2024-03-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Han sitter häktad för sannolika skäl. Polisen har också sagt att dom har en bra bild hur det gått till.
Hade det varit en olycka så hade inte han suttit
häktad och absolut inte på sannolika skäl.

Undra vilka bevis de har? De kanske har ett troligt scenario, vi får väl veta senare.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2024-03-24 kl. 17:22.
Citera
2024-03-24, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Undra vilka bevis de har? De kanske har ett troligt scenario, vi får väl veta senare.
Det tror jag att dom har
Citera
2024-03-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kommer skyddande av brottsling in i ditt scenario, mgm1 är trots allt häktad på sannolika skäl misstänkt för mord?

Vad letade kustbevakningens dykare efter i Viskan om inte ett mordvapen(artefakt)?

Jävligt bra fråga, ingen vet än. Som tråden uttryckt sig flera gånger så är det till synes en väldigt dysfunktionell familj. Det kan inte vara enkelt att hitta ett mordvapen i den ån. Kasta i en magnet och du får upp vapen och granater av alla möjliga slag. Men som sagt, jag bara spekulerar. Har de kommit ut med att det är bevis på grovt våld så får jag ta tillbaka mina teorier.
Citera
2024-03-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du varit där nere på ICA sidan av bron där det ser ut som Viskan går in i en liten vik precis vid brofästet?
Är det en liten vik eller förvillar bilden? Hur ser det ut där? Kan man beskriva det som "grunt vatten precis vid strandkanten"?
Klicka på bilden så blir den större. https://imgur.com/O1ti1nw

Jag har inte vart där nere såhär års, men kan chansa att det är rätt djupt runt bron men att det blir grundare just under bron. Det finns mycket konstgjorda strandkanter vid den sträckan, Speciellt vid industrigatan. Men med lite regn så är vattnet högt nog att kunna täcka vissa trädstammar runt kanterna på ån. Jag är osäker om det går att klättra upp under bron, men det är inte omöjligt.
Citera
2024-03-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Eftersom MGM sitter på sannolika skäl misstänkt för mord och att M har utsats för kraftigt våld så är det inte sannolikt att det rör sig om en olycka som du beskriver. Men vi får avvakta och se.

Men intressant att du har varit på platsen där M hittades. När du har gått dit, har du korsat kohagen vid MM´s parkering eller har du gått via perrongen? Eller du kanske till och med gått från grusparkeringen på andra sidan ängen där sjöräddningen lade i sin båt?

Nej om det är som du säger låter inte min teori trolig, men som sagt strömmarna där är väldigt starka och all möjligt bröte ligger under vattnet, speciellt under broarna. Ramlar man i på fel ställe är man som en trasa som flyger runt i vattnet.

Jag vet inte exakt var de hittat henne, men har vart längst vattnet där mellan båda broarna. I somras var jag ute och åkte longboard och skulle stanna för att kissa under bron vid industrigatan. Det är en liten grusväg som går direkt under bron så jag antar det är där de la i sin båt. Då kom jag iallafall från den parkeringen och gick upp till Mat i mark(MM).
Citera
2024-03-24, 18:17
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Eller puttad? Svar nej, Tim har mördat henne med en sten gissningsvis

Kanske en sten, men nog blir det bättre schwung och kraft om man använder nån sorts påk, t.ex en rejäl trädgren. Alternativt kan huvudet ha slagits flera ggr mot en större sten eller mot brofästet (om det finns nåt sånt så nära). Jag skulle nog inte ha kraft nog att slå ihjäl nån med en sten, däremot kanske mot en sten. Eller med en påk/rejäl gren.
Citera
2024-03-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tack. Då fick vi veta att Maja ska ha rymt till Norrköping inte var en spekulation eller trådsanning, hon rymde till Norrköping, så därför stod det som det gjorde i efterlysningarna som anhöriga la ut.

"Rymde" frammanar bilden av att hon levde i nå'tslags hägn?

Oavsett eventuella funktionsvariationer var hon trots allt 17, nästan 18 år.

Vilka tonåringar gör aldrig en avstickare med bussen efter skolan för att hänga med några coola kompisar eller så? Utan att be föräldrar om lov!
Citera
2024-03-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Kanske en sten, men nog blir det bättre schwung och kraft om man använder nån sorts påk, t.ex en rejäl trädgren. Alternativt kan huvudet ha slagits flera ggr mot en större sten eller mot brofästet (om det finns nåt sånt så nära). Jag skulle nog inte ha kraft nog att slå ihjäl nån med en sten, däremot kanske mot en sten. Eller med en påk/rejäl gren.

Hej, när du ändå spekulerar vilt, varför inte en riktig stridshammare? Eller en hemmagjord, improviserad: en krocketklubba med avkortat skaft, inte större än att den kan döljas under jackan, och med klubbhuvudet genomborrat med en grov navare, varefter hålet fyllts med smält bly!
Citera
2024-03-24, 18:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
"Rymde" frammanar bilden av att hon levde i nå'tslags hägn?

Oavsett eventuella funktionsvariationer var hon trots allt 17, nästan 18 år.

Vilka tonåringar gör aldrig en avstickare med bussen efter skolan för att hänga med några coola kompisar eller så? Utan att be föräldrar om lov!
Gör du dig dum eller är fjantar och larvar du dig igen?
Har du aldrig läst om att tonåringar rymmer och hittas i andra städer långt hemifrån och vissa är väldigt unga?
Maja rymde hemifrån till ex pojkvännen som bodde i Norrköping, en sträcka på 30 mil och det klarade hon.
Det var ingen liten avstickare precis...
Citera
2024-03-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Han sitter häktad för sannolika skäl. Polisen har också sagt att dom har en bra bild hur det gått till.
Hade det varit en olycka så hade inte han suttit
häktad och absolut inte på sannolika skäl.

Jaha, har dom en bild av hur det gått till är det väl en homrun och lättdömt.
Citera
2024-03-24, 19:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Eller puttad? Svar nej, Tim har mördat henne med en sten gissningsvis

Om en sten var ett mordvapen, vad letade kustbevakningens dykare efter?
Senast redigerad av OY 2024-03-24 kl. 19:37.
Citera
2024-03-24, 19:09
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hej, när du ändå spekulerar vilt, varför inte en riktig stridshammare? Eller en hemmagjord, improviserad: en krocketklubba med avkortat skaft, inte större än att den kan döljas under jackan, och med klubbhuvudet genomborrat med en grov navare, varefter hålet fyllts med smält bly!

Anledningen till att jag inte spekulerar i att MGM hade med sig mördargrejer är att jag inte tror att hen hade tänkt ta livet av Maja. Väl på plats hände nåt som orsakade attacken och då användes nåt som fanns på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in