2024-03-25, 12:08
Medlem
Hur kan man låta en pojke på 10 år intellektuellt sitta häktad med fulla restriktioner`?
Är detta lagligt?
Citera
2024-03-25, 12:15
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Hur kan man låta en pojke på 10 år intellektuellt sitta häktad med fulla restriktioner`?
Är detta lagligt?

ja svär polisen kommer göra en utredning där han beskrivs som normal för å rädda sina ansikten
Citera
2024-03-25, 12:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken12324
Inte helt oförmögen, men som att mörda nån kallblodigt....nej!

Inte mer än som lärare - förälder till en elev.
Att han varit kompetent att döda råder nog ingen tvekan om.
Citera
2024-03-25, 12:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja, vad krävs för att en sån anmälan ska göras? Jag vet inte alls hur det fungerar men jag kan ju tänka mig att det görs en anmälan eftersom många anser som du. Hade de hittat henne oskadd hos pojkvännen på söndagen t.ex hade det väl inte varit lika troligt att det blivit samma kritik trots att den initial bedömningen var exakt den samma.
Polisen letade väl inte hos pojkvännen. Eller har det framkommit att de gjorde det?
Citera
2024-03-25, 12:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hörde i någon av Nyhetsprogrammen en polis som sade det - menade han att de skall utreda sig själva så är det ju skrattretande, och rejält slöseri med resurser.
Det blir mycket billigare att bara smacka och säga att man gjort rätt.

Det är två skilda saker.
Varför de inte säger något om sin brist på agerande handlar nog mer om att de inte lyckats plocka ihop något lämpligt än.

Visa den intervjun, jag misstänker att du har fel.

Polisen P*ter Sörst*dt säger i intervju att man kommer att titta på om man kunde gjort något annorlunda men att man just nu prioriterar en brottsutredning.

Här kan man höra honom uttrycka det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pQJOqE/cantwell-varfor-tog-det-fyra-dygn-innan-polisen-borjade-leta-efter-maja

Varför man inte ger en förklaring är för att man prioriterar en brottsutredning och att man inte vill spekulera, man kommer att titta på saken i ett senare skede.

Det där med prioritering tycks vara ett begrepp du inte förstår.
Citera
2024-03-25, 12:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visa den intervjun, jag misstänker att du har fel.
Nej, jag hörde det på TV och har inte ens koll på vilken kanal.

Citat:
Polisen P*ter Sörst*dt säger i intervju att man kommer att titta på om man kunde gjort något annorlunda men att man just nu prioriterar en brottsutredning.

Här kan man höra honom uttrycka det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pQJOqE/cantwell-varfor-tog-det-fyra-dygn-innan-polisen-borjade-leta-efter-maja
Jag vet att han sagt så - men detta var i ett senare skede och jag reagerade för att jag tyckte det var bra just att de anmält sig själva.

Citat:
Varför man inte ger en förklaring är för att man prioriterar en brottsutredning och att man inte vill spekulera, man kommer att titta på saken i ett senare skede.

Det där med prioritering tycks vara ett begrepp du inte förstår.
Jo, jag förstår mycket väl vad prioritering är - och är därför mycket kritisk till den prioritering som polisen gjort i ärendet.
Citera
2024-03-25, 12:22
Medlem
Citat:
din sambo är hon bekant med Tims mamma - för om jag förstått det rätt så arbetar de ju på samma ställe - skolan.
Kan du i så fall berätta mer om Tims mamma?

Mamman jobbar inte på gymnasiet utan andra skolor t.ex. på Lyckeskolan

Citat:
Att han varit kompetent att döda råder nog ingen tvekan om.

Det vet du ju dock inte Du spekulerar
Citera
2024-03-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
ja svär polisen kommer göra en utredning där han beskrivs som normal för å rädda sina ansikten

Ja eller så är han inte som 10 år intellektuellt, som en ny användare säger.
Jag är så gammal att jag tror inte på allt som folk skriver.
Citera
2024-03-25, 12:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomtingwong
Mamman jobbar inte på gymnasiet utan andra skolor t.ex. på Lyckeskolan
Ok, tack.
Det var något inlägg tidigare i tråden som angav att hon jobbade på skolan - jag utgick från det.
Citera
2024-03-25, 12:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, jag hörde det på TV och har inte ens koll på vilken kanal.

Jag vet att han sagt så - men detta var i ett senare skede och jag reagerade för att jag tyckte det var bra just att de anmält sig själva.

[. . .]

Ditt påstående om att Polisen anmält sig själv är en trådsanning utan substans tills du visar motsatsen, jag är angelägen om att upplysa läsarna i tråden om detta.
Citera
2024-03-25, 12:26
Medlem
Häktningsprotokoll grovt skyddande av brottsling

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.
Citera
2024-03-25, 12:28
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att Tim kunde vistas ensam ute utanför skoltid givet hur du nu beskriver honom som totalt oförmögen?
Borde inte hans föräldrar ha larmat direkt?

En annan fråga -- din sambo är hon bekant med Tims mamma - för om jag förstått det rätt så arbetar de ju på samma ställe - skolan.
Kan du i så fall berätta mer om Tims mamma?

Tack för att du lägger fokus där den hör hemma - på att ifrågasätta den eventuella mördaren - snarare än att skuldbelägga offret och offrets föräldrar, vilket många gör i den här tråden! Folk är mer upprörda över Majas storlek och att hon haft föräldrar som gett henne frihet att röra sig ute, snarare än att någon faktiskt mördat henne och att polisen väntat fyra dygn med att skicka in riktiga resurser för att leta efter henne. Polisen säger ju själva att detta är skit! Tänk dej att du sitter på en restaurang, kyparen kommer ut och ber om ursäkt för kocken har gjort ett misstag och skitit på din tallrik, du säger att kocken kan inte göra fel, och du fortsätter skyffla i dej din bajsmacka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in