Citat:
Ursprungligen postat av
merkhur
Nu var det hon som massvåldtog ett gäng 7-åringar. Hon som var dubbelt så gammal som dem och straffmyndig.
Saken är att om det inte var en gruppvåldtäkt var det ju en pedofil då inga 15 åringar tänder på barn som inte är i puberteten utan det är det pedofiler som gör.
Men jag som har hört ena efter andra killen ljuga ihop historier om sexuella övergrepp tror inte ett skit på Dogge. Jag trodde på första, killen, andra killen, tredje killen osv. Statistiken är tydlig med att jag knappast kan vara någon som träffar alla som utsatts för sexuellt våld när det för det första är
sällsynt med manliga offer och kvinnliga förövare . Jag känner inte Dogge och har aldrig träffat honom. Däremot så har jag faktiskt till och med varit placerad kort hos någon som känner honom då blir det en avlägsen bekants bekant. Matematiken säger sitt, sannolikheten är högre att det är ytterligare en sexualförbrytare som
ljuger än att det är ett offer som berättar en sann historia.
För majoriteten av alla som ljuger om sexualbrott är själva sexualförbrytare. Vi måste börja uppmärksamma de här ljugande männen och deras bakomliggande motiv med de lögner de berättar om kvinnor. I slutet handlar det om patriarkala maktstrukturer och att de i många fall hånar förekomsten av sexualbrott och i andra försöker frångå den skuld de har som sexualbrottslingar. De ljuger för att få en falsk bild av att de egentligen inte är förövare utan offer och de lurar till sig människor (kvinnor och barn) genom falska påståenden om egen utsatthet och manipulerar och gaslightar offren genom dem. Sedan går de till attack.
Editerar för att förtydliga att jag
absolut inte utsatts för något otillbörligt under eller innan placering utan nämnde det enbart för att visa på den matematiska osannoikhet att jag enbart träffar på alla offer eller hela tiden skulle ha kopplingar till andra män som drar offer historier när det faktiskt är
ovanligt generellt i jämförelse mot antalet kvinnliga offer med manliga förövare. Män försöker aktivt frammåla bilden att de är ungefär lika många eller fler än vad som är när det kommer till antalet flickor och kvinnor som utsätts av manliga förövare.
Givetvis är varenda pojke som offer betydelsefull och varenda kvinnlig förövare viktig att få fast. I det måste vi prata om vad för sorts män det är som ljuger, hur vanligt förekommande det är och vad de har för motiv till att ljuga oavsett om det är att de är mytomaner (vilka då har underliggande störningar), förövare eller bara beteendestörda pga avsaknad av empati för människor i utsatthet.