2024-03-25, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja. Sen är det grejer som skrivs i det inlägget man säkert aldrig kommer få höra från annat håll. Typ som att hon försvunnit många gånger förut.
Om det stämmer så kommer det framkomma både i FUP och i den utredning som polisens anmälan av sig själva kommer mynna ut i.

Om det stämmer - varför anmäler de då sig själv. Varför sägs inget om detta som förklaring när media frågar.
Citera
2024-03-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Tack för att du delar med dig!

Mycket intressant! Skulle ju såklart kunna ställa polisens inledande insats i en någorlunda annan dager, om det stämmer.

Jag tror inte heller att detta var planerat, utan att något hänt på plats som fått känslorna att svämma över, i kombination med låg impulskontroll och inget konsekvenstänk. Visst kan det varit en olycka, men jag tycker att det motsäger polisens information om att det fanns tecken på kraftigt våld.

Det stämmer, finns regisrerat i skola att hon avvikit självmant från skolan samt skolutflykt och polisen har garanterat tagit del av den informationen.

Jag tror att det började med en olycka och sen har MGM fått panik och gjort saken värre. En sten mot huvudet? Det här är en person som inte förstår hur saker och ting fungerar. Inget konsekvenstänk. Så han är nog inte äns medveten om vad han gjort tyvärr. Som sagt, tragiskt för båda familjerna.
Citera
2024-03-25, 11:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja säkert. Men det är ingen bra tidningsrubrik. "Maja försvann ibland så det var rimligt att polisen inte drog igång en stor insats omgånde"
Den är mycket bättre än "Det var snart helg så vi orkade inte engagera oss"
Citera
2024-03-25, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken12324
Det stämmer, finns regisrerat i skola att hon avvikit självmant från skolan samt skolutflykt och polisen har garanterat tagit del av den informationen.

Jag tror att det började med en olycka och sen har MGM fått panik och gjort saken värre. En sten mot huvudet? Det här är en person som inte förstår hur saker och ting fungerar. Inget konsekvenstänk. Så han är nog inte äns medveten om vad han gjort tyvärr. Som sagt, tragiskt för båda familjerna.
Hur kommer det sig att Tim kunde vistas ensam ute utanför skoltid givet hur du nu beskriver honom som totalt oförmögen?
Borde inte hans föräldrar ha larmat direkt?

En annan fråga -- din sambo är hon bekant med Tims mamma - för om jag förstått det rätt så arbetar de ju på samma ställe - skolan.
Kan du i så fall berätta mer om Tims mamma?
Citera
2024-03-25, 11:51
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det är en bra bit från brottsplatsen och inte det typiska stället att hämta upp någon på. Hade ju varit enklare att plocka upp T1m vid Ica eller Lidls parkering.

hur har han gått därifrån utan bli upptäckt? kolla karta är ju minst 1 km så om han hade blodiga kläder hur kom han dit

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En annan fråga -- din sambo är hon bekant med Tims mamma - för om jag förstått det rätt så arbetar de ju på samma ställe - skolan.

shit tror ni hon jobba på skolan på måndagen innan dom hitta M?
Citera
2024-03-25, 11:56
Medlem
Citat:
Den är mycket bättre än "Det var snart helg så vi orkade inte engagera oss"

Det har de ju aldrig sagt naturligtvis men du läser såklart in det i rubriken när de inte gör exakt som du hade gjort (utan att ha någon större koll)
Citera
2024-03-25, 11:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det har de ju aldrig sagt naturligtvis men du läser såklart in det i rubriken när de inte gör exakt som du hade gjort (utan att ha någon större koll)
Jag säger att den rubriken var sämre än den föreslagna.

Jag anser att så långt vi vet hittills har polisen agerat slött och felaktigt initialt.
Polisen själv anser att bristen på insatser första dagarna är värt att anmäla och har anmält sig själva.
Det tycker jag talar starkt för att agerandet inte har varit bra.
Citera
2024-03-25, 12:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om det stämmer så kommer det framkomma både i FUP och i den utredning som polisens anmälan av sig själva kommer mynna ut i.

Om det stämmer - varför anmäler de då sig själv. Varför sägs inget om detta som förklaring när media frågar.

Har du täckning för påståendet att Polisen anmäler sig själv?

Jag har läst att Polisen kommer att utvärdera hur myndigheten hanterat ärendet, det är inte synonymt med att ha anmält sig själv.

Varför Polisen inte berättar om detaljer är antagligen för att man har allt fokus på en brottsutredning, den slutsatsen kan man dra om man lyssnar på vad Polisen säger.
Citera
2024-03-25, 12:01
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att Tim kunde vistas ensam ute utanför skoltid givet hur du nu beskriver honom som totalt oförmögen?
Borde inte hans föräldrar ha larmat direkt?

Inte helt oförmögen, men som att mörda nån kallblodigt....nej!

Inte mer än som lärare - förälder till en elev.
Citera
2024-03-25, 12:02
Medlem
Citat:
Jag säger att den rubriken var sämre än den föreslagna.

Jag anser att så långt vi vet hittills har polisen agerat slött och felaktigt initialt.
Polisen själv anser att bristen på insatser första dagarna är värt att anmäla och har anmält sig själva.
Det tycker jag talar starkt för att agerandet inte har varit bra.

Ja, vad krävs för att en sån anmälan ska göras? Jag vet inte alls hur det fungerar men jag kan ju tänka mig att det görs en anmälan eftersom många anser som du. Hade de hittat henne oskadd hos pojkvännen på söndagen t.ex hade det väl inte varit lika troligt att det blivit samma kritik trots att den initial bedömningen var exakt den samma.
Citera
2024-03-25, 12:05
Medlem
von-Utfalls avatar
Men att föräldrarna hämtade han på Assbergsgatan är ju märkligt. Kan man bara koppla dom dit med kameraövervakning eller kan dom åkt till bron för att undersöka flickans kropp?

Om mitt barn dödat nån och ringt på hjälp skulle jag framme kollat personens status
Citera
2024-03-25, 12:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du täckning för påståendet att Polisen anmäler sig själv?

Jag har läst att Polisen kommer att utvärdera hur myndigheten hanterat ärendet, det är inte synonymt med att ha anmält sig själv.
Jag hörde i någon av Nyhetsprogrammen en polis som sade det - menade han att de skall utreda sig själva så är det ju skrattretande, och rejält slöseri med resurser.
Det blir mycket billigare att bara smacka och säga att man gjort rätt.

Citat:
Varför Polisen inte berättar om detaljer är antagligen för att man har allt fokus på en brottsutredning, den slutsatsen kan man dra om man lyssnar på vad Polisen säger.
Det är två skilda saker.
Varför de inte säger något om sin brist på agerande handlar nog mer om att de inte lyckats plocka ihop något lämpligt än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in