2024-03-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Problemet är att det är Dogge Doggelito som har en pedofil syn. Om han talade sanning skulle han såklart anmäla det hela då ingen, varken tjejer eller kille som är 15 år har sex med 7-8 åringar. Det rör sig isåfall om en pedofil utifall att det inte är en gruppvåldtäkt med äldre killar och Dogge då som 7-8 åring umgicks med predatorer som fortsatt begå övergrepp efter "incidenten"..

Dogge är för mig en ointressant person, men Aftonbladet som den största kvällstidningen är det inte. Att Aftonbladet betraktar en pedofil som offer och anser att de utsatta 7-åringarna borde tänka på pedofilens känslotillstånd är fullkomligt absurt.
Citera
2024-03-25, 10:04
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken jävla dåre. Pratar om en gruppvåldtäkt som han med nöje deltog i som barn.

Gruppvåldtäkt? Har du ens läst artikeln?

Dogge och hans vänner var 7 år gammla, tjejen, som då var byxmyndig var 15 år!!

Hur får du det till gruppvåldtäkt? Jag tänker snarare, massvåldtäkt - utfört av tjejen på pojkarna
Citera
2024-03-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Gruppvåldtäkt? Har du ens läst artikeln?

Dogge och hans vänner var 7 år gammla, tjejen, som då var byxmyndig var 15 år!!

Hur får du det till gruppvåldtäkt? Jag tänker snarare, massvåldtäkt - utfört av tjejen på pojkarna

Tänk dig omvända könsroller, en 15-årig kille som våldtar flera 7-8 åriga tjejer. Det är inte direkt någon tvekan om vad någon skulle tycka om det.
Citera
2024-03-25, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken jävla dåre. Pratar om en gruppvåldtäkt som han med nöje deltog i som barn.
Är väl snarare hon som våldtar i och med att killarna inte är byxmyndiga
Citera
2024-03-25, 12:21
Medlem
Spookyfishs avatar
Känns som att folk lägger alldeles för mycket av sin egen moral i det hela. Om alla hade roligt och var glada och ingen kom till skada, så ser jag inte vad problemet är
Citera
2024-03-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Dogge är för mig en ointressant person, men Aftonbladet som den största kvällstidningen är det inte. Att Aftonbladet betraktar en pedofil som offer och anser att de utsatta 7-åringarna borde tänka på pedofilens känslotillstånd är fullkomligt absurt.
Dogge skrattar åt en tjej som gruppvåldtas då hon inte är den aktiva parten utan ett helt killgäng där alla menas ha varit intresserade av henne. Det är en typisk gruppvåldtäktsscen han målar upp och det med hans egen ålder var väl en efterhandskonstruktion?

Så ja, det är fullständigt rimligt att man ska tänka på tjejens upplevelse i det hela då ett gäng killar innan puberteten knappast är så förslagna att de på något vis klarar av att ordna upp det som så att de i turordning har sex med en frivillig tjej som är nykter, normalbegåvad, och även har sådan kontroll att de kan tjata till att hon ändå ska ha sex när väl hon säger nej och uppenbart inte vill mer.

Hans historia stinker ur alla perspektiv och även det med att ljuga om att 15 åringar har sex med småpojkar. Det är som sagt pedofili men den sannolikt påhittade berättelsen är taget ur hans djupt misogyna karaktär av att det kvinnliga könet kan anses vara villiga till vad som helst och det är snarare Dogge som saknar spärrar. För det är en våldtäktshistoria han drar, särskilt om pappan måste komma till undsättning och slåss för sitt barn.

Men nu finns det ingen som var gipsad och som alla omkring Dogge under hans uppväxt vet, hamnade på sjukhus efter att ha misshandlats efter att han med en mängd andra pojkar, Dogge i räknad, haft gruppsex med gärningsmannens dotter. Det vågar jag satsa pengar på.

Problemet med media är snarare att de inte avkräver honom bevis på den här misogyniska historien där hans pedofils sexfantasier får fritt utlopp.
Citera
2024-03-25, 12:24
Medlem
Citat:
Dogge skrattar åt en tjej som gruppvåldtas då hon inte är den aktiva parten utan ett helt killgäng där alla menas ha varit intresserade av henne. Det är en typisk gruppvåldtäktsscen han målar upp och det med hans egen ålder var väl en efterhandskonstruktion?

Nu var det hon som massvåldtog ett gäng 7-åringar. Hon som var dubbelt så gammal som dem och straffmyndig.
Citera
2024-03-25, 13:20
Medlem
Citat:
Nu var det hon som massvåldtog ett gäng 7-åringar. Hon som var dubbelt så gammal som dem och straffmyndig.
Saken är att om det inte var en gruppvåldtäkt var det ju en pedofil då inga 15 åringar tänder på barn som inte är i puberteten utan det är det pedofiler som gör.

Men jag som har hört ena efter andra killen ljuga ihop historier om sexuella övergrepp tror inte ett skit på Dogge. Jag trodde på första, killen, andra killen, tredje killen osv. Statistiken är tydlig med att jag knappast kan vara någon som träffar alla som utsatts för sexuellt våld när det för det första är sällsynt med manliga offer och kvinnliga förövare . Jag känner inte Dogge och har aldrig träffat honom. Däremot så har jag faktiskt till och med varit placerad kort hos någon som känner honom då blir det en avlägsen bekants bekant. Matematiken säger sitt, sannolikheten är högre att det är ytterligare en sexualförbrytare som ljuger än att det är ett offer som berättar en sann historia.

För majoriteten av alla som ljuger om sexualbrott är själva sexualförbrytare. Vi måste börja uppmärksamma de här ljugande männen och deras bakomliggande motiv med de lögner de berättar om kvinnor. I slutet handlar det om patriarkala maktstrukturer och att de i många fall hånar förekomsten av sexualbrott och i andra försöker frångå den skuld de har som sexualbrottslingar. De ljuger för att få en falsk bild av att de egentligen inte är förövare utan offer och de lurar till sig människor (kvinnor och barn) genom falska påståenden om egen utsatthet och manipulerar och gaslightar offren genom dem. Sedan går de till attack.

Editerar för att förtydliga att jag absolut inte utsatts för något otillbörligt under eller innan placering utan nämnde det enbart för att visa på den matematiska osannoikhet att jag enbart träffar på alla offer eller hela tiden skulle ha kopplingar till andra män som drar offer historier när det faktiskt är ovanligt generellt i jämförelse mot antalet kvinnliga offer med manliga förövare. Män försöker aktivt frammåla bilden att de är ungefär lika många eller fler än vad som är när det kommer till antalet flickor och kvinnor som utsätts av manliga förövare.

Givetvis är varenda pojke som offer betydelsefull och varenda kvinnlig förövare viktig att få fast. I det måste vi prata om vad för sorts män det är som ljuger, hur vanligt förekommande det är och vad de har för motiv till att ljuga oavsett om det är att de är mytomaner (vilka då har underliggande störningar), förövare eller bara beteendestörda pga avsaknad av empati för människor i utsatthet.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2024-03-25 kl. 13:30.
Citera
2024-03-25, 13:32
Medlem
Citat:
Saken är att om det inte var en gruppvåldtäkt var det ju en pedofil då inga 15 åringar tänder på barn som inte är i puberteten utan det är det pedofiler som gör.

Men jag som har hört ena efter andra killen ljuga ihop historier om sexuella övergrepp tror inte ett skit på Dogge. Jag trodde på första, killen, andra killen, tredje killen osv. Statistiken är tydlig med att jag knappast kan vara någon som träffar alla som utsatts för sexuellt våld när det för det första är sällsynt med manliga offer och kvinnliga förövare . Jag känner inte Dogge och har aldrig träffat honom. Däremot så har jag faktiskt till och med varit placerad kort hos någon som känner honom då blir det en avlägsen bekants bekant. Matematiken säger sitt, sannolikheten är högre att det är ytterligare en sexualförbrytare som ljuger än att det är ett offer som berättar en sann historia.

För majoriteten av alla som ljuger om sexualbrott är själva sexualförbrytare. Vi måste börja uppmärksamma de här ljugande männen och deras bakomliggande motiv med de lögner de berättar om kvinnor. I slutet handlar det om patriarkala maktstrukturer och att de i många fall hånar förekomsten av sexualbrott och i andra försöker frångå den skuld de har som sexualbrottslingar. De ljuger för att få en falsk bild av att de egentligen inte är förövare utan offer och de lurar till sig människor (kvinnor och barn) genom falska påståenden om egen utsatthet och manipulerar och gaslightar offren genom dem. Sedan går de till attack.

Jag skiter i Dogge, han betyder inget för mig. Det som betyder något är att Aftonbladet utifrån denna berättelse ställer sig på pedofilens sida och tycker att utsatta 7-åringar borde tänka på hur hon mådde.

Hur skulle Aftonbladet ställt sig om Dogge berättade att han som 15-åring våldtog ett gäng 7-åriga flickor? Hade de då också lagt ansvar på flickorna?
Citera
2024-03-25, 13:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jag skiter i Dogge, han betyder inget för mig. Det som betyder något är att Aftonbladet utifrån denna berättelse ställer sig på pedofilens sida och tycker att utsatta 7-åringar borde tänka på hur hon mådde.

Hur skulle Aftonbladet ställt sig om Dogge berättade att han som 15-åring våldtog ett gäng 7-åriga flickor?
Innan artikeln kom ut så hade Dogge aldrig sagt något om sin ålder när det skedde.
Citera
2024-03-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Innan artikeln kom ut så hade Dogge aldrig sagt något om sin ålder när det skedde.

Vad är din poäng, Aftonbladet kände till åldrarna när de skrev artikeln och ställde sig då på pedofilens sida.
Citera
2024-03-25, 13:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Vad är din poäng, Aftonbladet kände till åldrarna när de skrev artikeln och ställde sig då på pedofilens sida.
Två poänger:

1. Alla de reaktioner de skriver om kom innan Dogge påstod att de var så mycket yngre än tjejen.
2. Med tanke på att Dogge inte sade något om grabbarnas ålder när han berättade historian, men påpekade att tjejen var 15 år (byxmyndighetsåldern, vilken slump!), så gav han intrycket att det var ungefär jämnåriga. När han fick kritik så var de helt plötsligt så lågstadiepojkar. Det framstår definitivt som att den unga åldern var något han hittade på i efterhand för att försvara sig mot kritiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in