2023-04-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProTaper
Hur fan kan livsförsäkring/ADHD-diagnos förhindra möjlighet till Huslån?

Det kan det såklart inte. Det och mycket annat i denna tråd är bara fantasier och okunskap. Livförsäkringar har inget med bolån att göra för någon.
Citera
2023-04-01, 22:20
Medlem
ProTapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Det kan det såklart inte. Det och mycket annat i denna tråd är bara fantasier och okunskap. Livförsäkringar har inget med bolån att göra för någon.

Nej, dummaste jag hört. Aldrig hört något liknande.
Citera
2023-04-01, 22:25
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Varför ska de påverka jobbansökningar? Kanske inte så bra att ha ADHD om du ska bli pilot eller kirurg men mer vanliga jobb så ska det väl inte spela någon roll om du har ADHD?
Taxichaufför som kör fel väg. Säljare som glömmer bort ett viktigt möte. Maskinist som har svårt att strukturera upp arbetet. Projektledare som skjuter upp allting till absolut sista minuten.

Så jo, det finns betydligt fler jobb än kirurg och pilot där ADHD är en nackdel.
Citera
2023-04-05, 18:39
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000

Citat:
Ursprungligen postat av ProTaper
Nej, dummaste jag hört. Aldrig hört något liknande.

Vill dock understryka att det är väldigt svårt att teckna försäkring på/för sig själv, med NPF. Egentligen rätt rimligt – personer med tex ADHD löper ju större risk att förolyckas eller insjukna (högre grad av riskbeteenden och därtill i större utsträckning missbrukare osv) och sådana olycksfåglar vill ju givetvis inte försäkringsbolagen behöva riskera att betala ut pengar för = svårt som fan att få försäkring. Inga försäkringar = krångligt liv.

Tror dock att tidigare användare blandar ihop livförsäkring och bolåneskydd.
Senast redigerad av hipsterkatt 2023-04-05 kl. 18:41.
Citera
2024-03-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b666ellson
Blivit nekad körkortstillstånd. Läkare tar en inte allvarligt pga ADD. Men annars inte så mycket
Själv ringde man bara dom o sa att dom fan inte kan dömma en för man kört full som 18 åring på cross och har adhd. Jag ska fan ha mitt intyg har fått sota för de jag gjort.. då sa hon på transportstyrelsen att hon beviljar det. Jag blev ju jätteglad 😀 man får sätta hårt mot hårt.
Citera
2024-03-25, 13:49
Medlem
Det är väl fler än 50% av befolkningen nu som har NPF diagnos. Nackdelen är att de 49% som inte har NPF spyr när de hör ord som ADHD och autism. Så jävla uttjatat ämne. Och folk är less på att andra skyller sina tillkortakommanden och sunkiga beteenden på ADHD.
Citera
2024-03-27, 13:08
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpo50
Det är väl fler än 50% av befolkningen nu som har NPF diagnos. Nackdelen är att de 49% som inte har NPF spyr när de hör ord som ADHD och autism. Så jävla uttjatat ämne. Och folk är less på att andra skyller sina tillkortakommanden och sunkiga beteenden på ADHD.

Jag gjorde en meme till dig https://imgflip.com/i/8ko133
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in