2024-03-24, 21:45
Medlem
Jag tänkte på de, dom tog ju in 3 st för skyddande av brottsling, föräldrarna är vi ju rätt säkra på att det är dom som är häktade... Men den 3:dje, jag trodde ju först att det var systern... Men börjar fundera på om det är mormor.. De va ju någon i tråden som skrev att systern brukar synas ihop med mamma och mormor men sedan sågs hon med "vänner" till familjen...
Citera
2024-03-24, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Jag tänkte på de, dom tog ju in 3 st för skyddande av brottsling, föräldrarna är vi ju rätt säkra på att det är dom som är häktade... Men den 3:dje, jag trodde ju först att det var systern... Men börjar fundera på om det är mormor.. De va ju någon i tråden som skrev att systern brukar synas ihop med mamma och mormor men sedan sågs hon med "vänner" till familjen...

Systern är kanske släppt men fortfarande inte avfärdad som misstänkt för skyddande av brottsling?
Citera
2024-03-24, 22:10
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om en sten var ett mordvapen, vad letade kustbevakningens dykare efter?

Stenen?
Citera
2024-03-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
En liten fråga bara - det här stället du pratar om, är det där runt fyndplatsen?? I så fall måste det ju finnas någon yta att samlas på som inte syns på bilden i Expressen. Där syns bara en stenbelagd sluttning och i övrigt massa sly.

Nej jag tänker på den andra bron som ligger några stenkast bort vilket jag måste anta är den hemliga plats de pratar om i tråden. Jag var vid den åkern i somras och då är vattnet lägre än vad det är nu så det är svårt att bedöma
Citera
2024-03-24, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Stenen?

Eh!?

Leta efter en sten på åns botten bland kanske tusentals stenar, tror du verkligen på det?

En sten kanske kan sjunka i dy?
Citera
2024-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eh!?

Leta efter en sten på åns botten bland kanske tusentals stenar, tror du verkligen på det?

En sten kanske kan sjunka i dy?

Beror helt på hur botten ser ut i övrigt, en dykare kan se om en stor sten ser malplacerad ut i en övrigt småstenig botten, en nyikastad "ren sten" bland stenar med vattenväxter/slam på, eller dylikt.
Senast redigerad av Lokalformaga 2024-03-24 kl. 22:30.
Citera
2024-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Är det bekräftat att föräldrarna är häktade?
Citera
2024-03-24, 23:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Beror helt på hur botten ser ut i övrigt, en dykare kan se om en stor sten ser malplacerad ut i en övrigt småstenig botten, en nyikastad "ren sten" bland stenar med vattenväxter/slam på, eller dylikt.

Vad kan en sådan sten bevisa, vilken nytta har åklagaren av en sten som legat i vattnet i kanske tre dygn, går den att knyta till mgm1, hur då?
Senast redigerad av OY 2024-03-24 kl. 23:40.
Citera
2024-03-24, 23:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vaaaaa 😲😳?!?!?! Detta är ju helt sjukt 😳

Fast är det så sjukt att man försöker skydda sitt barn? Brottsligt, ja. Men ganska begripligt, åtminstone i vissa sammanhang.
Citera
2024-03-24, 23:52
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Fast är det så sjukt att man försöker skydda sitt barn? Brottsligt, ja. Men ganska begripligt, åtminstone i vissa sammanhang.

Jag tycker ju inte att man ska skydda sitt barn om denne gjort något sådant här 🤔 En vettig människa inser väl ändå att man inte gör så 🙄
Citera
2024-03-24, 23:57
Medlem
Citat:

Finns oftast flera misstänkta och ofta så är det många av dessa som i slutändan är helt oskyldiga.
Det har också nämnts att man såg mgm och bo lämna skolan med andra och även skrivits av flera att dem inte kunde tro att mgm sjulle kunna göra något sådant här. Så känns troligare att det skulle kunna vara nån i det gänget som lämnat skolan som tagits in på förhör och misstänkts för att ha hjälpt till att undanröja bevis? Dock är personen släppt så visar ju att polisen inte anser att det är nån risk att deras arbete skulle kunna påverkas av personen så troligtivs anses personen som misstänkt fram tills det att dem säkerställt pingning av mobiler och intervjuat fler personer. Lär komma mer svar i veckan
Citera
2024-03-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vaaaaa 😲😳?!?!?! Detta är ju helt sjukt 😳

Herregud. Vilka dåliga föräldrar. Har sonen tagit livet av Maja då får han vackert sona för det som han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in