Citat:
Men vad vill kvinnor. Om de vill vara hemma mer med barnen, känslomässigt, blir det förstås resultatet att de är hemma mer. Feminismen säger då att de får inte vara det. Man gör inga ansatser för att de ska drabbas ekonomiskt mindre av det, utan man vill att kvinnorna ska jobba mer och vara hemma med barnen mindre. Det är vad feminismen sysslar med.Kvinnor tar fortfarande huvudansvaret för barn och hem. Tar ut mer föräldraledighet, vabbar mycket mer, går ner i arbetstid när barnen är små, etc. Kvinnor är på 24/7. Lägg där till att många kvinnor drabbas av förlossingsskador som ger men för livet, eller iallafall för många år framöver. Kvinnor får sämre behandling/vård när det gäller sjukdomar och tillstånd som drabbar främst kvinnor. Kopplade till mensen, graviditet/förlossning, smärta, sköldkörteln, etc. Många kvinnor är underdiagnosticerade och felbehandlade. Detta har säkert du som läkare också snappat upp, trots ditt förakt gentemot kvinnor.
Som tex sjukdomar i sköldkörteln som har exploderat i antal bland kvinnor. Sjukdomar som ger stress, ångest, depression, problem med matsmältningen, håravfall, orkeslöshet, hjärndimma, etc etc etc. Majoriteten av dessa kvinnor får lägga många timmar på att själva sätta sig in i dessa sjukdomar och söka och betala för dyr privatvård och mediciner. Kunskapen är nämligen enormt och pinsamt låg inom den allmänna svenska vården och de blir ofta felmedicinerade och felbehandlade.
Sen går kvinnor in i klimakteriet och jävlar där pratar vi felbehandling, felmedicinering och katastrofal okunskap. Det är troligen en av världens största medicinska skandaler. Men det skulle kräva en helt egen tråd så jag lämnar det där.
Den absolut största stressen kommer troligen från att kvinnor tar det absolut mesta av den mentala/emotionella stressen. Den är riktigt tung. Gabor Mate förklarar det bra:
https://youtu.be/30GqrXpLnSk?si=kQpkr3AY83BRmfMR
https://youtu.be/taYVjQ0_ldA?si=PfgGEe_M7xHFE268
Så lägg därtill de autoimmuna sjukdomarna som drabbar kvinnor väldigt mycket mer än män. Allt detta är den perfekta stormen och förklarar mer än väl kvinnors sjukskrivningar, dåliga mående och sämre ekonomi.
Sen lägger du in något om löner? Jag har fan aldrig diskuterat löner mer än att jag sagt att kvinnor ska ha löner som motsvarar det enormt viktiga jobbet de utför inom vården och skolan, med mera.
Som tex sjukdomar i sköldkörteln som har exploderat i antal bland kvinnor. Sjukdomar som ger stress, ångest, depression, problem med matsmältningen, håravfall, orkeslöshet, hjärndimma, etc etc etc. Majoriteten av dessa kvinnor får lägga många timmar på att själva sätta sig in i dessa sjukdomar och söka och betala för dyr privatvård och mediciner. Kunskapen är nämligen enormt och pinsamt låg inom den allmänna svenska vården och de blir ofta felmedicinerade och felbehandlade.
Sen går kvinnor in i klimakteriet och jävlar där pratar vi felbehandling, felmedicinering och katastrofal okunskap. Det är troligen en av världens största medicinska skandaler. Men det skulle kräva en helt egen tråd så jag lämnar det där.
Den absolut största stressen kommer troligen från att kvinnor tar det absolut mesta av den mentala/emotionella stressen. Den är riktigt tung. Gabor Mate förklarar det bra:
https://youtu.be/30GqrXpLnSk?si=kQpkr3AY83BRmfMR
https://youtu.be/taYVjQ0_ldA?si=PfgGEe_M7xHFE268
Så lägg därtill de autoimmuna sjukdomarna som drabbar kvinnor väldigt mycket mer än män. Allt detta är den perfekta stormen och förklarar mer än väl kvinnors sjukskrivningar, dåliga mående och sämre ekonomi.
Sen lägger du in något om löner? Jag har fan aldrig diskuterat löner mer än att jag sagt att kvinnor ska ha löner som motsvarar det enormt viktiga jobbet de utför inom vården och skolan, med mera.
Om männen hellre överlåter det åt kvinnan och vill jobba mer, så ska man försöka hindra dem att göra det.
Kvinnornas känslor är ointressanta för feminismen, det viktiga är bara jämställdheten, där man vill att alla ska trycka undan sina egna känslor, både män och kvinnor. Ingen får vara det de vill.
Om stressrelaterade sjukdomar har exploderat i det minst patriarkala samhälle som existerat på jorden, kan det inte bero på patriarkatet. Då får man söka orsaken någon annanstans och då hamnar vi i det samhälle som feminismen har skapat, med sina skapade normer för hur kvinnor och män ska vara och som de vill tvinga in dem i. Man lyssnar till hur en liten feministisk elit vill att kvinnor ska vara, men man lyssnar inte till kvinnorna. Man tvingar in dem i sina normer, på samma sätt som man menar patriarkatet gjorde förr. De är inte fria nu heller, utan styrs av andra normer som påtvingas dem.