Citat:
Ursprungligen postat av
R1D2
bla bla bla allt taget ur röven. Kvinnor har inte samma "intresse" av att sprida sina gener till så många som möjligt

Läs på om biologi och se hur det varit sedan människan skapades. Eller varför inte se hos exempelvis Lejon eller Apor. Din nyvunna kunskap har du fått från svensk media och influensers som försöker förespråka denna artificiella dekadens.
Likt dina feministiska systrar så är du inte påläst och agerar efter känslor och anekdoter. Ni är dock en högdjur minoritet som kommer med tiden att förpassas till historien som ett aber. Likt din kompis ger jag samma råd för allas bästa, för inte vidare dina gener. En hystrektomi skulle vara en fin julklapp till dig.
Förstår du skillnaden mellan gener och individer av en art?
Om inte kanske du ska läsa ex.
den själviska genen av Dawkins eller liknande. Finns gott om litteratur i ämnet.
Jag upprepar GENER har samma intresse av att föröka sig och helst då så smart som möjligt dvs med flera olika genom, och detta gäller OAVSETT om generna sitter i en kvinna eller i en man, förstår du?
Gener är SAMMA gener oavsett vilket av könen de råkat hamna i. Och GENER är själva innebörden i ordet "biologi" när det kommer till just människa.
Begriper du?
Lejonhonor förökar sig inte med en enda hanne genom livet, utan säkerligen med flera, eftersom lejonhannar lever betydligt kortare och osäkrare liv än lejonhonor och byts ut relativt frekvent i en flock av lejonhonor.
Apor finns i mängder av olika arter, som har helt skilda strategier gällande detta. Du har ex bonobos, en av människans närmsta släktingar som lever i matriarkat där alla knullar med alla vid minsta lilla. Ingen bonobofarsa vet eller bryr sig alltså ett skit över om ungarna är just hans. Hans gener har räknat ut att får han bara knulla tillräckligt mycket så lär han få x antal ungar under sin levnad, dvs hans gener förs vidare. Förmodligen smartare strategi faktiskt än de mer patriarkala schimpanserna där rätt många hannar förmodligen inte får knulla eller föröka sig alls.
Det enda du visar är att du är just extremt dåligt påläst, och enkom tänker i gamla invanda mönster som för länge sen reviderats eller avslöjats som det patriarkala feltänkt det faktiskt är.
Stora delar av mina gener är redan vidareförda eftersom jag har syskon som fått barn.
Den tänkte du inte heller på, eller hur?