Citat:
Ursprungligen postat av
von-Utfall
Utan att outa sambons yrke men hon kanske byter jobb pga händelsen ändå. Hon träffa flickan både i o utanför skolan.
Sett folk spekulera om Norrköping förra året, hon fick tydliga enkla riktlinjer från expojkvän i telefon, så hon klarade det. Efter det förälderspärrades telefonen så hon inte skulle va så impulsiv
Tack! Då låter det ju som att din sambo borde ha rätt bra koll på Maja och hur hon fungerade. Hon verkar ju även ha kännedom om MGM och den borde ju också vara ganska god om din sambo tillhör skolpersonalen.
Förstår att det måste varit (och är) en riktig chock för henne, dels att ens något av dessa barn skulle vara involverade i en sådan händelse samt att det var just de två ihop, med tanke på att hon har bilden av de två som vänner. Usch, lider med henne! Måste vara tufft och många frågor som ställs, säkert att man rannsakar sig själv och undrar om man borde sett något osv. Jag hoppas verkligen att hon tar sig igenom detta och att hon så småningom kan landa i ett beslut om jobbet som hon kan känna sig tillfreds med. Förstår att det är mycket kaos i det här läget. Ett mycket tydligt bevis på hur många människor som faktiskt påverkas vid såna här händelser!
Där fick vi ju även en bra förklaring till hur hon lyckades med att ta sig till Norrköping. Jag tror personligen inte att hon hade tagit sig dit på egen hand. Nu vet inte jag hur resan till Norrköping gick, men borde väl varit tåg, buss osv. Så jag tror säkert att hon hade kontakt med pojkvännen hela resan, fick instruktioner exakt vilket tåg/buss hon skulle ta, var hon skulle kliva av osv. Enkla tydliga riktlinjer, precis som du skrev.
En del verkar tro att bara för att hon kunde ta bussen från skolan, så skulle hon kunna hoppa på vilken buss som helst, hur som helst och bara åka iväg någonstans. Hon var ju ändå 17 år... Man glömmer/ignorerar att väga in den "lilla" komponenten IF. Jag tror inte vissa förstår hur mycket instruktioner och övning som säkert krävts för att skolbussen ska fungera. Det blev då hennes rutin till slut och därför fungerade det.