2024-03-24, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Bagartorp - kontrollerades 3 x på 40 min - mamzen arg.

OBS Mamzen är negress från typ Eritrea/Etiopien.

När polisen stoppar bilar - utom vid kontroller där merparten stoppas o kontrolleras - så skall
detta dokumenteras.

När det gäller kroppsvisitationer som är ett omfattande ingrepp skall dessa dokumenteras.

3 x på 40 min är polistrack o polisövergrepp - men mer skall det blir för gossen enligt uttalande polis.

Kommer detta att fortsätta lär polisens visitationsrätter begränsas.

Tycker Ni detta är OK - är detta lagligt - Einmal Kann Keinmal Sein Aber Dreimal.

Luktar razze tycker jag som själv är både razze o homofob.

Vad borde polisen göra åt denna utsatta familj - svar ge dom en BR på Strandvägen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sharons-son-kontrollerades-av-polis-tre-ganger-pa-vag-till-fotbollstraningen

HAMNADE FEL - MOD VAR VÄNLIG FLYTTA TILL BROTT O BROTTSBEKÄMPNING DÄR JAG TRODDE JAG PUBLICERA TRÅDEN
Killen har ingen kriminell bakgrund - men varför har man inte kollat upp den vita kvinnans son som också var med och blev visiterad?
Övriga som var med i gänget - hur såg deras bakgrund ut?

Killen som reportern lyfter fram var ju inte ensam om att visiteras - det handlade ju om flera killar, varav två av mammorna finns med i reportaget.

Mammornas idé om "fältassistenter" som ungdomarna kan "anförtro sig till" är ju ganska skrattretande.
Vilken kriminell unge skulle vädra det med en fältassistent?
Citera
2024-03-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
När du kör bil så utför du en licensierad syssla. Det är inte samma sak (även om det borde vara det...).
Att köra bil är olagligt såtillvrida att du inte har tillstånd från staten (körkort).
förstår du?

Men varje stopp som inte är i fast kontroll skall dokumenteras - o det skall finnas anledning
att stoppa bil

En anledning - ägaren till bilen saknar körkort

Ingen anledning - bilen ägs av aktiebolag - märkligt och diskriminering ojämlikt
eftersom aktiebolag kan inte inneha körkort - alltså ägaren saknar körkorkort på
samma sätt som personer o ändå stoppas inte ab bilar lika ofta för körkortskontroll
Citera
2024-03-24, 10:15
Medlem
swebarbs avatar
Ser inte problemet om han nu drog till sig deras uppmärksamhet på nåt sätt ? Är man inte kriminell så får man acceptera detta. Jag hoppas detta blir standard i alla städer framöver så blir det lite press på alla skurkar kanske.
Citera
2024-03-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det låter utmärkt haha.

"Bend over and spread them" till ljudet av latexhandskar som dras på.

Äntligen får man lite valuta för skattepengarna.

Så genom att visitera männisikor får du lite valuta för skattepengarna
Herregud , jag vill ha lägre skatt på min pension
2010 lovade SD högre pension och bättre villkor för privat pensionssparande
Har du upptäckt ngt
Jaha högre GARANTIPENSION , men se detta är ingen pension
utan en förhöjd levnadsersättning .
För vilka, jo de som betalt in för lite till allmänna Pensionen
Vi har i dag 2 miljoner pensionärer 1,2 av dessa erhåller GARANTIPENSION
30% av dessa är Sdare
Är det då konstigt att SD ger V o S en hjälpande hand för att öka GARANTIPENSIONEN
2020 var S o V förslag , 200 svkr extra till GP men då hoppade SD in och ökade till 1000
Vad har hänt de snaste åren
Jo en SPP pension har ökat med 3-4% men se Garantipensionen med 9%
I SDs värld sluta arbeta vid 50 , gå på kassorna , det är bättre än att bli utsliten
Det sk respektavståndet är ett skämt
Precis som all SIGNAL politik
Citera
2024-03-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du tycker inte att Danmark är ett civiliserat land?
Orsaken till att visitationszoner införs är att skitfolket är i krig mot staten redan. Så andas lugnt och drick din soja latte

I både Danmarks och Sveriges fall så skulle jag beskriva exempelvis visitationszoner som avsaknad av "Civil Rights". Resultatet blir enligt min analys i slutändan "Civil War".
Kanske inte enbart pga visitationszoner, men sett till helheten detta skapar tillsammans med andra "nya" lagar.

Medborgeriet går bra fram tills dess att staten tar för mycket frihet ifrån folket, det finns alltid en gräns för när folk får nog av sådant. Jag gissar att Sverige rör sig mot denna gräns i allt snabbare takt, ett lagverk i taget…
Det finns inte heller någon politisk motpol till denna utveckling, inget realt alternativ existerar för dom som inte är intresserade av att bo i ett sovjetifierat land.
Citera
2024-03-24, 10:37
Medlem
Knapptryckarns avatar
Dessa föräldrar representerar en grupp som heter "öppen drogscen" som väldigt tydligt kampanjar mot visitationszoner och polisiär närvaro.

https://www.oppendrogscen-nejtack.org/

De har själv sammanställt en lista på artiklar i media, ett axplock:

De tycks också ha nära samarbete med kommunstyrelsens ordförande, som också förekommer i flera artiklar tillsammans med gruppen.

Varför får de så mycket mediatid? Varför agerar de proxy till kommunpolitikerna?
Senast redigerad av Knapptryckarn 2024-03-24 kl. 10:41.
Citera
2024-03-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Om en liknelse skall ha bäring så bör den träffa rätt omständigheter, det misslyckades du med totalt.

Jag rekommenderar att du tar ledigt från internet någon månad och vandrar i skog och mark, skulle inte det hjälpa mot vanföreställningar så finns medicinsk professionell hjälp att få - samtalsterapi och medicinering.

Att polisen kan punktmarkera orten-kids gör det förhoppningsvis mindre attraktivt att spendera sitt liv att förstöra det svenska samhället med skräpkultur, vapen och droger.

Jag har många gånger blivit stoppad av polisen för exv fordonskontroll eller stoppad av tullen på väg in i landet. Jag ser inte att det är ett problem eller övergrepp på mig som person. Vad resultatet är att fulla människor i trafikfarliga bilar försvinner från vägarna och att kanske någon mängd droger hamnar hos tullen ist för i vårt samhälle.

Är det inte lite infantilt att tycka ”Fuck the police”?! Detta är inte LA på -90 talet eller för den delen sent 30-tal i nazi-Tyskland.

Liknelsen gjordes och du gillade den inte...

Polisen kan punktmarkera "vem som helst" där man av vilken anledning som helst har upprättat en visitationszon, lagverk kan användas på olika vis beroende på vad man vill uppnå.
Idag kanske det är vad du kallar "orten kids" men imorgon är det istället "Djursholms kids" eller hantverkare eller ”terrorister” som kan befinna sig precis var som helst.

Flytande visitationszon som följer den visiterande polisen kanske?
Varför inte?

När du kör fordon så utför du en syssla som är olaglig om du inte innehar ett tillstånd(körkort), därför kan polisen kontrollera dig.
Om man deltar i "trafik" så har polisen vissa befogenheter via lag.
Tull har också egentligen med handel att göra och där finns det speciella regler.
Stor skillnad att korsa landgränser mot att råka bo och leva i en visitationszon.

Varför dras stater alltid mot just sådant som hände på 30-talet i Tyskland? Jag tror att det har att göra med att man stiftar olika lagar som tillsammans går mot en helhet som ser ut som 30-talet. Det blir som ett självspelande piano där resultatet alltid tillslut blir totalitär regim som jagar oliktänkande.
Citera
2024-03-24, 10:56
Avstängd
Citat:

När polisen stoppar bilar - utom vid kontroller där merparten stoppas o kontrolleras - så skall
detta dokumenteras.

När det gäller kroppsvisitationer som är ett omfattande ingrepp skall dessa dokumenteras.

3 x på 40 min är polistrack o polisövergrepp - men mer skall det blir för gossen enligt uttalande polis.

Tycker Ni detta är OK - är detta lagligt - Einmal Kann Keinmal Sein Aber Dreimal.

Vad borde polisen göra åt denna utsatta familj - svar ge dom en BR på Strandvägen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sharons-son-kontrollerades-av-polis-tre-ganger-pa-vag-till-fotbollstraningen

HAMNADE FEL - MOD VAR VÄNLIG FLYTTA TILL BROTT O BROTTSBEKÄMPNING DÄR JAG TRODDE JAG PUBLICERA TRÅDEN

Borde kontrolleras 24 Tim om dygnet!
Citera
2024-03-24, 11:07
Medlem
Citat:

detta dokumenteras.

Han verkade väl skum!
Citera
2024-03-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Liknelsen gjordes och du gillade den inte...

Polisen kan punktmarkera "vem som helst" där man av vilken anledning som helst har upprättat en visitationszon, lagverk kan användas på olika vis beroende på vad man vill uppnå.
Idag kanske det är vad du kallar "orten kids" men imorgon är det istället "Djursholms kids" eller hantverkare eller ”terrorister” som kan befinna sig precis var som helst.

Flytande visitationszon som följer den visiterande polisen kanske?
Varför inte?

När du kör fordon så utför du en syssla som är olaglig om du inte innehar ett tillstånd(körkort), därför kan polisen kontrollera dig.
Om man deltar i "trafik" så har polisen vissa befogenheter via lag.
Tull har också egentligen med handel att göra och där finns det speciella regler.
Stor skillnad att korsa landgränser mot att råka bo och leva i en visitationszon.

Varför dras stater alltid mot just sådant som hände på 30-talet i Tyskland? Jag tror att det har att göra med att man stiftar olika lagar som tillsammans går mot en helhet som ser ut som 30-talet. Det blir som ett självspelande piano där resultatet alltid tillslut blir totalitär regim som jagar oliktänkande.

Jesus.

”Titta det regnar!” -> vi kommer alla dödas av en tsiunami

Tagga ner.
Citera
2024-03-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men varje stopp som inte är i fast kontroll skall dokumenteras - o det skall finnas anledning
att stoppa bil

En anledning - ägaren till bilen saknar körkort

Ingen anledning - bilen ägs av aktiebolag - märkligt och diskriminering ojämlikt
eftersom aktiebolag kan inte inneha körkort - alltså ägaren saknar körkorkort på
samma sätt som personer o ändå stoppas inte ab bilar lika ofta för körkortskontroll

Ja det blir ju så när allt digitaliseras. Datorn plingar till i polisbilen om något kriterium uppfylls.

Det enda man kan göra är att ha filmkamera monterad så att man får dokumenterat exakt vad som sägs och görs vid en interaktion. Detsamma om man hamnar i en visitationszon, filma vad som händer för det är allt vi kan göra.

Reaktionen från allmänheten är vad som kan påverka sådana här politiska beslut, blir folk arga om någon lägger upp videos på hur han gång på gång stoppas i olika visitationszoner så kan man möjligen få ett folkligt stöd för att få bort sådana lagar.
Så drivs saker idag, via sociala medier och folkliga drev.
Citera
2024-03-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Det är ytterst inte honom polisen är ute efter, så länge han håller sig på mattan. Vår samtid kräver extraordinära insatser för att lösa extraordinära problem. Om de vantrivs råder jag dem att flytta.
Frågan är ju fortfarande varför polisen stoppade honom/dem så många gånger på så kort tid. Var polisen ansiktsblinda? I avsaknad av korttidsminnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in