2024-03-24, 00:10
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ades
Problemet här verkar ju vara att polisen inte pratar med varandra, hur kan man misslyckas med detta?

Såvida inte denna person bytte kläder vid varje kontroll så visar detta mer på polisens inkompetens.
Alla i områdena har oftast likadana kläder och lika frisyr och liknar varandra i ansiktet, eller mycket liknande.
Citera
2024-03-24, 00:18
Bannlyst
Vad är problemet? Vi har bara "mamman" som gråter ut SVT, vi har inte den riktiga bakgrunden varför han bli punktmakerad.

1) Att äre han kriminell och polisen gör sitt jobb?
2) Polisen är ineffektiva, fler olika patruller gör om samma jobb. Kan inte vara så där jättesvårt ha någon internchat där man delar bilder på vilka kriminellt drägg man gör instantser emot.
3) Mamman som gråter ut SVT överdriver.. Bli någon George Floud hysteri kring det hela. Att polisen få springa gatlopp bara för dom råka ha ihjäl en knarkade neger.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Mamsen kan ta sin skitunge och åka hem till Etiopien om det inte passar.

Särskilt när ingen ifrån Afrika har skäl att söka asyl i Sverige. Hennes rätt vara i Sverige bör frågasättas.

Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
O till de som drabbas - anmäl anmäl anmäl

Om jag vill bo i en juste BR med NOLL i avgift men har inte råd
utan tvingas istället bo i hyresOrätt i Runkeby - forever eller under
tid för sparande till köpebostad i bättre läge - skall jag ständigt
plågas av polisen bara för detta - om svaret är bra varför inte
göra folkombyte vart 5e år - 20% av strandvägsfolket tlll Runkeby
i 5 år o Runkebyfolket till Strandvägen i 5 år

Nu var inte det här inte Rinkeby utan i Ursvik. Polisen vågar inte ingripa i Rinkeby med risken för upplopp. Men du bli knappast "visiterat" för du bor i Rinkeby, utanför för du umgår med fel personer.

Polisen borde aniktsscanna kriminella element, så det lättare håller isär vem som är vem, snabbt kan komma åt informationen ute på fältet.
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-03-24 kl. 00:24.
Citera
2024-03-24, 00:25
Medlem
Det kan inte vara ett försök att lura langarna?
Kontrolleras en person så tror de kanske att risken är mindre att samma person kontrolleras igen och kan hålla droger en stund
Citera
2024-03-24, 00:45
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Om jag vill bo i en juste BR med NOLL i avgift men har inte råd
utan tvingas istället bo i hyresOrätt i Runkeby - forever eller under
tid för sparande till köpebostad i bättre läge - skall jag ständigt
plågas av polisen bara för detta

Ja, för alternativet är att du blir stoppat och muddrad och korrigerad av gäng och imamer istället, om inte polisen får kontroll över områdena.

Edit:
Om vi verkligen inte hade velat ha ett sjukt samhälle, där vi måste måste sätt rättigheter som vi förknippar med ett civiliserat samhälle ur spel, så hade vi fått agera för så där 8 år sedan, tror jag. Då hade det kanske gått att byta spår och undvika det vi ser nu. Men nu går det inte vända tåget. Nu rullar tåget på med en extremt lång bromssträcka på fel spår.

Det är liksom för sent att börja lipa nu. Vad gjorde du åt detta för säg 8 år sedan?
Senast redigerad av henriko 2024-03-24 kl. 00:58.
Citera
2024-03-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Den liknelsen träffar inte rätt någonstans…
Och?
Fakta: Sverige trampar på folks rättigheter utan vare sig fog eller skälig misstanke om brott. Fakta.
Resultat = krig.
Det är analysen.
Citera
2024-03-24, 00:54
Medlem
Public service slår till igen....

"SVT har tagit del av Samuels bakgrund och han har inte ett belastningsregister."

Snubben är 16 år... registret ni pratar om är för de som fyllt 15....

Jädrans imponerande att han inte syns där, under det HELA år han haft möjlighet att synas där....
Dessutom med de tider utredningar tar, för "småbrott" i det här landet...

Är väl tredje artikeln om Solna som görs nu hos svt, där föräldrar, utan direkta motfrågor, får böla om deras "små barn" och polisens kontroller....
Citera
2024-03-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Och?
Fakta: Sverige trampar på folks rättigheter utan vare sig fog eller skälig misstanke om brott. Fakta.
Resultat = krig.
Det är analysen.

Blev stoppad idag av polisen, och fick blåsa samt visa mitt körkort....
Och detta utan misstanke!
De kallade det för någon typ av kontroll....
Har såklart redan anmält det till europadomstolen, Haag och Rädda barnen!
Citera
2024-03-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Och?
Resultat = krig.
Det är analysen.
Alla bombningar och skjutningar som skett kan stoppas bättre på vilket vis, enligt dig?
Dessa as ska inte ha några rättigheter.
Citera
2024-03-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Blev stoppad idag av polisen, och fick blåsa samt visa mitt körkort....
Och detta utan misstanke!
De kallade det för någon typ av kontroll....
Har såklart redan anmält det till europadomstolen, Haag och Rädda barnen!

När du kör bil så utför du en licensierad syssla. Det är inte samma sak (även om det borde vara det...).
Att köra bil är olagligt såtillvrida att du inte har tillstånd från staten (körkort).
förstår du?
Citera
2024-03-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Alla bombningar och skjutningar som skett kan stoppas bättre på vilket vis, enligt dig?
Dessa as ska inte ha några rättigheter.

För enkelt att skapa för att jag ska tro på det.
Det har även alltid varit olagligt att bomba och skjuta såvitt jag vet.

Utan frihet så finns det ingen mening överhuvudtaget.
Citera
2024-03-24, 01:27
Medlem
Alltså folk...

Alla de här "skärpta åtgärderna" är enbart till för att politikerna tror att man får bort den grova brottsligheten genom att sätta dit smålangarna/användarna och springpojkarna.
Att sätta dit och ta ifrån folk på lägsta nivå GÖDER kriminaliteten, då de blir skuldsatta och tvungna att utföra fler och grövre brott.

Och de som tror att det bara är är invandrare eller personer som 'kanske skulle kunna vara kriminella' som råkar ut för tex visitationer, övervakning osv är såklart människor som inte fattar hur verkligheten ser ut. De skulle garanterat ändra åsikt på en mikrosekund om de själva eller deras lilla prinsessa blev utsatta på det sättet.

Och om man bortser från det. Det vore jättebra om polisen ENBART i förebyggande syfte visiterade ungdomar på det sättet. Vi MÅSTE få bort ungdomskriminaliteten och vi måste verkligen få bort de idioter som tvingar/låter/erbjuder ungdomar allt som är olagligt. Det vill alla vuxna som är friska i huvudet. Problemet i dagsläget är idiotiska politiker som bestämmer idiotiska saker som bidrar till att poliserna gör idiotiska saker.
Att sätta ungdomar i brottsregistret pga lite smågrejer gynnar varken ungdomen eller samhället.

Att man dessutom varken dokumenterar eller förmedlar till resten av gruppen är förjävligt och helt oacceptabelt.
Visiterar man en person TVÅ gånger ska det inte kunna hända en tredje gång. Hade jag varit förälder hade jag fan övervägt att anmäla för övergrepp. Tonåringar ska inte behöva bli tafsade på hur som helst.

Och till er som inte fattat : Polisen får göra vad fan de vill! Om de stannar dig pågatan/i en bil och de UPPLEVER dig som otrevlig kan de bara hävda att du uppträder påverkat och genomföra husrannsakan i din bostad, din bil,kolla hos ditt jobb. De kan även beslagta mobiler, datorer, kontanter, receptbelagda mediciner osv och behålla sakerna i veckor till månader beroende påhur fort nfc jobbar.
Även om man "inte har något att dölja" är det jävligt kränkande och något som påverkar både privatlivet och kanske yrkeslivet (om ni ens har jobb..)..
Citera
2024-03-24, 05:13
Medlem
Rattatatatas avatar
Klarar polisen rassestämpeln när man bara kollar mörkhyade i ett område där det bara finns mörka människor?

Eller måste man hyra in arier som man kan kasta in i kontrollerna lite då och då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in