Citat:
Ursprungligen postat av
spywitheye
Anser du på riktigt att kvinnor kommer lättare undan i medierna när de lämnar sin man och dina barn?
Hahaha.
Ja, kanske! Förutom att kvinnor sällan lämnar sina barn och flyttar till en annan världsdel med motiveringen att det går lika bra med FaceTime.
Jag fattar att du förmodligen hade en telefonrelation till din egen helgpappa och försöker nu kompensera för dina övergivenkänslor genom att försvara andra kassa fäder.
Men kom igen…! Väx upp.
Nu är det inte så att jag försvarar honom även om jag inte tror att en kvinna med barn som fått samma chans och som nykär skulle agera annorlunda.
Ja när jag växte upp var det aldrig en pappa som tog hand om barnen vid en skilsmässa så vi är nog många runt 50 som har haft skitfäder och haft tur om vi haft styvfäder som förebilder iallafall.
Idag är väl den nya normen att familjer har styvfäder och styvmödrar (om kvinnan har egna barn innan).
Äktenskap är passé. Det håller inte och en ring på fingret betyder ingenting. Tyvärr.
Det jag säger helt enkelt att kvinnorna idag inte är ett dugg bättre än männen.
Dom får bara mer sympati.
Sen är det ju också så att dom här människorna är unga. Dom har pengar och dom kommer att vara snygga i många år till. Om något år kanske dom har barn i andra relationer. Är det verkligen kärlek eller mer vänskap om man varit ihop sedan man var 12 år gammal? Klart man blir intresserad av sex med andra om man nu varit ihop med en enda människa sedan man vart barn. va fan liksom.
Tycker det är mer tragiskt när gamla rika gubbar på 70 år eller mer blir tillsammans med 22 åriga tjejer och kallar det "äkta kärlek". Snuskigt!