2024-03-24, 19:04
Medlem
picapicans avatar
Kerstin säger hon vill ha en yngre man utan fysiska krämpor, samtidigt som hon själv pratar om åldersfixering i samhället, märkligt!

Tror hon en yngre man vill ha en kärring med krämpor? Hon går väl snart med rollator.
Citera
2024-03-24, 19:05
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tror att Marie-Louise är van vid att kunna få män. Jag tror att många har fjäskat och smörat för henne genom åren. Därför blir ett sådant beteende oattraktivt och ointressant för henne. Både Heikki och Lars beter sig på det sättet. De lyfter upp henne som en drottning och sätter henne på pedistal. Båda berättar på olika sätt hur underbar hon är. Det blir ingen utmaning för henne att få dem. Det blir för "klistrigt" och jobbigt. Jag tror att det är därför hon valde bort Heikki och sa till Lars när han började berömma henne.

Jag tror hon är trött på att män enbart är intresserade av henne pga hennes yttre. Dom blir så intresserade och klappar henne medhårs vad hon än säger bara för att dom är attraherade av henne. Kan ju förstå henne att det känns rätt platt och opersonligt 😅
Citera
2024-03-24, 19:07
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Kerstin säger hon vill ha en yngre man utan fysiska krämpor, samtidigt som hon själv pratar om åldersfixering i samhället, märkligt!

Tror hon en yngre man vill ha en kärring med krämpor? Hon går väl snart med rollator.

Kan ömma för henne ändå. Hon har varit gift hela livet med en man som verkar varit rätt hård och kall. Nu vill hon uppleva pirr och kärlek.. hon skulle skiljt sig för 30 år sen istället för att vänta ut att gubbfan dör.
Citera
2024-03-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Jag tror hon är trött på att män enbart är intresserade av henne pga hennes yttre. Dom blir så intresserade och klappar henne medhårs vad hon än säger bara för att dom är attraherade av henne. Kan ju förstå henne att det känns rätt platt och opersonligt 😅
Ja, verkligen. Det måste vara jättejobbigt att få en massa personer som bara väljer en på grund av utseendet. Man vill ju bli sedd som människa.
Citera
2024-03-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Kan ömma för henne ändå. Hon har varit gift hela livet med en man som verkar varit rätt hård och kall. Nu vill hon uppleva pirr och kärlek.. hon skulle skiljt sig för 30 år sen istället för att vänta ut att gubbfan dör.
Ja, precis. Tyvärr är det många i den äldsta generationen som hållit ihop även om de inte varit lyckliga tillsammans. Det är skönt att det inte behöver vara så längre och att det inte ses som "opassande" att skiljas. Kerstin verkar förresten vara en helt underbar person, glad och öppensinnad.
Citera
2024-03-24, 19:21
Medlem
Jag blir inte klok på Åsa, hennes reaktioner, eller snarare brist på dem, gör att jag inte begriper vad hon tycker egentiligen. Det är nog det som gör att hon framstår som sval, mystisk och intressant för en del män.

Hon har bara ett ansiktsuttryck och ett försiktigt leende. Hon verkar väldigt osäker på sig själv, hon är nog fortfarande den där rädda tjugoåringen som pratar dämpat och försiktigt för att inte synas för mycket men ändå få vara med. På den romantiska middagen hade hon en fusklapp i knät. Ok att man vill vara förberedd och fundera på vad man vill veta om den andre, men att ta med lappen med frågor/samtalsämnen var lite konstigt.

Och när Atle berättade om sina eskapader som gigolo i sin ungdom, hennes ansikte var helt nollat. Antingen tänkte hon "åh, fan det här gör jag mig av med till frukosten" eller så är hon så blåst som hon verkar. Ska vi tro på att hon som bott i Italien inte vet skillnaden på en gigolo och en piccolo?
Citera
2024-03-24, 20:28
Medlem
dialektikers avatar
Bosse hade tydligen ett litet intresse för Marie-Louise i början som snabbt svalnade och så var han inriktad på Åsa istället.

Marie-Louise talade om sitt intresse för Bosse redan förra avsnittet, för kameran (hon skulle få till något möte med ett strykjärn).
Men hon fick tydligen inte till det.

Nu ANFÖLL hon därför Bosse på strandpartyt.
Hon som talade, precis innan om, att män alltid uppvaktar henne, inför kameran.
Bosse är njuggt intresserad av henne. (Med rätta. Hon är inte en helgjuten person.)
Hon är ett andrahandsval för honom, då Åsa är iväg med norrmannen.
Senast redigerad av dialektiker 2024-03-24 kl. 20:36.
Citera
2024-03-24, 20:35
Medlem
dialektikers avatar
Undrar om män utan kalsonger är en dealbreaker för Åsa?
Hon sover med pyamas. Det är nästan motsatsen.

Alltså Atle är utan kalsonger non stop.
Då ska man fan byta kläder lika ofta som man byter underkläder, annars är det fan äckligt imo.
Vet inte om slusken Atle, gör det?
Han ger inte sken av att vara fräsch.
Senast redigerad av dialektiker 2024-03-24 kl. 20:38.
Citera
2024-03-24, 20:41
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ja, precis. Tyvärr är det många i den äldsta generationen som hållit ihop även om de inte varit lyckliga tillsammans. Det är skönt att det inte behöver vara så längre och att det inte ses som "opassande" att skiljas. Kerstin verkar förresten vara en helt underbar person, glad och öppensinnad.

Jag tycker också att hon är jättesöt. Och som hon såg ut som ung! Hoppas hon håller sig pigg och ungdomlig många år till och hittar kärleken!
Citera
2024-03-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerpower69
Jag blir inte klok på Åsa, hennes reaktioner, eller snarare brist på dem, gör att jag inte begriper vad hon tycker egentiligen. Det är nog det som gör att hon framstår som sval, mystisk och intressant för en del män.

Hon har bara ett ansiktsuttryck och ett försiktigt leende. Hon verkar väldigt osäker på sig själv, hon är nog fortfarande den där rädda tjugoåringen som pratar dämpat och försiktigt för att inte synas för mycket men ändå få vara med. På den romantiska middagen hade hon en fusklapp i knät. Ok att man vill vara förberedd och fundera på vad man vill veta om den andre, men att ta med lappen med frågor/samtalsämnen var lite konstigt.

Och när Atle berättade om sina eskapader som gigolo i sin ungdom, hennes ansikte var helt nollat. Antingen tänkte hon "åh, fan det här gör jag mig av med till frukosten" eller så är hon så blåst som hon verkar. Ska vi tro på att hon som bott i Italien inte vet skillnaden på en gigolo och en piccolo?
Tyckte hon såg betänksam och en aning obehagligt berörd ut när han berättade. ”Och det är inget du tänker på i efterhand, som du kanske skulle ha gjort annorlunda?” eller hur nu orden föll.
Hon ger väl honom en chans, men, som sagt, tror inte de spelar i samma liga.
Vad är det han har som hon tror sig behöva? Förutom ”ett skott i råttan” som någon skrev om Lotta Ramel (tycker f ö att den sistnämnda verkar trevlig. Men det är jag det)
Citera
2024-03-24, 21:20
Medlem
Crapmagics avatar
Klaus framställer det som att han sällan stött på en kvinna som har varit nyfiken på honom
(är tyst och lyssnar är kvinnan bästa egenskap)

Citat:
Ja, verkligen. Det måste vara jättejobbigt att få en massa personer som bara väljer en på grund av utseendet. Man vill ju bli sedd som människa.
Nä man vill bli sedd som kvinna först
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-24 kl. 21:23.
Citera
2024-03-24, 21:22
Medlem
dialektikers avatar
Svassar inte gubbsen lite väl mycket efter Åsa och M-L?
Åsa är stel som ett kassaskåp medan M-L har ALLDELES för höga tankar om sig själv.
Eva Sterner kastade sig ut på surfingbrädan i vågorna. Diana (med iofs konstig raklugg) har varit simmerska.
Riktiga kruttanter, långväga från rullatorer.
Men ok, de saknade visst karisma?
Samtidigt så verkar det som, att om en person blir intressant, så ska alla slåss om den?

Det håller väl bättre med en mer ödmjuk person, som har lite självdistans?
Ninni som ni säger, vad är det för fel på henne? Är hon för blyg?
Konstigt att kamerateamet inte ägnar en endaste liten stund åt vissa?
Man har ju ingen aning om hur de är.
De är ju bara som skuggor i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in