2024-03-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyltan
Vad ska han göra då? han har ju kontrakt och sitt nya jobb i new york tycker barnen och shanga borde flyttad med emil istället klart det blir tomhet när han bor halva värden bort från familjen inte så konstigt igentligen

Vad gör andra föräldrar? Inte fan dumpa dom sina barn och drar ändå pga jobb!? Spelar ingen roll om du är idrottare, har kontrakt eller kungen själv.

Den dagen man skaffar barn har man ett livslångt ansvar och ens egna karriär får stå åt sidan om saker inte går som planerat.
Citera
2024-03-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Är du professionell idrottare? Inte? Dåså
Om han ghostat familjen är barnen inkluderade, du menar att man per automatik blir en idiot och struntar i sina barn i samband med det?
Citera
2024-03-26, 09:18
Medlem
Verkar finnas många i denna tråd som blivit övergivna av sina pappor och desperat försöker normalisera deras egna känslor av övergivenhet.

Jag skiter väl i deras relation, folk gör slut.

Men nej, det är inte normalt eller ett föräldraskap att flytta till en annan kontinent när man har barn som är 6 år och knappt 1 år.

Men tur de har en mamma som verkar vilja ta hand om dem. Vad skulle Emil annars göra? Adoptera bort dem?

Hela hans beteende bygger ju på att den han valt att skaffa barn med faktiskt tar sitt ansvar. Att vara förälder är inget man är de dagar det passar. Jävla tönt.
Citera
2024-03-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Är du professionell idrottare? Inte? Dåså

Vad spelar det för roll?

Han är främst förälder och SEN proffs.

Man drar inte. Man stannar och tar hand om sina barn 50%. Resten får han lösa. Precis som vilken annan människa som helst som skiljer sig.
Citera
2024-03-26, 09:31
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spywitheye
Anser du på riktigt att kvinnor kommer lättare undan i medierna när de lämnar sin man och dina barn?

Hahaha.

Ja, kanske! Förutom att kvinnor sällan lämnar sina barn och flyttar till en annan världsdel med motiveringen att det går lika bra med FaceTime.

Jag fattar att du förmodligen hade en telefonrelation till din egen helgpappa och försöker nu kompensera för dina övergivenkänslor genom att försvara andra kassa fäder.

Men kom igen…! Väx upp.

Nu är det inte så att jag försvarar honom även om jag inte tror att en kvinna med barn som fått samma chans och som nykär skulle agera annorlunda.

Ja när jag växte upp var det aldrig en pappa som tog hand om barnen vid en skilsmässa så vi är nog många runt 50 som har haft skitfäder och haft tur om vi haft styvfäder som förebilder iallafall.
Idag är väl den nya normen att familjer har styvfäder och styvmödrar (om kvinnan har egna barn innan).
Äktenskap är passé. Det håller inte och en ring på fingret betyder ingenting. Tyvärr.

Det jag säger helt enkelt att kvinnorna idag inte är ett dugg bättre än männen.
Dom får bara mer sympati.
Sen är det ju också så att dom här människorna är unga. Dom har pengar och dom kommer att vara snygga i många år till. Om något år kanske dom har barn i andra relationer. Är det verkligen kärlek eller mer vänskap om man varit ihop sedan man var 12 år gammal? Klart man blir intresserad av sex med andra om man nu varit ihop med en enda människa sedan man vart barn. va fan liksom.

Tycker det är mer tragiskt när gamla rika gubbar på 70 år eller mer blir tillsammans med 22 åriga tjejer och kallar det "äkta kärlek". Snuskigt!
Citera
2024-03-26, 09:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Är du trög? Han själv säger i intervjun att barnen inte är med honom! Så nog fan har han då lämnat sina barn! Spelar väl ingen jävla roll vad som hänt, en frisk pappa lämnar inte sina barn.

Sluta nu. Det är två helt olika saker att "lämna sina barn och dra" och att t ex flytta i förtid innan övriga familjen varpå de ansluter senare. Du vet inte detaljerna kring flytten och vad som sagts och bestämt. Du köper hennes version rakt av. Inte sant?
Citera
2024-03-26, 09:34
Medlem
Om det nu handlar om att han inte "tar ansvar" för barnen så kan man ju vända på det, hur hade mamman reagerat om han hade tagit med sig barnen och sedan gjort slut?

Tror ni hon hade reagerat bättre? Knappast.

Hade förmodligen blivit anklagad för att ha kidnappat barnen eller något i den stilen.
Citera
2024-03-26, 09:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Vem vet hur en kränkt kvinna resonerar och tänker?

Så är det. Just därför känns det inte helt självklart att det handlar om otrohet, det känns svårbedömt att röna ut vad som hänt på befintligt underlag.
Citera
2024-03-26, 09:41
Medlem
Emil har Säkert flugit över till the big Apple och doppat dasen i nån Ameikansk älskarinna och frugan i Sverige har får reda på detta och blir skogstokig begär ut skilsmässa och skriver ilsket inlägg på socialamedier
Senast redigerad av jimmytheone 2024-03-26 kl. 09:45.
Citera
2024-03-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Sluta nu. Det är två helt olika saker att "lämna sina barn och dra" och att t ex flytta i förtid innan övriga familjen varpå de ansluter senare. Du vet inte detaljerna kring flytten och vad som sagts och bestämt. Du köper hennes version rakt av. Inte sant?

Fasr vad fattae du inte?

Det kan ha varit grundplanen. Det blev inte så. DÅ åker man tillbaka illa kvickt! Varför? Jo för att man är FÖRÄLDER.

Jag köper det jag ser. En pappa som inte tar ansvar för sina barn. Hennes story är helt oviktig i sammanhanget.
Citera
2024-03-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jefamof1
Om det nu handlar om att han inte "tar ansvar" för barnen så kan man ju vända på det, hur hade mamman reagerat om han hade tagit med sig barnen och sedan gjort slut?

Tror ni hon hade reagerat bättre? Knappast.

Hade förmodligen blivit anklagad för att ha kidnappat barnen eller något i den stilen.

Barnen är svenska medborgare så hur tänker du att han skulle kunnat göra det utan den andras godkännande?
Citera
2024-03-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag tror inte det handlar om flytten i sig. Jag tror det handlar om att hon känner sig väldigt sårad över något och nu helt enkelt hämnas på ett ganska ovärdigt sätt. Hade varit kul att få reda på vad som verkligen hänt, men det lär nog bli svårt med tanke på att han kniper käft och hon tycks överdramatisera.
Jag tror inte heller det har nånting med själva flytten i sig att göra, men det jag menade var varför alla (tjejer i kommentarsfälten) är så chockade över att han ”lämnat kvar” sin familj i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in