2024-03-24, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Som laglydig förälder till icke-kriminella barn hade jag varit glad och tacksam att dels mina barn bidrar till att bättra på bilden av förortsbarn och att polisen har en kraftig närvaro i ett område som uppenbarligen har stora problem med drogförsäljning. Men det är bara jag.

Du låter nästan som en svensk!
Citera
2024-03-24, 07:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är lite som är lite konstigt i den här berättelsen.

Samuel sades vara på väg till fotbollsträningen. Men innan dess har han och hans kompisar ätit pizza. Är det normalt att man äter pizza precis INNAN en träning? Varför äter en 16-åring middag på en restaurang en vardagskväll? Varför äter han inte middag hemma? Är det inte dyrt för 16-åringar att äta pizza?

Utlänningar ljuger mer än vad dom talar sanning,
Man får ta allt dom säger med en stor skopa salt
Citera
2024-03-24, 08:02
Medlem
Imnshos avatar
Bra! Dom ska känna sig jagade.

Ungjävlarna ska inte vara ute och ränna på kvällarna i nogo-zonerna och beckna knark.
Citera
2024-03-24, 08:03
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Hört talas om ingen rök utan eld?

Polisen hade garanterat sina skäl.

Jag tänkte det samma som dig när jag läste det.

Negern klädde eller betedde sig säkert på ett särskilt sätt för att uppmärksamma polisen.
Trivs inte negern i området så flytta med mamsen till ett annat område.
Helst rekomenderar jag negern att tala med sina vänner och släkt och sedan helt sonika lämna hela landet istället.

Jag tycker det var rätt av polisen och jag tycker de gjorde ett bra jobb.
Citera
2024-03-24, 08:10
Medlem
Om en person blir kollad tre gånger samma kväll så kanske man ska ta sej en fundering på om man umgås med bra personer och vistas på rätt ställe. Bra att polisen kontrollerar!
Citera
2024-03-24, 08:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Varför är man kvar i en visitationszon inte bara 1 gång utan dessutom 2 gånger när man vet att polisen är där och utför visitationer?
Visitationszoner är införda för att bryta upp områden där gäng befinner sig och tror dem äger.
Genom att stanna kvar i området visar man att man är en del av gänget som tror att dem bestämmer över området och därav en del av problemet man försöker motverka.

De bor naturligtvis i området för de har inte haft råd att köpa BR i city med låg avgift eller
hus i Djursholm.

Eller så skulle han spela fotboll i området - än så länge har vi rätt att vistas var som helst o när som'
helst - poliserna begick även brott mot allemansrätten
Citera
2024-03-24, 08:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är lite som är lite konstigt i den här berättelsen.

Samuel sades vara på väg till fotbollsträningen. Men innan dess har han och hans kompisar ätit pizza. Är det normalt att man äter pizza precis INNAN en träning? Varför äter en 16-åring middag på en restaurang en vardagskväll? Varför äter han inte middag hemma? Är det inte dyrt för 16-åringar att äta pizza?

Han väljer väl själv när o om han skall äta pizza
Citera
2024-03-24, 08:28
Avstängd
Ena minuten påstår polis o folk att polisen vet vilka de kriminella är då skall man inte tracka oskyldiga.

Då skall man ägna sig åt spaning för att slå till vid rätt tillfälle - det är möjligt att det behövs 600,000 poliser till för detta o då skall Rikspolischefen se till att det anställs 600 poliser till

Vi har dessutom homosexuella poliser - dom gillar att tafsa på gossar.
Citera
2024-03-24, 08:34
Medlem
Ja det är väl så det ska vara för att få ordning på allting, och hoppas det sprider sig rejält att polisen är på tårna och visiterar.
Citera
2024-03-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Och?
Fakta: Sverige trampar på folks rättigheter utan vare sig fog eller skälig misstanke om brott. Fakta.
Resultat = krig.
Det är analysen.

Om en liknelse skall ha bäring så bör den träffa rätt omständigheter, det misslyckades du med totalt.

Jag rekommenderar att du tar ledigt från internet någon månad och vandrar i skog och mark, skulle inte det hjälpa mot vanföreställningar så finns medicinsk professionell hjälp att få - samtalsterapi och medicinering.

Att polisen kan punktmarkera orten-kids gör det förhoppningsvis mindre attraktivt att spendera sitt liv att förstöra det svenska samhället med skräpkultur, vapen och droger.

Jag har många gånger blivit stoppad av polisen för exv fordonskontroll eller stoppad av tullen på väg in i landet. Jag ser inte att det är ett problem eller övergrepp på mig som person. Vad resultatet är att fulla människor i trafikfarliga bilar försvinner från vägarna och att kanske någon mängd droger hamnar hos tullen ist för i vårt samhälle.

Är det inte lite infantilt att tycka ”Fuck the police”?! Detta är inte LA på -90 talet eller för den delen sent 30-tal i nazi-Tyskland.
Citera
2024-03-24, 09:25
Medlem
Fettsugnings avatar
Jaha? Ska vi känna oss kränkta å negerns vägnar? Han har ju inte i landet att göra och kan väl åka till sitt hemland i Afrika där poliserna bjuder på saft och bulle.
Citera
2024-03-24, 09:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
De bor naturligtvis i området för de har inte haft råd att köpa BR i city med låg avgift eller
hus i Djursholm.

Eller så skulle han spela fotboll i området - än så länge har vi rätt att vistas var som helst o när som'
helst - poliserna begick även brott mot allemansrätten
Hur då?
Bröt de av kvistar från träd eller plockade med sig sten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in