Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Jag instämmer.
Visst tycker jag bedömningsnivån i hockeyn har gått utför successivt senast 20 åren, men detta slutspel har det varit flera nivåer värre. Så fort man tittar på en motståndare så åker man ut, ungefär.
Det gör mig faktiskt riktigt ledsen att se hur hockeyn har utvecklats "senaste" åren.
Problemet är ju att de under säsongen gett lika långa avstängningar för samma sak. Matchen mellan DIF-BIK på Hovet där det blev gurgel efter matchen renderade också i 6 avstängningar, så de måste väl upprätthålla nån form av logik o konsekvens gällande det.
Det man behöver göra är ju att både SHL och Hockeyallsvenskan sätter sig i sommar och kommer underfund med vad som verkligen är fult och inte. Är tacklingar som är en millisekund från att träffa rätt och smågurgel efter signal berättigat med 2-5 matchers avstängning medan medvetna slashingar och crosscheckingar i knäveck och ryggslut utanför spelet knappt renderar i utvisningar.
Är det tydligt att det är medvetet för att skada så är det två eller fem minuter och kanske en match avstängning.
All rimlighet säger att bedömningarna borde vara tvärtom. De grejer som straffas minst idag är de som är absolut fulast och fegast, när man använder klubban för att skada motståndarna. Det behöver ligorna ändra på i sommar.
Fram tills dess kommer det råda samma bedömning, då dom uppenbart bestämt det centralt.