2024-03-26, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Med tanke på att SE är totalt omöjlig och ointressant som mördare lägger dessa debattörer oerhört mycket tid på honom. Man kan fundera på anledningen?

exakt
Citera
2024-03-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
exakt

I ett mordärende så går man efter motiv och bevis. Inget av detta finns. Om se är GM så är han den märkligaste gm jag någonsin läst om
Citera
2024-03-26, 07:58
Medlem
Ingen pratar om SE och mordvapnet, vad hade han den någonstans, Det krävs ett axelhölster för den typen av vapen. Kolla på valfi klipp på YB med Clintan som Callahan så får ni lite perspektiv på hur stor Magnumrevolvern är. Krävs en något bylsig jacka för att gömma den.
Citera
2024-03-26, 08:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Med tanke på att SE är totalt omöjlig och ointressant som mördare lägger dessa debattörer oerhört mycket tid på honom. Man kan fundera på anledningen?

Det är något som gnager innerst inne hos herrarna: Tidpunkten, signalementet, observationerna, speglingen av GM i narrativet, aka försvarstalet, förväxlingen ...

Repetitionerna.

Herrarna, och damerna för all del, är anhängare av SE-teorin i garderoben? Kom ut, kom ut!

Hade SE ett kryddmått Rex Heuermann i sig?

Den oförarglige arkitekten som är vår tids JTR.

Kunde den oskyldige grafikern "snappa"?
Citera
2024-03-26, 08:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Det jag inte förstår är att ingen verkar reagera på Walls rubriksättningar

Han säljer sin bok som om den ska påvisa att Engström valdes ut som en syndabock av en utredning som inte lyckades driva i land de som de egentligen trodde på. Inget av det har något som helst stöd i verkligheten. Och det absolut värsta är att det har inte ens stöd i boken! Wall försöker inte ens ta bollen i mål. Det är bara en rubriksättning!

Precis som du är inne på. Det närmaste vi kommer är att Wall "avslöjar" (det är enbart Wall som anser att det var en hemlighet från första början dock) att PU ett tag där gjorde en djupdykning i Stay behind och falmskärmsjägare osv. Det är på riktigt allt!
Hur man går från det till att Engström blev en planerad syndabock är helt omöjligt för mig att förstå.

Problemet med Wall är att han inte tar något som helst ansvar för vad han säger eller skriver genom att alltid säga: "Jag säger inte att det är så. Men det kan vara så".

Han säljer sig själv som en "objektiv observartör". En oberoende journalist.
Oberoende my ass

Allt är en konspiration enligt honom.
Och jag förstår faktiskt inte varför han inte är allmänd för förtal här.
Jag menar. Det är inte ens indirekt han hävdar att PU har valt ut en syndabock!
Ja väldigt konstig rubriksättning. Förresten, har du läst boken, behandlar han Ströms PM i den?
Citera
2024-03-26, 09:00
Medlem
Citat:
I ett mordärende så går man efter motiv och bevis. Inget av detta finns. Om se är GM så är han den märkligaste gm jag någonsin läst om

Möjlighet-Medel-Motiv-Miscallenous-Mördare.

Det är så man skall jobba och hypotes Stig Engström saknar grundad koppling till allt.
Det går inte ens att bevisa att Stig Engström befunnit sig på mordplatsen i skottögonblicken.
Materialet tenderar att påvisa att han befann sig vid Skandias ytterdörr när dådet genomfördes.
Medel..Stig Engström har ingen koplling vare sig till revolver eller den speciella mordammunitionen.
Motiv..koppling saknas fullständigt.
Miscallenous..dvs,övriga kringuppgifter.Stig Engström saknar dessa.
Mördare..Nej,det framgår alldeles tydligt.

Det går att påvisa med 100 procents säkerhet att Stig Engström icke mördade Olof Palme.
Det är härför som det är absolut omöjligt att författa en rimlig gärningshypotes med Stig i rollen som Palmes mördare.
Citera
2024-03-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Det jag inte förstår är att ingen verkar reagera på Walls rubriksättningar

Han säljer sin bok som om den ska påvisa att Engström valdes ut som en syndabock av en utredning som inte lyckades driva i land de som de egentligen trodde på. Inget av det har något som helst stöd i verkligheten. Och det absolut värsta är att det har inte ens stöd i boken! Wall försöker inte ens ta bollen i mål. Det är bara en rubriksättning!

Precis som du är inne på. Det närmaste vi kommer är att Wall "avslöjar" (det är enbart Wall som anser att det var en hemlighet från första början dock) att PU ett tag där gjorde en djupdykning i Stay behind och falmskärmsjägare osv. Det är på riktigt allt!
Hur man går från det till att Engström blev en planerad syndabock är helt omöjligt för mig att förstå.

Problemet med Wall är att han inte tar något som helst ansvar för vad han säger eller skriver genom att alltid säga: "Jag säger inte att det är så. Men det kan vara så".

Han säljer sig själv som en "objektiv observartör". En oberoende journalist.
Oberoende my ass

Allt är en konspiration enligt honom.
Och jag förstår faktiskt inte varför han inte är allmänd för förtal här.
Jag menar. Det är inte ens indirekt han hävdar att PU har valt ut en syndabock!

Problemet med folk som inte vill tala ur skägget gällande gärningsmannaskapet i MOP är av generell art.
Mordet kan inte sättas in i sitt rätta politiska och övrigt samhälleliga sammanhang utan att gärningsmannaskapets roll fylls.
Mördarens identitet ger den fullständiga lösningen på MOP.
Utan identitet på denne förblir MOP en permanent gåta..för personer som Wall och andra som han.

TP vann för övrigt också Guldspade.Priset är solkat sedan länge.
Citera
2024-03-26, 09:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Inte ens fruar till seriemördare kände till "bisysslorna" som deras män höll på med.

https://www.expressen.se/nyheter/seriemordarna--sa-lurade-de-sina-fruar/

"... även om hon aldrig kunde tänka sig att en kallblodig mördare bodde under samma tak som hon själv."

Inte konstigt att ME inte hade koll på vad den tillfällighetsmördande maken hade gjort.
Citera
2024-03-26, 10:33
Medlem
Citat:

Motiv finns helt klart. Har du tex hört talas om fallet Anna Lindh.. vad var motivet där? Jo, ett generellt hat mot politiker. Det är allt som behövs.

Sen det med vapen.. det finns tusentals oregistrerade vapen, oändligt många motiv för att äga det och oändligt många förklaringar på att det fanns just där, just då.

Märklig ja, osannolik ja, men so what liksom?
Citera
2024-03-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
GM-Se kan varit på Bohemia också.

För all del, vad en mördare gör efter ett mord påvärkar ju inte det att någon har blivit mördad. Det är ju inget alibi eller nåt.

Men jag tror ju inte det då, jag tror det var mördaren som sprang ner David bagares gata.

Med Jeppson hack i häl.
Citera
2024-03-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Motiv finns helt klart. Har du tex hört talas om fallet Anna Lindh.. vad var motivet där? Jo, ett generellt hat mot politiker. Det är allt som behövs.

Sen det med vapen.. det finns tusentals oregistrerade vapen, oändligt många motiv för att äga det och oändligt många förklaringar på att det fanns just där, just då.

Märklig ja, osannolik ja, men so what liksom?
Anna Lindh fallet är annorlunda. GM var psykisktostabil. Han hade försökt söka hjälp dagarna innan men fick ingen bara några piller. Det går inte att jämföra med OP. Kniv kan vem som helst få tag på och bära utan att det syns en .357 är överkill, ett vapen som är otymplig att hantera men vald för att döda. De flesta vapen som cirkulerar förutom uppborrade startpistoler är halvautomatiska vapen. Man valde ett vapen som inte kunde hänga sig och som säkert dödade offret. För mig låter det planerat, varför inte välja en vanlig 22a? En annan sak också mördaren lade handen på OP axel, som för att stoppa honom så att kulan hamnade på rätt plats. Det låter som någon som gjort detta innan och är van vid det.
Citera
2024-03-26, 12:33
Medlem
Citat:
Anna Lindh fallet är annorlunda. GM var psykisktostabil. Han hade försökt söka hjälp dagarna innan men fick ingen bara några piller. Det går inte att jämföra med OP. Kniv kan vem som helst få tag på och bära utan att det syns en .357 är överkill, ett vapen som är otymplig att hantera men vald för att döda. De flesta vapen som cirkulerar förutom uppborrade startpistoler är halvautomatiska vapen. Man valde ett vapen som inte kunde hänga sig och som säkert dödade offret. För mig låter det planerat, varför inte välja en vanlig 22a? En annan sak också mördaren lade handen på OP axel, som för att stoppa honom så att kulan hamnade på rätt plats. Det låter som någon som gjort detta innan och är van vid det.

Jo, men en 357 kan också alla få tag på. Av någon anledning. Och av någon anledning ha behov av att transportera/ flytta på.
Vapen flyttar ju på sig i samhället dom också. Ungefär som en strumpa, en påse godis eller en liter mjölk. Saker är i rörelse.

Som kniven till serben Mijailović.

När vapen, en kapabel människa och ett hatobjekt av någon anledning hamnar på samma ställe kan saker hända. Helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in