2024-03-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja, känslor hör till. Känns överdrivet med fem avstängningar.

När det gäller Öhlund borde han veta bättre och vara försiktig med tanke på bl a Alba och Lundin.

Haha eller så kan man sluta ge avstängningar för sånt här larv. Vad tycker du om att Dyk i Södertälje inte blev anmäld för samma grej? även det nu i slutspelet. https://twitter.com/drakenlaban/status/1771820122501497052 Samma nivå överallt skulle man ju kunna önska.
Citera
2024-03-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTwin
Haha eller så kan man sluta ge avstängningar för sånt här larv. Vad tycker du om att Dyk i Södertälje inte blev anmäld för samma grej? även det nu i slutspelet. https://twitter.com/drakenlaban/status/1771820122501497052 Samma nivå överallt skulle man ju kunna önska.

Ja, vad referensgruppen, DN, domare m fl håller på med kan man undra.

Ja jag reagerade på Dyk när det hände och tänkte att nu blir det grejer! Men det hände ingenting!

Man kan undra varför de släppte den fällningen!
Citera
2024-03-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ja, vad referensgruppen, DN, domare m fl håller på med kan man undra.

Ja jag reagerade på Dyk när det hände och tänkte att nu blir det grejer! Men det hände ingenting!

Man kan undra varför de släppte den fällningen!
Förväntar mig att Brynäs, precis som Timrå, överklagar och Ölund går fri. Allt annat är en skandal.
Citera
2024-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Förväntar mig att Brynäs, precis som Timrå, överklagar och Ölund går fri. Allt annat är en skandal.

Lundin blev ju friad men där var det ju domaren som fladdrade runt utan koll och omotiverat åkte in i zon.

Tror inte Öhlund går fri.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-24 kl. 15:47.
Citera
2024-03-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag instämmer.
Visst tycker jag bedömningsnivån i hockeyn har gått utför successivt senast 20 åren, men detta slutspel har det varit flera nivåer värre. Så fort man tittar på en motståndare så åker man ut, ungefär.

Det gör mig faktiskt riktigt ledsen att se hur hockeyn har utvecklats "senaste" åren.
Problemet är ju att de under säsongen gett lika långa avstängningar för samma sak. Matchen mellan DIF-BIK på Hovet där det blev gurgel efter matchen renderade också i 6 avstängningar, så de måste väl upprätthålla nån form av logik o konsekvens gällande det.

Det man behöver göra är ju att både SHL och Hockeyallsvenskan sätter sig i sommar och kommer underfund med vad som verkligen är fult och inte. Är tacklingar som är en millisekund från att träffa rätt och smågurgel efter signal berättigat med 2-5 matchers avstängning medan medvetna slashingar och crosscheckingar i knäveck och ryggslut utanför spelet knappt renderar i utvisningar.
Är det tydligt att det är medvetet för att skada så är det två eller fem minuter och kanske en match avstängning.

All rimlighet säger att bedömningarna borde vara tvärtom. De grejer som straffas minst idag är de som är absolut fulast och fegast, när man använder klubban för att skada motståndarna. Det behöver ligorna ändra på i sommar.

Fram tills dess kommer det råda samma bedömning, då dom uppenbart bestämt det centralt.
Citera
2024-03-24, 16:37
Medlem
Citat:
Lundin blev ju friad men där var det ju domaren som fladdrade runt utan koll och omotiverat åkte in i zon.

Tror inte Öhlund går fri.
Fortsatt en solklar olyckshändelse. Anmäldes inte Dyk så ska inte Ölund heller bli avstängd.
Citera
2024-03-24, 16:41
Medlem
Citat:
Fortsatt en solklar olyckshändelse. Anmäldes inte Dyk så ska inte Ölund heller bli avstängd.

De har bestämt en konsekvent linje och vill väl hålla den!

Med tanke på det är det också obegripligt att Dyk inte blev granskad!
Citera
2024-03-24, 16:44
Medlem
Citat:
De har bestämt en konsekvent linje och vill väl hålla den!

Med tanke på det är det också obegripligt att Dyk inte blev granskad!
Linjen säger att domarna är snöflingor.
Citera
2024-03-24, 16:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTwin
3 matcher för att man krockar med domaren? kom igen för fan. Svensk hockey är på nedgång om man ska ta flera matchers avstängningar för att man krockar med domaren. Är väl bara att be om ursäkt och gå vidare herregud.

Detta var ingen "krock", det ser mer ut som att Ø søker upp domaren - det är det som är så obegripligt. Och regeln är tydlig...
Citera
2024-03-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Detta var ingen "krock", det ser mer ut som att Ø søker upp domaren - det är det som är så obegripligt. Och regeln är tydlig...
Menar du att Ölund, en spelare med totalt 4 utvisningsminuter på hela säsongen, fäller domaren medvetet? På vilket sätt når du den slutsatsen utifrån klippet?
Citera
2024-03-24, 17:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Menar du att Ölund, en spelare med totalt 4 utvisningsminuter på hela säsongen, fäller domaren medvetet? På vilket sätt når du den slutsatsen utifrån klippet?

Av klippet se det ut som att han søker upp domaren och sträcker ut benet. Men det kan såklart vara otur med att ha fått en partiell blindhet, ett problem med balansnerven eller liknande. Kanske en latent hjärnskakning som spøkar kombinerat med krampanfall som sträcker ut benet?

Det finns säkert en förmildrande omständighet som man kan åberopa vid överklagande.
Citera
2024-03-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Av klippet se det ut som att han søker upp domaren och sträcker ut benet. Men det kan såklart vara otur med att ha fått en partiell blindhet, ett problem med balansnerven eller liknande. Kanske en latent hjärnskakning som spøkar kombinerat med krampanfall som sträcker ut benet?

Det finns säkert en förmildrande omständighet som man kan åberopa vid överklagande.
Jag har följt Ölund så länge att jag nog vågar påstå att det är helt uteslutet att han skulle lägga krokben på en domare medvetet. Det skulle väl vara om domaren tidigare förolämpat hans sambo eller bebis, men det lär ju inte heller ha skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in