Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Att det görs utifrån ett ideologiskt motiv där man menar att flickor inte har rätt att vara flickor.
Nej att föräldrar försöker skydda sina barn från en perverterad modeindustri är inte att hindra flickor från att vara flickor. Tvärtom, det är att låta barn vara barn.
Citat:
Jag ställde en fråga till dig, om vad du menade med att fråga om hemarbete var ett jobb eller inte.
Problemet är egentligen att du inte kan uppvisa något förtryck här idag, så du måste dra till med det som varit, för att framställa dagens kvinnor som förtryckta.
Hemarbete är ett jobb/arbete ja, hörs på namnet.
Jag har inte försökt framställa dagens kvinnor som förtryckta. Men citera gärna så jag vet vad du tolkar som detta.
Citat:
Finns massor med generella drag. Hur de beter sig i grupp. Vilka intressen de har. Hur de är hemmets härskare. Intresse för smink och mode. Saker jag tagit upp redan. Precis som män också är det i deras beteende. Sen finns det förstås olika saker som skiljer kvinnor åt. Men jag pratar om det som är generellt.
Hur många kvinnor är "hemmets härskare" enligt dig och dina personliga observationer?
Citat:
Feminismen är inte alls spretig. Man följer en linje nästan som en religion. Sedan ändrar i stort sett alla åsikt samtidigt. Transdebatten är en sådan fråga där man tvärvänt.
Feminismen är super spretig. Nej man följer inte en linje som en religion. Nej alla ändrar inte åsikt samtidigt. Vissa feminister har hängt på hela woke-grejen, vissa feminister är extrem-konservativa och hatar bögar, svarta och judar.
Citat:
Antagligen? En feministisk historiebeskrivning? Storvilt vet man att man jagade och att männen gjorde det. När det gällde småvilt var det i huvudsak männen som gjorde det, i de grupper man vet något om. Vad man åt berodde även på vad som fanns där man levde. Eskimåer levde förstås huvudsakligen på kött. Det mesta man åt här, var också kött, annars hade man svultit ihjäl på vintern. Man åt förmodligen människor här också. Man har funnit människoben bland djurben, men det finns belägg för det runt om i världen när det gäller jägarfolk, men även senare.
Vet man? Det har hittats gravar med kvinnoskelett begravda med vapen för storviltsjakt i Nordamerika. På vissa platser var det kanske bara männen som jagade storvilt, på andra platser och kanske i mindre grupper jagade kanske kvinnorna också storvilt. Ibland jagade hela stammen mammutar och bison utför stora stup. Man hjälptes åt helt enkelt. Vi pratar här alltså om ca 800 generationer, spridda över stora delar av världen och ett mycket stort tidsspann.
I vilka grupper jagade bara männen småvilt? Jag tar gärna del av det du har hittat om detta.
Citat:
Ja herregud, men det är förstås inte samma sak som en manbarhetsrit. Olika kön, olika riter.
Såklart, men med samma grundtanke.
Citat:
Jag säger att kvinnan bestämmer i hemmet. Det är observationer av verkligheten. Du kan själv se det om du går ut på sociala medier. Förvränger ideologin din syn, så du inte kan se verkligheten som den är?
Det förekommer att kvinnan styr och ställer över familjen, är kontrollerande och dominant.
Det förekommer att mannan styr och ställer över familjen, är kontrollerande och dominant.
I många familjer försöker man samarbeta efter bästa förmåga.
Dina personliga observationer är inte värda något.
Citat:
Jag tar upp det som är generellt och räknar inte upp sånt där det finns små avvikelser mellan könen, utan där de är nästan gigantiska. Så om man tar män, dominerar teknik och maskiner där. Det är som när de är små. Flickor föredrar att leka med dockor och vara prinsessor och pojkar att leka med bilar.
Så vad lekte flickor och pojkar med på samlar/nomad tiden när inga prinsessor eller leksaksbilar fanns? Lekte pojkar med pinnar och flickor med stenar?
Citat:
I vissa sammanhang följer de bara vad gruppen anser. Det ser jag som man som dumt, då vi män inte är sådana. Men det verkar vara något inbyggt hos kvinnor.
Att säga fel saker i gruppen kan ge ilskna blickar, medan rätt saker ger gillande nickar.
Ibland ser jag män i stora fotbollssupporter grupper klädda i samma färger, bröla och springa åt samma håll. Det är som att titta på ett lämmeltåg eller ett stort fiskstim. Så slår de sönder saker, bråkar och gör Hitlerhälsning. Totalt hjärndöda. Det ser jag som kvinna som dumt då vi kvinnor inte är sådana. Men det verkar vara något inbyggt hos män. Likadant med arméer, maffia, gäng, MC-gäng, etc. Verkar vara något inbyggt hos män att göra sig till anonyma soldater och lyda order.
Att säga fel saker inom någon av dessa manliga grupper kan leda till mycket värre saker än ilskna blickar.
Citat:
Men det är egentligen du som ska svara på varför de beter sig som de gör. Hur är kvinnor egentligen innerst inne, bortom feminismens dogmer.
Jag kan såklart inte svara för andra kvinnor.
Citat:
Det är deras åsikter, utifrån deras känslor som lesbiska som är mallen och som gett upphov till åsikterna om hur en kvinna ska vara. Inte heterosexuella kvinnors känslor. Många lesbiska tänker mer som män. Speciellt Judith, skulle jag vilja säga. Hon framställer sig som man, både när det gäller kläder och annat och ser sig nog som en sådan. Utifrån det, blir mannen normen för hur en kvinna ska vara och som jag menar, även är dagens ideal hos feminismen.
Jag kan faktiskt inte uttala mig om detta för jag har ärligt talat aldrig läst något av varken Simone eller Judith, jag vet inte ens vem Judith B (nånting) är. Simone har jag koll på vem hon var iallafall. En enda av mina tjejkompisar har läst Simone.
Citat:
Alla partier utom SD.
SD har också ett kvinnoförbund och har arbetat mycket på att tilltala även kvinnor.
Citat:
Var någon feminist mot invandringen, är väl lättare att svara på. Nu gäller det från 2000 eller t.o.m längre tillbaka och till nu, inte bara 2015/16.
Har ingen aning. Våra folkvalda var det ju och många av dem kallar sig feminister.
Citat:
Alla som kritiserade den, drevs det hat mot och görs till viss del fortfarande. All kritik avfärdades som nazism och rasism. Man skapade drev mot dem och negligerade dem som onda. Det var narrativet. Alla som var emot var onda nazister och hängdes ut som det i pressen. Ivar Arpi blev anklagad som nazist. Alice Teodorescu blev anklagad som nazist och många fler. Vissa författare svartlistades från att ge ut böcker när de uttalat sig. Man använde härskartekniker för att tysta kritiken. Det skrämmer förstås de som har en annan åsikt från att yttra sig och får andra att känna makt över andra. Bara genom att peka med fingret, kunde man krossa en människas liv.
Ja så var det länge.
Nuförtiden låter det annorlunda. Till och med socialdemokraterna har nu gått ut med att invandringen har varit för hög och att det har skapat oro, kriminalitet och skapat stora integrationsproblem.