2024-03-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan grovt skyddande av brottsling

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.

Va ju inte så värst förvånande att det var hans föräldrar....
Citera
2024-03-25, 11:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Då stämmer det som jag sagt, att hon inte kan vart som en 10åring mentalt med tanke på att killar i samma "riktiga" ålder har vart intresserad av henne! Och att jag upplevde att systern "spett" på lite för hade hon absolut inte klarat sig själv så hade man inte släppt henne "lös" på samma sätt och kanske haft en GPS i telefonen så man hela tiden ser vart hon befinner sig..
Hur tycker du det rimmar med en spärrad telefon som bara släpper igenom godkända nummer?
Citera
2024-03-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Är det bekräftat att föräldrarna är häktade?

Ja nu är det de
Citera
2024-03-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Tack! Inte så värst förvånande...

EDIT:

En fråga i min okunskap:
Assbergsgatan - kommer det ifrån att det var där Maja hittades/förmodad brottsplats eller innebär det att de begått brottet just där - alltså typ hämtat upp MGM från platsen?
Det är en bra bit från brottsplatsen och inte det typiska stället att hämta upp någon på. Hade ju varit enklare att plocka upp T1m vid Ica eller Lidls parkering.
Citera
2024-03-25, 11:29
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns 258 Tim Andersson i Sverige. Sök med personnummer så ser du. INGA RESULTAT!

Tror inte det finns så värst många mellan 15-18 år i krimfup eller övriga sidor med fuppar.

Får dom ens det?
Du är ju straffansvar men inte myndig, någon som vet hur lagen är?
Citera
2024-03-25, 11:30
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Men även om en tioåring gjort något väldigt fel, och brottsligt så får man ju aldrig låta bli att gå till polisen med detta.
Jag blir helt beklämd av ditt inlägg.
Väldigt oroväckande resonemang från dig.

mannen dom plockar ju killen han kommer inte klara ungdomsvård som 10 mentalt
Citera
2024-03-25, 11:30
Medlem
Citat:
Tack för att du delar med dig!

Mycket intressant! Skulle ju såklart kunna ställa polisens inledande insats i en någorlunda annan dager, om det stämmer.

Har ju framkommit från annat håll att även Maja låg på denna nivå mentalt. Men sanningen kanske ligger någonstans mittemellan.

Jo, just det att inte fritids larmat har även jag reagerat på i ett tidigare inlägg. Att om hon nu skulle till fritids, så borde ju personalen där slagit larm (till föräldrar) när hon inte dök upp med bussen på förväntad tid och utan anmäld frånvaro.
Får inte riktigt ihop det här med väntandet med det som skrivits om anhöriga, att de gått ut med att hon inte klarar sig utan/stödvuxna någon längre stund och verkligen tryckt på det hos polisen.

Men menar du med det att anhöriga och vänner inte var ute och letade förrän på söndagen?? Eller att de letat, men fick igång en större grupp på söndagen?
Detta har ju absolut inte framgått tidigare! Intressant att de gått längs Viskan...
.

Det har dom varit. På lördagen åkte hennes storebror och några fler till Norrköping och letade eftersom de hade fått ping på mobilen där....som sen var felaktigt. Men på söndagen samlades en större grupp och gick ut och letade tillsammans för att täcka ett större område. Min väns dotter var med och letade.
Citera
2024-03-25, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja. Sen är det grejer som skrivs i det inlägget man säkert aldrig kommer få höra från annat håll. Typ som att hon försvunnit många gånger förut.

Det finns i skolans register som garanterat polisen fått ta del av.
Citera
2024-03-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken12324
Det finns i skolans register som garanterat polisen fått ta del av.

Ja säkert. Men det är ingen bra tidningsrubrik. "Maja försvann ibland så det var rimligt att polisen inte drog igång en stor insats omgånde"
Citera
2024-03-25, 11:37
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Familj och vänner satte igång en egen sökgrupp på söndagen där de gick på näs, assberg, bakom gymnasiet, längs viskan och även knackade dörr i området. De var ute i flera timmar utan resultat. De fick även in tips att hon setts på McDonalds i kinna på lördagen. Så vart skulle polisen börjat tycker ni? Norrköping? Stockholm? Mc donalds i kinna?

hur funkar skolskjuts åker chauffören bara vidare om ungen inte kommer? och hur långt bort från fyndplatsen längs Viskan var dom?
Citera
2024-03-25, 11:42
Medlem
Citat:
Tack för att du delar med dig!

Har ju framkommit från annat håll att även Maja låg på denna nivå mentalt. Men sanningen kanske ligger någonstans mittemellan.

De var inte riktigt på samma nivå. MGM var längre ner på inlärningsskalan = större funktionsnedsättning
Citera
2024-03-25, 11:46
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Det har dom varit. På lördagen åkte hennes storebror och några fler till Norrköping och letade eftersom de hade fått ping på mobilen där....som sen var felaktigt. Men på söndagen samlades en större grupp och gick ut och letade tillsammans för att täcka ett större område. Min väns dotter var med och letade.

Fy fan hörde att dom åkt upp dit men trodde inte på det. Sån jävla ångest

Bra med en till person som styrker min sambos uppgifter, då börjar det klarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in