2024-03-25, 18:45
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det är faktiskt inte omöjligt att det kan ha berott på att du luktade katt. Jag har själv varit med om att en hund som såg min hund som fiende morrade åt mig när jag ensam mötte ägaren och hund. Den kände lukten av min hund helt enkelt. Kanske hundarna inte gillar katter eller helt enkelt inte kände igen lukten men kunde identifiera att det var ett annat djurs lukt de kände?

Min hund har ingenting emot katter. Han har en ”egen” katt som han bor med så om någon luktar katt skulle han sannolikt vara intresserad men inte morra.

Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Är du besatt och ägnar sig åt satanism?

Hundar/katter har ett 6:e sinne och kan snabbt känna av en människas energi.

Varken min hund eller min katt verkar bry sig det minsta om att jag är satanist, så det är tveksamt om djurs 6:e sinne fungerar på det viset. Varför förutsätter du att djur skulle vara kristna eller att satanism skulle ha något med ondska att göra? Du är indoktrinerad och missledd av den kristna kyrkan. Vakna!
Citera
2024-03-25, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Min hund har ingenting emot katter. Han har en ”egen” katt som han bor med så om någon luktar katt skulle han sannolikt vara intresserad men inte morra.

Varken min hund eller min katt verkar bry sig det minsta om att jag är satanist, så det är tveksamt om djurs 6:e sinne fungerar på det viset. Varför förutsätter du att djur skulle vara kristna eller att satanism skulle ha något med ondska att göra? Du är indoktrinerad och missledd av den kristna kyrkan. Vakna!

Hahahaha!

Har du aldrig sett excorsisten?

Katter ser djupt in i själen på dig och avslöjar avvikande beteendet, en människa som katten fräser åt ska man fly, vedertagen gammal sägen Åre is som att man ska ställa ut kakor och mjölk åt originaltomten för att gården ska fungera
Citera
2024-03-25, 19:59
Medlem
Sn0o0oZs avatar
hahaha, den här tråden är väldigt underhållande! Dålig energi, cancersvulster, gömda knarkgömmor i byxlinningen och astrologiska orsaker till att hunden skäller.

Man märker att tråden är fylld till bredden av hundägare som tror att sin jycke gör något annat än att dreglar, luktar illa, biter småbarn och skäller.

Jag misstänker att den syssla som ni hundperversa njuter å det grövsta utav i hemlighet är att massera varm avföring igenom små tunna svarta små påsar ute på trottoarer och gångstråk.
Citera
2024-03-25, 21:04
Medlem
GertBennys avatar
Hundar är som apor fast dummare= Det vill säga så kan de inte känna av energier, upptäcka om någon har cancer, se in i framtiden, se spöken, läsa av dina tankar och så vidare. Hundar morrar när de vill och tycker det är roligt att morra då och då.
Citera
2024-03-25, 21:20
Medlem
Du och/eller ägarna sänder troligtvis ut någon form av energi som får hundarna att reagera. Detta kan vara omedvetet.

Jag hade en gång i tiden en kollega som alltid tog med sig sina 3 ouppfostrade, illaluktande stora hundar till arbetsplatsen. Man kan säga att hundarna avspeglade sin ägare på många sätt. Nu stod jag lågt i rang på arbetsplatsen genom att dels vara väldigt ung och bara jobba på timme, så det var bara att gilla läget och sköta sitt. Det var aldrig ett problem. Men en dag var jag extra irriterad på det konstanta skällandet och dregglandet och hur ägaren vrålade "TYST PÅ ER!!!" hela tiden. Avsmaken mot samtliga i rummet växte men jag bet ihop och sa inget. Så kom en av hundarna fram och stirrade på mig och började morra.

Detta var längesen nu men jag minns det tydligt och är vad jag minns enda gången en hund morrat åt mig.
Citera
2024-03-25, 21:52
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har nu två gånger blivit aggressivt bemött av hundar utan att jag upplever mig trigga det beteendet. Tänkte att första hunden nog hade problem men nu börjar det upprepas.

Den första hunden ägs av en kompis. Har träffat den några gånger. Senaste gången morrade den på mig och visade tänderna. Alla andra som var med hade hunden inte några problem med utan bara med mig. Jag var inte påstridig och inte heller hotande på något vis vad jag vet. Ägaren tyckte också det var konstigt.
Och nu senast av en hund hos veterinären när jag hälsade på en hund, den viftade på svansen och slicka mig på handen. Jag klappade den. Därefter morrade den. Det initierades av att ägarna gjorde en kort kommentar om att "där går en kattmänniska" (då jag kom från kattväntrummet). Jag svarade att det inte riktigt stämde och hunden kom fram...

Jag är ingen som överfaller hundarna jag träffar men är heller inte rädd för dem utan hälsar gärna.

Jag har själv haft hundar, både som barn men också som vuxen så jag är han att hantera dem.

Har sedan några år katt och jag undrar om det är lukten av just katt som får hundarna att reagera. Det hände liksom inte förr.

Så vad är det som händer? Jag har knappast ändrat beteende ifrån tidigare kontakter med hundar. Jag gillar ju hundar men börjar efter idag tveka på att hälsa på hundar i framtiden.
Konstigt. Jag har aldrig haft problem med hundar, men blev nästan biten av en hund häromdagen. Och i somras bet en hund mig i armen.

Jag tror att hundarna känner av ägarnas aggressioner. Samhället börjar hårdna.
Citera
2024-03-25, 22:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Har nu två gånger blivit aggressivt bemött av hundar utan att jag upplever mig trigga det beteendet. Tänkte att första hunden nog hade problem men nu börjar det upprepas.

Den första hunden ägs av en kompis. Har träffat den några gånger. Senaste gången morrade den på mig och visade tänderna. Alla andra som var med hade hunden inte några problem med utan bara med mig. Jag var inte påstridig och inte heller hotande på något vis vad jag vet. Ägaren tyckte också det var konstigt.
Och nu senast av en hund hos veterinären när jag hälsade på en hund, den viftade på svansen och slicka mig på handen. Jag klappade den. Därefter morrade den. Det initierades av att ägarna gjorde en kort kommentar om att "där går en kattmänniska" (då jag kom från kattväntrummet). Jag svarade att det inte riktigt stämde och hunden kom fram...

Jag är ingen som överfaller hundarna jag träffar men är heller inte rädd för dem utan hälsar gärna.

Jag har själv haft hundar, både som barn men också som vuxen så jag är han att hantera dem.

Har sedan några år katt och jag undrar om det är lukten av just katt som får hundarna att reagera. Det hände liksom inte förr.

Så vad är det som händer? Jag har knappast ändrat beteende ifrån tidigare kontakter med hundar. Jag gillar ju hundar men börjar efter idag tveka på att hälsa på hundar i framtiden.

Jag förstår att detta har varit nedslående för dig.
Har du det allmänt stressigt just nu? Hur mådde du psykiskt vid de två tillfällena? Jag tror att det kan ha varit så enkelt som att din svett/kroppslukt vid de två tillfällena innehöll förutom stresshormoner (kortisol, adrenalin) även kan ha funnits ångest och liknande. Sånt kan hundar känna av för de har ett otroligt utvecklat luktsinne.

Ett tag var jag stödhem åt hemlösa katter. Vid ett tillfälle var jag tillfälligt boende för fyra jätteskygga katter. Den ena katten sprang in under diskbänken i köket och kunde inte komma ut igen. Den lilla skygga katten blev mycket stressad av att sitta fast under diskbänken. De andra katterna kände direkt att något var fel, katten under diskbänken utsöndrade stress, ångest och flykt. De andra tre katterna blev på helspänn och strök omkring i köket stirrandes in under diskbänken. Till slut fick jag dra fram diskmaskinen, fanns inget annat sätt för att katten skulle kunna komma ut igen.

Det kan ha varit så enkelt som att du vid de två tillfällena hade en dålig dag eller att du just nu har en svacka.
Citera
2024-03-25, 22:56
Medlem
SamuraiBennys avatar
Har du korv i fickan?
Citera
2024-03-25, 23:02
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Har sedan några år katt
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Du bär på en ond och dålig energi
Det ena ger det andra och allt som behövs sägas i denna tråd sades i de två första inläggen.
Citera
2024-03-25, 23:09
Medlem
Haajibs avatar
Någon som vet varför hundar skäller på Afrikaner? Jag är vit och djur tycker om mig, men min svarta kompis har lyckats göra alla världens djur arga på honom. Hundar ylar, katter gömmer sig, fåglarna blir tysta, hästarna flyr, inte ens myggorna vill röra honom.
Citera
2024-03-25, 23:14
Avslutad
Jag tror mest på katt-teorin. Många katter reagerar om du kommer hem efter att ha klappat en annan katt. Jag gissar att hundar borde kunna reagera minst lika mycket på kattlukt.
Citera
2024-03-25, 23:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Någon som vet varför hundar skäller på Afrikaner? Jag är vit och djur tycker om mig, men min svarta kompis har lyckats göra alla världens djur arga på honom. Hundar ylar, katter gömmer sig, fåglarna blir tysta, hästarna flyr, inte ens myggorna vill röra honom.

Det kan vara för att din vän blir osäker och beter sig konstigt i närheten av djur. De flesta afrikaner har inte husdjur/de ser inte hundar och hästar som husdjur. Därför är de inte vana vid att interagera med djur likadant som oss. Att myggorna inte gillar hans lukt/blod kan bero på att hans svett innehåller mycket piripiri och att svenska myggor är ovana vid det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in