Citat:
Tack för att du delar med dig!
Citat:
Mycket intressant! Skulle ju såklart kunna ställa polisens inledande insats i en någorlunda annan dager, om det stämmer.
Citat:
Har ju framkommit från annat håll att även Maja låg på denna nivå mentalt. Men sanningen kanske ligger någonstans mittemellan.
Citat:
Ingen som har tänkt på varför familjen väntade ända till 18:30 för att anmäla henne försvunnen.....jo för detta har hänt förr flera gånger. Hade hon inte klarat sig själv och skulle direkt till fritids så hade väl även fritids slagit larm och även föräldrarna den minuten hon inte klev på skolskjutsen.....inte vanlig buss.....hon åkte skolskjuts!
Jo, just det att inte fritids larmat har även jag reagerat på i ett tidigare inlägg. Att om hon nu skulle till fritids, så borde ju personalen där slagit larm (till föräldrar) när hon inte dök upp med bussen på förväntad tid och utan anmäld frånvaro.
Får inte riktigt ihop det här med väntandet med det som skrivits om anhöriga, att de gått ut med att hon inte klarar sig utan/stödvuxna någon längre stund och verkligen tryckt på det hos polisen.
Citat:
Familj och vänner satte igång en egen sökgrupp på söndagen där de gick på näs, assberg, bakom gymnasiet, längs viskan och även knackade dörr i området. De var ute i flera timmar utan resultat. De fick även in tips att hon setts på McDonalds i kinna på lördagen. Så vart skulle polisen börjat tycker ni? Norrköping? Stockholm? Mc donalds i kinna?
Men menar du med det att anhöriga och vänner inte var ute och letade förrän på söndagen?? Eller att de letat, men fick igång en större grupp på söndagen?
Detta har ju absolut inte framgått tidigare! Intressant att de gått längs Viskan...
Det är väl just dessa platser polisen hade kunnat börja leta. Men det är ju som sagt min personliga åsikt.
Citat:
MGM cyklade ofta till och från skolan från sitt hem i Berghem.
MO beskrivs i tidningarna som en solstråle och liten och söt. Hon hade även en annan sida. Hon var medveten om sitt utseende. Sminkade sig, gick i utmanande kläder, gillade killar och satte hon siktet på nån så gav hon sig inte.
MGM gillade naturen och fiska. Inget intresse för damer då han inte var så långt utvecklad på det sättet, det tänket, dom känslorna. Han är som ett barn.
MO beskrivs i tidningarna som en solstråle och liten och söt. Hon hade även en annan sida. Hon var medveten om sitt utseende. Sminkade sig, gick i utmanande kläder, gillade killar och satte hon siktet på nån så gav hon sig inte.
MGM gillade naturen och fiska. Inget intresse för damer då han inte var så långt utvecklad på det sättet, det tänket, dom känslorna. Han är som ett barn.
Motsäger absolut inte din information, men vill bara påpeka att just det här med utseendet inte motsäger hennes mentala nivå i övrigt. Lite "man blir som man umgås". Hon hade ju säkert jämnåriga kompisar samt en äldre syster, så såklart vill väl hon se ut som dem. Säger inte att det är så, men vill bara poängtera att en IF innebär ju inte att man ligger på samma nivå rakt över.
Citat:
Jag tror att det är som MGM säger, MO ville visa honom sitt hemliga ställe. Väl där händer något olyckligtvis. En olycka? MGM får panik, har inget konsekvenstänk. Gör nåt i ren panik. En tragedi för alla inblandade. Han är ingen iskall mördare. Han har inte planerat detta. Han förstår nog knappt vad han har gjort.....den nivån är han på.
Nån skrev tidigare i tråden att hen tänkte på filmen möss och människor......ja!
Nån skrev tidigare i tråden att hen tänkte på filmen möss och människor......ja!
Jag tror inte heller att detta var planerat, utan att något hänt på plats som fått känslorna att svämma över, i kombination med låg impulskontroll och inget konsekvenstänk. Visst kan det varit en olycka, men jag tycker att det motsäger polisens information om att det fanns tecken på kraftigt våld.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-03-25 kl. 10:23.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-03-25 kl. 10:23.