första stycket begåtts av en man mot en kvinna som han är eller har varit gift med eller som han bor eller har bott tillsammans med under äktenskapsliknande förhållanden, ska han i stället dömas för grov kvinnofridskränkning till samma straff.

På samma sätt hade man kunnat ha ett tillägg till paragrafen om våldtäkt som säger
Citat:
Har gärningar som anges i första stycket begåtts av en person över arton mot en person under femton, ska han eller hon istället dömas för våldtäkt mot barn till samma straff.

Fast man borde inte ha "till samma straff" utan ett något högre.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-03-26 kl. 15:41.
Citera
2024-03-26, 15:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Instämmer.

Den tidigare rubriceringen, sexuellt utnyttjande av underårig, var mycket bättre. Det beskrev vad det handlade om på ett mycket bättre sätt. Värt att nämna är att det gick att döma folk för våldtäkt när de hade sex med personer under femton även på den tiden, men det förutsatte att det var just en våldtäkt.

Möjligtvis hade man kunnat införa en fluffparagraf i stil med kvinnofridskränkning, som är exakt samma sak som fridskränkning förutom att den döper om brottet givet kön och relation mellan offer och förövare. Den texten säger:

På samma sätt hade man kunnat ha ett tillägg till paragrafen om våldtäkt som säger

Fast man borde inte ha "till samma straff" utan ett något högre.
För vem var den tidigare rubriceringen mycket bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in